• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Gryndrömmen skrev 2011-08-29 20:37:24 följande:
    Så trist när man är på pass och man ska jobba två och två och man hamnar med en person som inte vill lika mycket som en själv. Train hard or go home!!
    Sant!
  • ETSS

Hej på er!
    Motionsfria dagen idag, men jag vill ut, vi har så fint väder. Men någon dag i veckan ska jag väl hålla mig i relativ stillhet? Eller?

• ETSS
    Idizen skrev 2011-08-30 08:51:53 följande:
    Vad gör man om man får skitont i benhinnorna (framtill och på sidan av vänster ben) så fort man börjar springa. Får kämpa mig igenom fast jag har ont och dagen efter kan jag knappt gå. sen så blir det bättre framåt kvällen och då kan jag springa en runda till men tillbax med smärtan direkt. Vilat 3 dagar och va ute och sprang igår och jag behövde inte ta många steg innan det gjorde ont. Kan heller inte gå snabbt (typ PW) då gör det ännu ondare, skönare att springa då.

Tips och idéer?! har sprungit i 3 veckor och det har varit så från start. Springa är det som jag känner att jag hinner med och göra på em när sambon kommer hem och tar barnen. 
    Tips:
    Fyll en 1.5 liters drickesflaska med riktigt hett vatten. Smeta ut lite matolja eller annan vegetabilisk olja generöst där det smärtar på benhinnan. Sen tar du och gnider flaskan (använd botten med "knopparna" mot benhinnan) fram och tillbaka, riktigt hårt, det ska göra ont som skrutt (!) i en minut. Detta upprepar du minst tre gånger/dag. Det kan hjälpa ett tag. Äter du nog med magnesium?
  • ETSS
    Idizen skrev 2011-08-30 19:42:31 följande:
    ETSS: äter daglig vitamintablett, tror det ingår magnesium i den.
    ska prova flaskan =) tack

Beckaa: ska kolla upp om det finns något sådant här i närheten. Tack   
    Om du redan äter daglig vitamintablett och inte har några problem med att äta fruktsocker, boota i så fall upp och ät 2-3 bananer per dag, plus ha små saltbrev (såna du hittar på snabbmatsrestauranger) i fickan när du motionerar, om du känner smärta eller kramp i benhinnan häller du saltet på tungan, sväljer och dricker en halv till en dl vatten efteråt, det är lite akuthjälp Glad
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-30 21:26:31 följande:
    Ja, man måste vila. Annars blir man sjuk eller skadad! Men jag veeeet, det suger..

Imorgon lopp! Vilat duktigt igår och idag. Det kryper i kroppen.. Hoppas det gör det imorgon med, och att vilan har gjort "nytta" sas. Planerar en jättefrukost im orgon, med gröt och äggmackor osv. Och en pastalunch med choklad till efterätt.. Sen borde väl kroppen vara påfylld Det är ju ett kort lopp -men känns ndå kul att ge sig själv bästa möjligheten att njuta av tillställningen! Bara man orkar runt så, pinsamt om man får stanna efter 5km..
    It does men i dag blir det andra donigar :)

Du lycka till på loppet! *håller tummarna*
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-31 21:39:30 följande:
    Man går inte upp i vikt av mjölk. Man går upp för att man äter mer kcal än man gör av med.. Ska helt klart testa kesella grejjen! På Lidl har dom kvarg m 0,3% fett. Innehåller massa protein!

JAG ÄR STOLT!
    Sprang iform loppet, 10km på 51:56 och kom in som nr 72. Vet att det totalt i alal 3 grupperna (Spring 5km, gå 5km och 10km) startade över 3000 pers!
    Grattis Miss Kaos {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-31 22:07:10 följande:

Well done MissKaos

Att gå på betonggolv i platta hårda arbetsskor är inget skoj . Har ont i fötter, halva (nedre) benen och i ryggslutet. Måste skaffa ett par bättre skor, ev med inlägg. Eller så kanske man vänjer sig.....?

Du vänjer dig inte, du sabbar fötter, rygg och ben. Snälla skaffa bra skor {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-31 22:36:07 följande:
    Vad väger du då? :)
    Du menar alla av oss?
  • ETSS
    ETSS skrev 2011-09-01 07:18:29 följande:
    Du menar alla av oss?
    Okej: Är 166.5 lång. Vägde 55 vid sista vägningen. Tror jag har gått upp (kanske?) något kilo eftersom jag tränat så intensivt. Jag skulle vilja väga 60 Glad
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-09-01 16:15:10 följande:
    Hej på er!

För min del har det blivit ganska tamt med träningen sista veckorna, dels på grund av den envisa förkylningen jag ådrog mig och dels för att jag helt enkelt inte haft tid....

Igår var jag ute och red och det ska jag även göra idag. Red en annan häst än den jag brukar rida och denna häst är dels väldigt stor och dels stark och pigg som attan, så det krävs en hel del ben för att hålla honom i schack! Det känns i benmusklerna idag, så jag hoppas att jag orkar
    Ridning är roligt Glad, kanske skulle börja om.
    Har du egen häst eller rider du i ett stall?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!