Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Gryndrömmen skrev 2011-09-07 22:30:28 följande:
    Godisråtta, ska vi försöka kravla oss upp tillsammans?

Min svacka ligger mycket i ett mål jag satt som jag troligtvis inte kommer nå. Måste bara acceptera det!
    Vad var det för mål?
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-09-07 23:26:30 följande:
    Ja, ett sko-skåp! Fullt med skor i dessutom....Vet inte varför, men jag fick för mig att jag skulle flytta det lite åt sidan och lyfte det en liten bit för att dra det åt sidan. Då gav ena benet på skåpet vika, för tydligen lyfte jag inte tillräckligt, och där var lägligt nog min högerfot....Aj-aj!
    Jag syftade på skyddskor som man har i ett arbete. Fick för mig att du jobbade inom något sådant då du flyttade ett sko-skåp. Skrattande
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-09-08 05:28:28 följande:
    Favete: målet är att komma under 100 kg till i dec. 16 kg kvar..
    Och varför tror du inte att du kan nå det?
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-09-07 23:48:50 följande:
    Näe, inga skyddsskor för fem öre. Hederliga strumpfötter då detta var hemma i hallen. Min fot är ganska så blå för tillfället.

Jag jobbar på ett demensboende, så det blir en hel del fysiskt arbete med tunga lyft, mycket springande på larm o.s.v. Får med andra ord en del motion på jobbet, speciellt idag när det körde ihop sig på eftermiddagen. Jag tog löpet mellan avdelningarna och hade önskat att jag kunde klona mig. Blev rejält svettig
    Strumpfötter också!

Det låter som om det råder personalbrist på ditt jobb, bra för motionen men inte för själen.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 09:12:09 följande:
    Åh, ja livet är olika för oss!
    KUL at tjobba på gym. Själv jobbar jag inom missbruksvården, med personer med tung beroendeproblematik och jag älskar mitt jobb. Fast många inte kan förstå hur man kan vilja engagera sig så i det... Den där träningen är en bra motvikt för mig på ngt vis. Det är helt underbart att flyga över pölar och pinnar i löpspåret eller pressa vikter på gymmet.
    Min mans drömjobb!
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 12:12:30 följande:
    Jag jobbar med substitutionsbehanding vid opiatberoende. Jättespännande. Många har dock mkt åsikter omd et vi gör.. Typ, ersätta ne drog med en annan. Men när man ser folk lyckas med att LEVA och uhr livskvaliten ökar, och att folk överlever längre än till 30 (som snittåldern för heroinister är) och att det föds fina barn. Då är man ganska så nöjd med att få jobba med detta
    Nu ska jag vara fruktansvärt OT och fråga vad du har för utbildning i botten?
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-08 15:38:29 följande:
    Jag tycker min mage har förändrat sig bara på sista tiden, tycker dessa kärlekshandtag har minskat lite iaf. Vad säger ni? ( Jag blir inte ledsen om ni säger att ni inte ser någon skillnad. ahha)
    Absolut! De HAR minskat.
  • Paradigm
    Primrose skrev 2011-09-08 13:57:20 följande:
    Måste bara lägga in en bild på min vän, som jag jobbade med i London. Hon är världens gulligaste tjej! Och fit! Och 40!

Jösses, vilken välbyggd kropp. Hur många timmar lade/lägger hon ned på att bli så här fruktansvärt muskulös?
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 19:57:47 följande:
    sjuksyrra
    Ja men just det, du skrev ju det förut ang dumping symptom.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-08 19:05:58 följande:
    Hörni, mesveckan är avklarad om jag håller mig från något fler konditions eller gympass till på måndag. Räcker det med en eller bör jag har flera?
    Svårt att svara på, men som Primrose skrev (tror jag det var) så bör du vara väldigt försiktig tills du har fått svar på dina prover. Solig
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!