Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-09-04 19:37:10 följande:
    Hur har det gått?
    Det blev faktiskt 13 km. Är riktigt mör i bena nu!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-04 19:19:59 följande:
    Såhär ser mina pass ut nu. Kör 4 pass i veckan
    Springer alltid innan varje pass.

Mage:
    4 olika plankor
    situps på boll
    Magträning i maskin

Rygg och axlar:
    Sittande och stående rodd
    Breda och smala latsdrag
    latsdrag i cablecross
    Hantelrodd
    Flytta vikt över ryggen
    marklyft
    hantlar framsida axel
    Kabeldrag bakåt (axel)
    Kabeldag med en arm (axel)

Armar och ben
    Benpress
    2 olika ben maskiner
    utfall
    höftlyft på boll
    bänkpress
    1övning av instruktören för biceps och 1 för triceps
    armhävning på boll

och sen ett pass där jag enbart springer.
    Vilket pass! =)
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-04 21:30:46 följande:
    Välkommen till tråden!
    Be om hjälp på gymmet, lägg upp ett vettigt träningsupplägg med dom. Kanske varva styrketräning med konditionsträning och lugnare aktiviteter som promenader (ja, jag ska lura in bandit i löpsvängen...)

14 km avklarade i skönt tempo idag, var ute ca 80min. Och 4 km promenad med familjen.. Så där var den kakan till kaffet *poff* borta. Men shit vad bra sötsaker är att springa på, rena raketbränslet jue. Dumt att man har lärt sig det...
    Jag får blodsockerfall om jag tränar på godis, etc. Nja, inte av en chokladbit kanske, men annars så.
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-04 21:34:38 följande:
    Bra gjortSkrattande
    Tack. tack!
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-04 21:47:19 följande:
    Jag hade ätit mat först, parmalindad kycklingfilé fyld med mögelost. Och lite potatis. Och en massa grönisar. Sen kaka.
    Och sen middag: Fäskfilé i basilikasås med pasta. Och grönisar. Lite mera kaka..

Sen gick det finfint att springa

En rejäl frulle med, med ett par ägg, grovt bröd, skinka och en hink kaffe samt lite juice.
    Jag tror att jag ligger på gränsen till lågt i kcal intag -springer ju ändå några mil/vecka och det drar bränsle. Så det där extra kolhydratintaget kanske behövs?
    Denna veckan:
    Mån -vila inför lopp
    Tis -vila inför lopp
    Ons 10km lopp
    tors Skivstång + 10 min crosstrainer innan (mjuka upp kroppen efter loppet..)
    fre: 45 min spinning + mage/armar i gymmet
    lör: 10km löpning
    sön: 13km löpning

+ transportcykling totalt ca 10mil.

... kanske gör jag av med mer än jag tror?
    Ja, det extra kolhydratintaget behövs säkert, men inte i form av en kaka, men det är ju gott och lätt hänt om man inte känner några effekter av det. Själv får jag sämre hy och huvudvärk.
  • Paradigm
    bandit skrev 2011-09-05 10:49:31 följande:
    Man tackar, jag måste säga att jag känner mig väldigt välkommen här! Jo, det är vad jag har tänkt, har tränat av och till på gym tidigare och fått lite olika scheman så jag har satt ihop ett baserat på dom (i början lätta vikter på maskinerna blandat med kondition)

Jag blir mer än gärna inlurad i löpsvängen, har alltid närt en dröm om att springa utan att känna att jag håller på att avlida. ;) Hur tränar man snabbast och lättast upp konditionen? Intervaller? För tillfället så kör jag gå-springa-gå-springa så länge jag orkar.
    Intervaller! Det finns olika löpningsprogram på nätet som du kan följa. Hur långt vill du kunna springa? Det är alltid bra att ha delmål.
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-09-05 12:50:00 följande:
    Jag tycker du är grym MissKaos Verkar vara väldigt mycket jävlaranamma i dig, haha.
  • Paradigm

Fan jag skulle springa 5 km i morse och så lite rygg på det, men jag orkade bara 3 km (?!). Fattar ingenting.

• Paradigm
    bandit skrev 2011-09-06 08:37:30 följande:
    Det ultimata målet är en mil, men just nu så är delmålet att ens kunna springa en kilometer. Jag kommer väl att försöka ta det i omgånger, 1km - 3km - 5km- 8 och sen 10. Har satt som tidsgräns att kunna springa 10km tills nästa sommar, om det skulle hända innan det är det ju bara positivt!
    När jag skulle återuppta "springningen" körde jag nästan enbart på intervaller på 20 - 25 minuter. Varvade mellan hillintervall och speedintervall. Började med att ha max 10 km/h och lägst 7 km/h till att sedan köra max 15km/h och lägst 10km/h. 
    Mitt mål är att springa 5 km på 20 minuter, men jag klarar inte det, vilket gör mig förbannad!!
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-06 09:16:35 följande:
    Här blir det skivstång intervall ikväll Vill springa 2,5 på löpbandet med. Fårse vad tiden räcker till...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!