Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Träningsnördar - här samlas vi!

Gryndrömmen skrev 2011-07-18 22:04:15 följande:
    Dagens träning 55 min box och 50 min promenad :)
    Duktigt
    Jennnyn skrev 2011-07-18 21:30:32 följande:
    Nu har jag kört en riktig genomkörare för axlar, bröst och triceps. Har endast kört hantelövningar, tre olika övningar per muskelgrupp 3 x 8 med så pass tunga vikter att de tre sista repetitionerna i varje övning gick på ren råvilja! Det var självklart bara en massa stora hunkar där ikväll, så jag kände mig lite löjlig där jag tog i för kung och fosterland med ungefär en tredjedel av vad de lyfte Kände blickarna i nacken om man säger så, men de hälsade glatt iallafall ha ha.

Nu blir det en väldigt sen kvällsmat, eftersom jag behöver fylla på med proteiner. Ugnsbakad lax med spenat.
     Bra jobbat
    Tullemi skrev 2011-07-18 21:09:09 följande:
    Också hemma nu efter terränglöpningen, pust. På löpbandet känns det som om jag kan springa braaa länge, men så fort jag kommer ut till denna slingan i skogen så är jag som en jädra pensionär ju, bah.
    Och nu sitter jag här och sörplar på min vidriga recovery drink, uschiameja...den var inte god, men det får gå Den heter t.o.m Female Recovery, hihi (från WNT):
    www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/female_recovery?gclid=CJXnz4XLi6oCFUUY zQodIy_8zA
    Bra kämpat
    Jag känner tvärtom..har lättare att springa ute än på löpband å andra sidan så är jag inget fan av löpning allsSkäms
    Mollly skrev 2011-07-18 20:32:47 följande:
    Hemma igen efter träningen. Gud så gött det varSkrattande Körde på lite hårdare idag, så är helt slut nu.
    Jag kommer få abstinens nästa vecka då vi är på semester och inte kan träna. Eller jo promenader kan jag ju ta, men inte lyfta skrot. haha men kroppen behöver vila ibland ocksåSkrattande
    Duktigt  Jag förstår absolut vad du menar med abstinens men en vecka går snabbt och förhoppningsvis har ni massor att göra så du slipper tänka på träningen

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman

Det är så kul att komma in här och läsa om era dagar, peppande må jag säga!

Jag skulle köra BP igår men skulle snabbt stressa till Ikea innan och när jag sedan skulle åka därifrån så startade inte bilen Det blev alltså ingen träning igår.
    Idag kom jag knappt ur sängen för träningsvärken efter milen jag sprang i förrgår har gjort mig helt handikappad, skönt men synd då det inte blir ngn träning idag heller då

Idag får vi dessutom besök av min kompis och hennes familj som stannar tills måndag och sedan har vi dop för vår minsting på lördag så resterande vecka blir det nog inte mycket styrketränande.
    Trist men jag får ta igen det nästa vecka

Vad gör ni idag allihopa?!

• cirkuspuman
    ETSS skrev 2011-07-20 08:37:24 följande:
    Jag styrketränar mage /ben i kväll. Avundas dig som kan springa, jag får kramp och inflammation i benhinnorna om jag försöker.
    Roligt med besök och barndop Glad
    Kan och kan det var första löppasset efter graviditeten och just nu är det mer måste än vilja då jag lovat en kompis att springa tjejmilen  
    Det tog ju bra iaf eftersom träningsvärken i vader och lår är helt sanslös

Skönt med ben och mage - kör hårt!
  • cirkuspuman
    Tullemi skrev 2011-07-20 08:40:19 följande:
    Jag har varit vaken sen kl 6 då minstingen vaknade, men fy farao vad jag var trött idag. Jag kände mig så där bedövande trött som när man ska bli sjuk. Men nu 2 timmar senare så har jag vaknat till liv. Sitter här med min frukost: nat.yoghurt, apelsin, linfrö och blandade nötter.
    Funderar på att ta en vilodag från träningen, eller kanske bara ta en PW ikväll och sen komma i säng i tid.
    Ja det låter väl sunt vi är oxå uppe runt 05-06 på mornarna då lilleman vaknar så det blir inte så mycket sömn men jag har konstigt nog vant mig. Alla våra kids har varit morgonpigga och nu lagom tills de stora börjar sova tii kl 07 så börjar minstingen vakna tidigt istället, dåliga gener ?!
    Hoppas att du får vila lite idag! 
  • cirkuspuman

Ni är så duktiga allihopa

Vi har haft besök senaste veckan samt dop för vår minsting i lördags så det har varit fullt upp. Hann med ett helkroppspass med fria vikter i måndags men det är det enda.
    Makens semester är nu slut och jag är helt slut på kvällarna så jag försöker träna de dagar jag orkar tillsvidare Vår lilla kille äter fortf flera gånger nattetid så min sömn är allt annat än bra just nu Jag tränar helt enkelt för att få energi snarare än rutor på magen

• cirkuspuman

God kväll!

