• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Är det någon av er träningsvänner som tänkt att motion är lite som bön eller meditation? Eller är det bara för mig? Om man har något man tänker på som man kanske har svårt att komma tillrätta med och kör ett intensivt träningspass, är det som om tankarna kristalliseras då man plågar sig lite extra. Lite som om att allt blir klarare?

• ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-09-01 21:47:04 följande:
    Skrattande
    Jag är helt och hållet på din sida. Visst är det meditation. Speciellt när jag för några år sedan var sprang i flera timmar. Det var verkligen så. När min kondition låg på topp och jag sprang väldigt snabbt. Under gymnasietiden klockade jag tiden till 20 min på 5 km. Men när jag låg som bäst, klockade jag aldrig mig själv.

Det jag ville komma till var att under tiden som jag då "sprang" befann jag mig i en annan värld och jag mådde så otroligt bra.

När jag är ute på promenad, löser jag oftast problem.

Och när jag styrketränar brottar jag ner all min ågren och oro.

Så ja, allt blir lite klarare och man (jag) får distans till mycket i livet!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-03 08:37:22 följande:
    Tjejer, vad äter ni till frukost?

Jag känner själv att jag börjar bli trött på ägg, keso, gröt, smoothies, men vad kan man annars äta?
    Börjar alltid dagen med te, en frukt.
    Jag äter oftast lingongrova; två skivor, med något pålägg, vad som råkar finnas hemma, det enligt mig godaste nyttiga brödet och jag behöver mina morgonmackor för att orka :)
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-03 08:51:21 följande:
    Jag är en sådan här jobbig typ som inte kan äta för mycket kolhydrater då det genast triggar igång en migränattack, men jag tror att jag ska kunna få in något nyttigt bröd i matschemat.

Tack för tipset!
    Stackars dig! Du man kan bara eget (kanske även köpa bröd?) som är baserat på malda nötter och fröer i stället för mjöl Glad *tipsar*
  • ETSS

Måste bara rapportera: I går fuskade jag med kvällens träning och stannade hemma. Hade sovit dåligt och var omotiverad. Har kompenserat med en riktigt ordentlig powerwalk idag, riktigt skönt :)

• ETSS
    Tullemi skrev 2011-09-03 10:21:36 följande:
    Lingongrova är väl OK, men det innehåller ganska mycket socker (sockerarter?) men jag vet inte om det gör så mycket om man inte vräker i sig en hel limpa per dag dvs

Jag har 3 frukostar (ganska stora portioner) som jag brukar alternera mellan:

-naturell yoghurt/kesella, färsk frukt/bär, blandade hackade nötter och linfrön
    -äggröra, rökt lax, avokado och FinnCrisp (med nåt pålägg)
    -grovt bröd med pålägg, grönt te med lite mjölk

Jag tar en Actimel till varje frukost också, men mest för bakterikulturens skull.

Träningen idag var ytterst seg och halvhjärtad . Jag hade ju sett fram emot dagens träning efter 5 dagars uppehåll (pga av jobb) men jag vaknade med otrevligt värk efter allt gående på betonggolv och dessutom mensvärk. Jag masade mig hur som helst iväg till gymmet och gjorde helkropp styrka, men endast 16 minuter på löpbandet.... Jaja, jag ska väl få ordning på det hela snart!
    Jag tror det är okej om man inte äter mer än två tre skivor. Däremot har jag ju FinnCrisp kvar i skafferiet, men jag får nog äta ett halvt paket av detta goda för att stilla min morgonhunger Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-03 13:17:17 följande:
    Så kan det gå! Men sömnen är a och o för att lyckas med sin träning!
    Ja. Och i morgon är en ny dag Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-03 16:18:37 följande:
    Oj, jag somnade i sängen med min dotter. Vaknade av att hon klappade mig på kinden och när jag öppnade mina ögon hade hon världens största ögon och leende. Så söt! Solig
    Glad
  • ETSS
    Primrose skrev 2011-09-03 17:17:02 följande:
    Ja, vi får hoppas att det är det. Läkaren tog inget blodprov, eftersom det kan vara missvisande, som han sa. Han sa också att, till skillnad från vuxna, "vandrar" infektionen runt i kroppen på barn vilket innebär att fläckar kan komma och gå. Det stämmer på sonen, eftersom jag såg en röd fläck på insidan lår för en dryg vecka sedan, som såg litet suspekt ut, men eftersom den försvann trodde jag att den uppkommit av blöjan. Men i onsdags såg jag flera misstänkta fläckar, och de såg värre ut nästa dag. Nu har han tagit Kåvepenin i två dygn och fläckarna har bleknat, vilket känns bra. Min man fick borrelia i förra månaden (en enda stor fläck, i knävecket) och blev bra av Kåvepenin. Det man blir orolig över är ju neurologiska skador.

Tack för rygg-utropet.
    Hoppas det går bra för dig och sonen och att han slipper permanenta skador {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Primrose skrev 2011-09-03 22:03:53 följande:
    Kom iväg till gymmet i går kväll - ett styrkepass.

När jag sedan kom hem, strax efter 21 hade sonen precis somnat (vi fick väcka honom senare för att han skulle få sitt penicillin) och maken och jag tog ett varsitt glas vin och åt en härlig fisk"röra" (bitar av kokt torsk, oliver, körsbärsomater, kryddor, vitlök, olivolja) som jag fixade till, mums.Tack, han verkar inte känna av borrelian någonting dvs. "allmäntillståndet är gott", som man brukar säga. Så det går nog bra, hoppas vi. Litet läskigt är det dock att vi bara har haft stugan sedan i mitten av förra sommaren och redan har 2 av 3 i vår lilla familj fått borrelia. Och man blir ju tyvärr inte immun utan kan få det gång på gång. Och nästa gång kan ju följderna kanske bli värre. Och vi har ändå varit försiktiga. Man vill ju inte gärna gå omkring i sin trädgård och i skogen och vara rädd att bli sjuk.

Jag vandrade ut i skogen i dag när vi kom till stugan. Och fick med mig en massa kantareller hem!
    Förstår, har släkt söderut som vaccinerar sig årligen och ändå får vara försiktiga. Skönt i alla att ni mår okej nu.

Åh, men färska kantareller lät fint, har du bestämt vad du ska göra av dem?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!