Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag blir det BodyPump kl 17,30. Mitt allra första BP-pass så jag är lite nervös fast på ett positivt sätt.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2011-10-03 16:35:22 följande:
    Idag blir det BodyPump kl 17,30. Mitt allra första BP-pass så jag är lite nervös fast på ett positivt sätt.
    Fyyyy vad sur jag var idag. Maken hamnade i bilkö på väg hem från jobbet och givetvis så hann jag inte till mitt BP-pass. Stod omklädd och väntade på honom men inte hjälpte det . Fick senare gå iväg sur och trampa lite crosstrainer+magövningar i ett svettigt fullsatt gym. Efter det klämde jag i mig en näve chips och en halv dajm (korkat).
  • Tullemi

MissKaos:jag tränar på Sportlife i Partille

Jag kom iväg en stund imorse och fick tränat en timma. Sen hem och packa ner mkt mat och nyttig mat att äta på jobbet. Idag var jag jättemätt

Nu sitter jag här med en grov smörgås och en kopp te....gott med te Grönt te med citron och en skvätt mjölk, mums.
    Nästa träningspass blir torsdag f.m. Då ska jag sprattla lite på löpbandet.

• Tullemi

Förresten....var är Favete? Det var längesedan hon skrev nu.....

• Tullemi

Hoppas kunna träna imorgon fm, men jag känner mig ovnligt sliten nu på kvällen så vi får väl se....gäsp.

• Tullemi

Nu har jag bokat en tid med min PT och vi ska gå igenom träning med fria vikter. Ska bli roligt att gå in på ett "nytt" område Hon vill gärna ha in mig i löpningsträsket igen men vi får se...jag tycker styrketräning är roligare och ger bättre resultat och tiden är knapp.

• Tullemi

Jag är nog lite av en GI-are själv . Relativt få och långsamma kolhydrater. Verkar självklart när man läser om blodsocker/insulin osv. Dock lite snabba kolisar i samband med träning.

• Tullemi

MissKaos: ja främst efter träningen, men jag kan även ta liiten lite dos snabba kolisar innan också. Jag har tränat med för lite kolhydrater i kroppen (både snabba och långsamma) och det är ingen hit. Man är seg som kola. Det ska visserligen vara en övergående sak, men jag är inte intresserad av det.

• Tullemi
    Frukostflingan skrev 2011-10-10 09:31:18 följande:
    Jag gillar också GI bättre än LCHF. Jag funkar inte med den låga kolhydratsnivån där. Jag försöker köra GI men använder gärna LCHF-recept. GI passar inte mig helt enkelt.
    Där hängde jag inte alls med ...Du gillar GI bättre (än LCHF), men GI passar inte dig.....eller..?
  • Tullemi

Phu, vad jobbigt det var på gymmet idag. Jag körde ett annat upplägg, men många squats och utfall....och jag kunde knappt gå ner för trappan på gymmet, haha. Benen darrade som aldrig förr (najs). Jag har haft en lågkolhydratsdag men sitter nu med havregrynförstärkt proteinshake Fylla på lite energy.

Jag tänkte föröka med...tja vad heter övningen: när man dra upp sig så haken kommer över stången? Pull ups? Men jag får nog ta och öva ihop med min PT på onsdag, annars kan det nog bli fel.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!