Ni är duktiga som vanligt här ser jag  
    Jag har oxå svårt att kara värmen, blir så himla seg och trött Nu har jag haft kidsen själv hemma hela veckan och bara tränat lite sporadiskt men i morgon ska jag allt köra igång med mitt schema ordentligt igen.
    Vi har haft trubbel med lillemans mage så kosten är ett kapitel för sig....jag lever på barnmat känns det som

Jag har en utmaning till er som känner er manade kolla in min blogg http://cirkuspuman.blogspot.com/2011/07/utmaning.html 

• cirkuspuman

Vi har 29 grader i sovrummet just nu och ingen AC men en takfläkt som svalkar
    Jag har eg inga problem med värme men när det blir så himla fuktigt är det jobbigt och suger musten ur mig.
    Kvällarna och mornarna är sköna men när solen ligger på mitt på dagen stannar jag i skuggan Jag gissar att det är lite hormonellt oxå iom amningen.

• cirkuspuman
    Mollly skrev 2011-07-30 10:24:31 följande:
    Idag fick jag sovmorgon. Såå skönt. Precis käkat frukost, gröt och ägg. Ska åka ner till gymmet lite senare tror jag.

Jag har gjort första övningen på utmaningen idag förestenSkrattande Hur går det för er andra som antog utmaningen?
    Jag är oxå klar med övningarna
    Dessvärre har jag ont i halsen idag så det blir ingen trännig om det inte mirakulöst försvinner nu under förmiddagen

Kul att så många antog utmaningen! Bloggar ni oxå så kan ni väl lämna en komentar i min blogg så kan vi följat åt via bloggarna?! 
  • cirkuspuman
    Mollly skrev 2011-07-29 22:24:53 följande:
    åh, jag hänger lätt på. Men vad ska man ha som vikt?
    Du kan använda vad som helst du komme rnog inte att vilja ha någon vikt när vi närmar oss slutet på första halvan
  • cirkuspuman

Menade hon inte att det är bättre om man är nyförlöst?! När magmusklerna gått ihop igen så är det absolut ingen fara att göra situps Däremot så måste man ju variera övningarna även för magen och då går ju plankan att göra i många olika tappningar vilket kanske gör den till en lättare övning om man är nyförlöst??!

• cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-07-31 10:52:46 följande:
    Du har rätt. Många situps ger delade magmuskler. Det gäller även män.

Schnyyyyggt?

Nja...

För 2 veckor sedan fick jag samma information och har slutat tvärt med situps, crunches. Jag har haft turen nog, trots en jäkla massa situps, inte fått delade magmuskler. Nu gör jag aldrig situps utan gör plankan istället på alla olika sätt. Plankan är rolig!
    Vad baserar du den infornationen på? 
    Hur skulle situps bidra till delade magmuskler?

• cirkuspuman
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Hi hi! Gulligt
  • cirkuspuman
    Jennnyn skrev 2011-07-31 15:15:03 följande:
    Hej på er! Igår hade jag min första träningsfria dag på 14 dagar. Jag var på 40-årsfest för en av mina jobbarkompisar, vilket innebar en del vin och även smörgåstårta, jordgubbstårta samt korvgrillning framåt nattkvisten! Inte nyttigt, med andra ord.,, Däremot förbrände jag nog en del kalorier eftersom det dansades i flera timmar. Svetten bokstavligt rann om mig

Trots alkohol igår mår jag relativt bra idag och framåt kvällen blir det ett ben och mag-pass.
    Skönt att slippa vara bakis  
    Fattig student skrev 2011-07-31 16:11:40 följande:
    Jajjamensan! Målet är 7 kilometer på en halvtimme. Vi får se om jag når det. Skrattande
    Hejja hejja, klart att du gör!

• cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-07-31 19:37:56 följande:
    Kolla in Olgas blogg. Klicka på kategorin magträning.

blogg.mama.nu/olgas-blogg/

Däremot anser jag att man bör undvika det om man har delade magmuskler, dvs som föderska. Om man sedan kombinerar situps/crunches så borde det ju inte vara någon större fara. Jag tror det krävs enormt många situps för att de ska bli delade.

Men jag tar det säkra före det osäkra och kör enbart på plankan i olika former, men också för att det är så kul och för att det känns rejält i magmusklerna.
    Det finns inga belägg för att situps skulle vara farligt det är bara det jag vill få fram så ingen oroar sig över det. Det är ju betydligt vanligare att man utför situpsen felaktigt och drar på sig skador pga det
    Jag är själv utbildad instruktör och har aldrig hört något liknande, sedan att man ska träna core muskulaturen innifrån är helt rätt
    Magmuskulaturen delar sig inte på alla gravida och på de allra flesta där den delat sig så läker den ihop fint igen efter förlossningen.
  • cirkuspuman

Jennyn: Där har jag varit två gånger med en kompis och det är nog det största och snyggaste gym jag varit på så passa på att njuta

• cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-08-09 08:33:44 följande:
    6,2 km avklarat, 30 minuter. Det känns skönt att börja dagen med att få springa bort lite energi och bli laddad med ny! =)
    Vad duktig du är

Själv sitter jag med min lilla bebis i soffan och väntar på att de andra barnen ska vakna idag har de slagit rekord med hästlängder
    Tanken var att vi skulle åka till badstranden idag men det är inget badväder så vi får se vad vi ska hitta på istället!

Vad gör ni andra idag? 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!