• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Livsoduglig skrev 2011-08-20 15:10:12 följande:
    Kul tråd! Och lite... annorlunda då den verkar innehålla det mesta huller om buller :) Så klart man får redovisa dagens insats kanske man kan kalla det.  

Alright, det är bara att erkänna: Man är ingen Kipketer. Jag har luffsat, stånkat, haltat, nästan krypt och kämpat. Men runt kom jag. Det är synd att löpning är så "bra" träning. Man har några bonuskilon (endast muskler såklart *host*) att släpa på. 8 kilometer på 46 minuter blev slutsiffrorna. Det är ju tur att det finns utrymme för förbättring!  

Nu skall jag förgylla min lördagseftermiddag med att klippa gräsmattan. Gräset är 10 centimeter långt (ja, jag vet att jag borde klippt för länge sedan men det slutar ju aldrig regna här på västkusten :P) så det kommer bli en bra utmaning då jag endast äger en handjagare. Motordriven gräsklippare känns som fusk.

Så är jag lite optimistiskt kanske jag kan tillgodoräkna min 1.5 träningspass idag? *skrattar*

Önskar er en trevlig lördagskväll! 

Välkommen till den bästa tråden på FL, här är det högt och lågt, träning och allt annat och underbara människor som huserar Glad
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-20 18:48:18 följande:

Var hos läkare i fredags.

Han påstod att mitt illamående, ont i magen och migrän som jag får ett par ggr i månaden beror på stress. Att jag oroar mig över så mycket som händer i mitt liv. Så nu blev medicinen Losec samt att jag skulle sluta tänka så mycket. Men hur i hela fridens namn ska jag sluta oroa mig, någon som har tips?

Äpple

Testa Mindfulness. Det kan vara en hjälp Glad
  • ETSS
    ETSS skrev 2011-08-20 18:50:24 följande:
    Testa Mindfulness. Det kan vara en hjälp Glad
    Föörresten stackars dig, det är inte lätt att tänka alltför mycket {#emotions_dlg.flower}
    Googla på Mindfullness, det är många som säger att det har varit dem behjälpliga. Dessutom är det vad jag förstår det närmsta du kan komma en vetenskaplig form av avslappning om du förstår vad jag menar, tror det finns övningar du kan göra hemma själv på nätet. Har du prövat olia former av massage?
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-20 19:24:01 följande:
    Tack för ditt råd, och nej, jag har faktiskt inte fått massage på ca 4 år.... Jag som trodde att det räckte att gå på promenad, men märkte att det är då som mina tankar frodas som allra bäst!

Jag ska googla.... såg att det fanns en avslappningsskiva att köpa oxå!

Tack igen!
    Mindfulness är bra. För mig funkar promenader bra, men det är så olika på individer.
    Testa att få lite massage med, kroppsberöringen i massage kan lindra mot stress, och var rädd om dig, det finns bara en av dig {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-08-20 22:16:53 följande:
    Här blev det chips ikväll.suck...Men har tränat ett pass på morgonen och en promenix nu ikvällSkrattande
    Åh du med, jag har en alldeles för stor påse chips hemma och jag vill inte spara dem tills dess att de blir sunkiga så jag äter och äter.. "death by chips" Glad
    Träffade en på macken som skulle på annat ställe för att köpa en mindre påse, attans rackarns att jag inte följde med honom dit.
    Det blir ju träning av något slag så man förbränner ju i alla fall Glad
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 07:46:33 följande:
    Hörrni!

Det är söndag idag!

Nu ska jag på morgonpromenad, sedan blir det 30g havregryn (till gröten) och 25g proteinpulver som jag rör till en pudding och äter + 2 vitaminpiller. 

Dags att njuta av den sol som jag ser!{#emotions_dlg.flower}

Äpple
    Ja det är det, och lite avkoppling har vi nog rätt till mellan träningspassen.
    Åh har ni sol, så härligt att gå ut i den Glad
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:01:11 följande:
    Hej på er! Jag behöver lite råd. Jag har börjar få tillbaks rösten litegrann, men är fortfarande så pass hes att det lär ta några dagar till att bli helt bra.

Jag känner mig inte sjuk för övrigt och har ingen feber. Tror ni jag kan köra ett lättare styrkepass ikväll (självklart kommer jag lyssna på kroppen)? Hur skulle ni ha gjort om ni var i min sits?
    Hur länge har du varit feberfri?
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:16:28 följande:

Jag hade lite småfeber senast i förrgår. Hade ont i halsen ett par dagar och hade feber. När febern försvann kom hes-heten och igår hade jag som sagt var ingen röst alls. Idag kan jag få fram enstaka ord, men håller tyst mestadels Är lite snuvig också, men känner mig inte "sjuk" i kroppen...

Jag skulle kanske ha tagit en långpromenad om vädret tillåter och låta kroppen återhämta sig lite till, fast jag förstår att du längtar Glad
    Det kanske går bra om du tar det försiktigt?
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:40:57 följande:
    Jag avvaktar lite till och försöker hålla mig ifrån det idag, men blir jag allt för rastlös ikväll kanske jag kör ett lugnt pass

Snart blir det iallafall en promenad i det härliga vädret.
    Det är nog klokast att vänta, så får du ju fortare köra ett ordentligt pass Glad
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 19:03:44 följande:
    Tack så mycket för råden, snälla ni

Det blev en ganska lugn promenad. Tog en omväg till affären och tillbaks och passade på att handla samtidigt. Ett paket Carte d'or "White chocolate and red berries" slank ner i korgen, bara sådär! Är ju som jag nämnt innan glass-tokig och intalar mig att det är bra för halsen och hes-heten

Jag har sneglat på träningsväskan ett par gånger, men väntar nog tills i morgon iallafall. Då ska jag även ut på en ridtur, vilket jag ser fram emot
    Det är nog klokast att vila, med tanke på era vedermödor ni stackars som är sjuka
    så hoppas jag att jag klarar mig från höstförkylningar och får fortsätta träna, i alla fall det jag orkar. Hoppas du blir pigg snart {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!