Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-08-28 07:39:49 följande:
    Ingen sovmorgon här inte. :)
    Ska strax äta frukost. Gröt, ägg och finn crisp. sen blir det en promenad och senare en runda till gymmet.
    Låter härligt! Nu blev jag sugen på gröt! Skrattande

Vad väntar för pass på gymmet?
  • Paradigm
    Livsoduglig skrev 2011-08-28 09:07:50 följande:
    Imponerande pass! Och speciellt en lördagskväll! Du hade nästan varit värd det där glaset skumpa :) Ja, det där med att ha "tid" att dela upp pass känns som ett minne blott. Man får va glad för alla minuter man kan skrapa ihop i veckan. Får man fråga dig hur du planerar veckans styrketräning? Själv har jag svårt för jag vet inte om jag kan träna ett pass i veckan eller fyra. Så ibland kör jag helt enkelt igenom hela kroppen (1-2 övningar per muskelgrupp) och ibland känner jag mig modig och kör två muskelgrupper och räknar med att kunna ta övriga annan kväll. Kan ju säga att mitt mål just nu med träningen är inte att bli biff-Bertil med magrutor utan helt enkelt "se bra ut naken". Dessutom vet jag inte om jag skalla satsa på 6 tunga reps eller om jag skall köra 12 lättare. Eller variera :P haha det är ju en hel vetenskap det här. 

Nåväl, fått dagens första kaffe. Förberett morgondagen lite (skall på intervju och är mer än lovligt nervös) och skall packa träningsväskan för att va på gymmet 10 när de öppnar!

Ha det bra där ute :)  
    Jag kör mest på funktionella övningar med pilatesboll och lägger främst fokus på rygg, mage och ben. Armarna tränar jag knappt. Väldigt lätt när det kommer till triceps och biceps, mest för att underhålla armarna.
    Jag brukar dela upp träningen; där jag ena dagen fokuserar på rygg, andra dagen ben, tredje dagen mage osv. Har jag ont om tid kör jag tre repetitioner, annars kör jag tills att jag inte orkar mer.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-28 10:16:47 följande:
    Godmorgon :)
    Det lät gott! Har blivit bjuden hos släkten på kaffe och husmans med ost, tror det blir Finncrisp i kväll, i ärlighetens namn gillar jag det mer Glad

Jag funderar på att köra ett pass bara rygg och mage i kväll, har Kettlebells igen i morgon och ska nog ta det lite nätt med armar och ben inför det Glad
    Ja, finncrisp slår allt i brödväg om du frågar mig! Skrattande
  • Paradigm

Det blev 5 km idag, 25 minuter sedan styrka på det där fokus låg på ben och så lite plankan på det också.
    Imorgon blir det 1 timmes styrketräning och sedan blir det på kvällen löpning 1 mil.

Men nu har jag en förbannad träningsvärk, ont men samtidigt härligt!

• Paradigm
    AnPa skrev 2011-08-28 14:33:26 följande:
    Hej! Verkar vara himla trevlig stämning i den här tråden så jag hakar gärna på ifall det är ok? Jag har det senaste halvåret gått ner 25 kilo, har ätit lchf och har nu gått över till lite mindre fett och lite mer kolhydrater (mest från grönsaker). Sen graviditeten med sonen (född feb 10) så har jag tappat 45 kilo ca och har därför en massa (typ 10 kilo kanske) överflödshud. Jag mår toppen av Low carb-kost men känner att jag gärna skulle vilja ha lite mer energi. Överflödshuden och dålig sömn/energi är de största anledningarna till att jag nu ska börja träna mer än dagliga promenader Någon som har några tips till en nybörjare inom gym-världen? Jag har tidigare spelat innebandy och handboll. Även golf på rätt intensiv och hög nivå, men har inte varit ordentligt aktiv med träning sen 2008. Ska kila till gymet om en timme och möta upp en kompis, wish me luck
    Hej och välkommen! Solig

Som nybörjare skulle jag be en PT visa hur varenda maskin fungerar. Sedan finns det väldigt effektiva övningar som inte inkluderar vikter.
    Men börja försiktigt och trappa upp därefter!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-28 16:19:46 följande:
    Härligt!
    Det är konstigt att då man känner sig öm som en mörad köttbit kan man samtidigt må bra, ska försöka komma upp i 200 situps i kväll och se om jag överlever Glad
    Det tror jag att du klarar utan problem!  Glad
  • Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-28 17:49:04 följande:

Weho!

Im back on track. Jag har hunnit köra igenom hela kroppen förutom ben. Det tar jag imorgon och kan då avgöra exakt hur illa den här infektionen slagit. Det jag märker nu är att jag såklart är aningens svagare - inte mycket men lite såklart. Konditionen är densamma. Det som är lite anmärkningsvärt är dock att massan på axlarna faktiskt tilltagit - trots att jag levt på glass och smärtstillande. ;)

När jag såg det idag så fick jag ett il i magen av att köra en rejäl deff. Det vore riktigt roligt att se hur mycket massa jag egentligen har. Inte för att jag har överdrivet mycket fett på kroppen men ändock går det alltid att få fler konturer.

Så nu klurar jag för fullt. Är det värt det för det första? Orkar jag det? Jag jobbar 100%, har familj med två barn och utöver det så instruerarar jag 4 pass i veckan + ev vikpass.

Vad tycker ni?

Skönt att du är frisk! =)

Ang deff så är det svårt att råda då du är endast den som vet hur mycket du orkar, men med tanke på att du nyss har haft en allvarlig infektion samt 150 % "håll i gång" så skulle jag nog låta kroppen vila lite. Därmed inte sagt att man ska äta en massa skit .
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-08-28 20:09:07 följande:
    Kul att det kommer in nya i tråden! Välkommna

Själv har jag tränat 1 tim helkropp inkl. plankan
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-28 17:59:05 följande:
    Du hade rätt: MEns idag. Firade det med äppelpaj och vaniljvisp samt en kort löprunda, 8km och en tur till till löplabbet.. Köpte BH och trosor
    Ja, visste väl att det var något som spökade. Du kan inte skicka lite vaniljvisp hit? Det finns nämligen inte. Skrattande
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-28 19:23:44 följande:
    Jag överlevde 200! Glad
    Gillar't massor! Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!