Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn skrev 2011-08-18 23:17:20 följande:
    Jag har ett protein som heter Dxb Pure Way från www.fitnessbutiken.se

Det innehåller
    Näringsvärde per servering ca: 36 gram (100 g)
    Kalorier 138 kcal (383)
    Kolhydrater 2,9 gram (8)
    Protein 29,2 gram (81)
    Fett 1.2 gram (3)

Jag blandar en skopa med 2 dl vatten. Det brukar vara standard. Kan tänka mig att det är samma med ditt...Du får prova dig fram lite. Huvudsaken är ju att du mäter upp rätt mängd protein
    Måste ju jämföra. =)

Serving size 1 scoop (33 g)

Calories 116 g
       Calories from fat 0 g
    Total fat  0 g
    Cholesterol  < 1 mg
    Total Carbohydrate 3 g
        Sugars   0 g
    Protein 26 g
    Calcium 130 mg
    Phosphorus 68 mg
    Magnesium 20 mg
    Sodium 55 mg
    Potassium 150 mg

Precent Daily values are based on a 2,000 calorie diet.
  • Paradigm

Idag blev det 5 km löpning, 25 minuter + styrka (som vanligt). Därefter blev det lite poolhäng. Nu har vi ätit middag och ikväll blir det macademianötter. Mums! Har även varit och handlat idag. Det blev en hel del keso, ostar och bär. Imorgon tänkte jag baka en proteinkaka. Nu väntar kvällens städning och sedan läggdags av barn. Älskar att slå mig ned på kvällen med ett välstädat hem och barn som sover fridfullt i sängen.

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-19 08:26:47 följande:
    Nej, det kan de tinte göra. JAg har då alldrig märkt ngn skillnad på om folk  har tränat eller inte efter gardasil.
    Fattig student skrev 2011-08-19 07:19:21 följande:
    Måste ju jämföra. =)

Serving size 1 scoop (33 g)

Calories 116 g
       Calories from fat 0 g
    Total fat  0 g
    Cholesterol  < 1 mg
    Total Carbohydrate 3 g
        Sugars   0 g
    Protein 26 g
    Calcium 130 mg
    Phosphorus 68 mg
    Magnesium 20 mg
    Sodium 55 mg
    Potassium 150 mg

Precent Daily values are based on a 2,000 calorie diet.
    Ok, ett "tjejprotein" du måste alltså addera kolhydrater efter träning!

Testade en äcklig grejj i morse btw. Gjorde gröt, la i blåbär så dom tinade (jättegott, populärt hemma -även med lite solrosfrön/linfrön/pumpakärnor/cashewnöätter är der gott..) Well, äggen var slut och jag vill ju ha proteiner. SÅ jag gjorde en vanilj-protein shake på mjölk till gröten. Blev lite *hmm* läskigt så tidigt. Men men fick iaf i  mig de proteiner som jag vill ha på morgonen! (ca 36gr för den som är nördig som jag) Jag tänkte ananrs att kombinationen blåbärsgröt/vaniljmjölk kunde fungera.

Favete: Det brukar vara rätt lagom att blanda med 2,5dl vätska. Ingen idé att du dricker det där INNAN träning eg -du kan lika gärna käka en macka med rejält med proteinriktpålägg på.. Du får mer valuta för  penagarna om du drar i dig proteinerna efteråt inom 30 min från avslutatd träning ska dom vara i din mage!(tyvärr, för på gymmet är man ju hänvisad till att blanda med vatten.)
    Precis, "tjejprotein". Jag vill absolut inte bli större. Min kropp är ganska välbyggd naturligt. Jag hade inget annat lämpligt på morgonen så det blev ett glas mjölk med proteinpulver innan träning. Jag tränar alltid på fastande mage. Funkar bäst för mig.
  • Paradigm

Kör en runda till på träningen. Fick ett jäkla sug. Mannen kör städningen och läggningen. =)

• Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-08-19 19:54:34 följande:
    Cyklade till jobbet, jobbade till 16, sen till gymmet och en timmas Zumba, cyklade hem och tog ett bad. Nu blir det soffan resten av kvällen. Ha en ljuvlig helg allihop!
    Oj vilken vardagsmotion (utöver Zumban). Det är så man ska leva! =
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-19 16:56:46 följande:
    Men vilken energiiiii . Dela med dig nu va cuz I need some....
    Ja, det blev ett intervallpass på 20 minuter samt styrka på det. Ibland har man energi och då gäller det att ta vara på den. =)
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-08-19 17:23:23 följande:
    en timmes styrketräning helkropp, mellanmålen avklarade! Nöjd!

Kommer med ett litet fredagstips:
    Alla övermogna bananer, ska vara nästan svarta i skalet slänger jag in i frysen, sen när jag är extremt godissugen, eller varför inte efter träning så tar jag 1/2-1 fryst banan och mosar ihop med lite kakao och vaniljpulver (inte vanlijsocker) Blir riktigt glassigt och gott Brukar röra i lite lättkesella också för proteinet skull.
    Tack för tipset! =)
  • Paradigm
    Mme Soleil skrev 2011-08-19 20:10:46 följande:
    Wow! Varför har jag inte sett denna tråd förut? Hackar gärna på om jag får.

Vem är då jag? Tjej på 30 år, gift, son på 3 ½ (idag faktiskt) och gravid i v.9 med nr2. Träning är mitt stora fritidsinstresse. På sommaren blir det mest löpning, simning och styrketräning. På vinterntid blir det en väldans bladning mellan dansklasser, yoga, pilates, styrketräning, spiining och löpning. Kör 4 ggr veckan.

Förra graviditeten tränade jag på tills dagen innan (simmade 2 km). Hoppas att få må oförskömt bra även denna graviditet. Finns det fler gravida träningsnördar på denna tråd? Behöver någon som förstår att det är trist att inte kunna köra backintervaller eller hur det är att känna sig begränsad på en konditionsklass. 
    Hej och varmt välkommen! Solig

Måste först gratulera till din graviditet. Wow (ang träna till dagen innan), själv sade min kropp ifrån runt v 28 när jag väntade barn nr 2. Det var riktigt trist, men värt det så klart. Men men, nu är man fit igen och har två friska, busiga och underbara barn.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-19 20:22:57 följande:
    Styrketräningen avklarad för idag. Det blev ben och nedre delen av ryggen, resten blev överhoppat på grund av ond axel. Uppvärmning och nedtrappning på löpbandet. Nu är det helg och powerwalking imorgon och träning som vanligt på söndag.
    I övrigt bryter en själavårdande helg ut för fröken fräken. Här ska ätas kräftor, drickas lite vin, ha kroppsvård och klippas hår, här har köpts hårfärg, hon har lärorika och roliga böcker, god musik och Dexter säsong 4 på DVDn Glad
    Här passar något om en sund själ i en sund kropp eller något ditåt Glad
    Låter härligt. =)
  • Paradigm

Vaknade nyss av att jag är vrålhungrig. Kan inte sova, måste ha mat. Herrejösses vad mycket mat man numera äter när man har börjat ta träningen på "allvar" igen. Till frukost blir det keso och ägg. Därefter träning, proteinshake och sedan poolhäng.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!