Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-19 21:30:21 följande:
    Imorgon....då sker det! Ja vad då, undrar ni? Joserni, inget spännande alls, men jag ska ha ett längre pass på gymmet, hade jag tänkt. Kör nog helkropp och lite kondis. Ska bli gott!

Är micropopcorn hiskeligt onyttigt? Gillar inte de man poppar själv....
    Nu kommer jag med ett sent svar, men jag tycker att det är att föredra varför allt annat snacks. =)) Sedan beror det ju på vilken mängd du äter och vilka resultat du vill uppnå.
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-20 10:07:32 följande:

..glömde rapportera om min morgonträning .... gick iväg supertrött, körde helkropp styrka (hann inte med löpbandet ) och kommer hem energisk, pigg och glad . Underbart!!!

• Paradigm

Klar med min träning! Behöver ju knappast skriva vad.

Gjorde en förbannat god proteinshake efter träningen som bestod av fryst mango, frysta hallon, en halv mogen banan, en skopa vanilj proteinshake och 2 dl mjölk. Supergott! Skrattande

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-20 13:02:29 följande:

Skönt det, för ingen annan hör mig just nu

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-20 11:51:02 följande:
    Jag ska köpa vaniljsmak på mitt proteinpulver nästa gång. Många fler blandningsmöjligeheter ju
    Ja, jag är grymt nöjd så här i efterhand. Helst skulle man ju vilja ha en av varje smak, men det är för dyrt. =)
  • Paradigm
    Livsoduglig skrev 2011-08-20 15:10:12 följande:
    Kul tråd! Och lite... annorlunda då den verkar innehålla det mesta huller om buller :) Så klart man får redovisa dagens insats kanske man kan kalla det.  

Alright, det är bara att erkänna: Man är ingen Kipketer. Jag har luffsat, stånkat, haltat, nästan krypt och kämpat. Men runt kom jag. Det är synd att löpning är så "bra" träning. Man har några bonuskilon (endast muskler såklart *host*) att släpa på. 8 kilometer på 46 minuter blev slutsiffrorna. Det är ju tur att det finns utrymme för förbättring!  

Nu skall jag förgylla min lördagseftermiddag med att klippa gräsmattan. Gräset är 10 centimeter långt (ja, jag vet att jag borde klippt för länge sedan men det slutar ju aldrig regna här på västkusten :P) så det kommer bli en bra utmaning då jag endast äger en handjagare. Motordriven gräsklippare känns som fusk.

Så är jag lite optimistiskt kanske jag kan tillgodoräkna min 1.5 träningspass idag? *skrattar*

Önskar er en trevlig lördagskväll! 

Lycka till med gräsklippningen!
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-08-20 14:27:07 följande:
    Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om proteinpulver, behövs det verkligen när man tränar 3ggr/v och promenerar 5-7ggr/v?

Men samtidigt är jag sjukt hungrig hela tiden, kanske behövs ändå? Och vad ska man ha kasein eller vassle och när/hur äter man det, bara efter träning eller?
    Jag är inte alls påläst när det kommer till proteinpulver. Har precis börjat och ska väl sätta mig in i detta ämne så småningom. =)

Proteinpulver behöver inte var nödvändigt. Det kan gott och väl räcka med ett glas mjölk och en banan för att få bra resultat.
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-20 18:48:18 följande:

Var hos läkare i fredags.

Han påstod att mitt illamående, ont i magen och migrän som jag får ett par ggr i månaden beror på stress. Att jag oroar mig över så mycket som händer i mitt liv. Så nu blev medicinen Losec samt att jag skulle sluta tänka så mycket. Men hur i hela fridens namn ska jag sluta oroa mig, någon som har tips?

Äpple

Men usch, hade en sådan period i mitt liv. Värst var det på kvällen, då kom ångesten fram. Fick även magsmärtor som du beskrev det. För att lindra själva ångesten/oron nattetid tittade jag på lätta glada filmer som jag sedan somnade till. Annars kunde jag ligga hur längesom helst i sängen och oroa mig. Jobbigt! Lider med dig!
  • Paradigm
    Vad blir/blev det för lördagsgodis då?

Själv fick jag nöja mig med vindruvor och keso. Det funkar och mättar, men visst är man väl lite sugen på de där chipsen... Skrattande
  • Paradigm

Här blev det sovmorgon med. Skönt. Har precis ätit någon frukost av lättare slag. Förbereder just nu pannkakor (gjorda på fullkornsmjöl) till barnen som ska ätas med färska hallon och yoghurt (blandas ihop).

Mannen min sover fortfarande, men vi ska snart upp och träna. Han har ca 15 kilo att gå ned och vill ha hjälp. Från att ha varit grymt vältränad till att ha gått upp så mycket i vikt på 1 år pga stress. Nu jävlar ska han få svettas! {#emotions_dlg.djavulsk}

Efter träningen blir det givetvis proteinshake, funderar på att göra en favorit i repris. Glad

Och ni som älskar smoothies som mig får jättegärna dela med er av era tips!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!