Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-07-24 19:32:34 följande:
    Min är inte gammal och sjuk, men togs alltför tidigt av den förra ägaren från sin mamma. Han har inga medicinska fel, han är kastrerad och trots Feliway och uppmärksamhet från matte så tilltar hans kisseri överallt och det går inte att springa och torka golv hela tiden. Det känns som det kuktar överallt. Sen blir han alltmer aggressiv så det är nog bäst. Men roligt är det likväl inte
    Nej, det kan jag förstå. Hoppas det löser sig till det bästa. Solig
  • Paradigm

Sådär, nu har man kört rond 2.

Rond 1 bestod av:

30 minuters löpning (Troligvis 5 km eller mer, som sagt, skitmaskin). 20 x 4 armhävningar. Plankan x 3. Rygg 200, men utfört på två olika sätt. 100 vardera. Plankan vardera sida x 1. Situps 200, men utfört på två olika sätt, 100 vardera. Övning för ben och rumpa 50 x 2. Sittande stolen (Heter den så?). Triceps 15 x 3. Rond 2 bestod av: 15 minuters cardio (Skiter i och nämna sträcka då min maskin är urusel). Plankan på pilatesboll (Fruktansvärt jobbig!). Benpress. Situps på bänk. Biceps och triceps, fria vikter, 5 kg. Någon övning för rumpa och ben, pilatesboll.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-24 20:33:24 följande:
    *trött*

Sittande stolen?
    Jag vet inte om den heter så ärligt talat. Haha. Men man sitter likt en stol mot en vägg.
  • Paradigm
    Fattig student skrev 2011-07-24 17:53:11 följande:
    Eeh, kan man springa 3 km på 30 minuter?

Jag har ju flyttat och fått ett nytt gym. Sprang som vanligt på löpmaskinen. Satte på nivå 10 vilket innebär 10km per timme och fick tokspringa, som på nivå 12,5 (12,5 km i timmen). Var då tvungen att ta på nivå 7 vilket gav endast 3 km på 30 minuter. Jag blev skittrött och fick verkligen springa. Kan detta verkligen stämma? Går man typ inte 3 km på 30 minuter??

Tycker detta är konstigt. Är tacksam för svar.
    Fy fasiken vad dum jag är!

Maskinen räknar ju i mile!!

3 mile är alltså lika med 4.9 km.
    Och nivå 10 på denna maskin är alltså 10 mile vilket motsvarar 16 km i timmen. Inte konstigt att jag dog när jag låg på den nivån. Nivå 7 motsvarar lite över 11km/h.

• Paradigm

Imorse blev det innan frukost 4,5 km löpning. Nu är klockan halv fyra och jag går i middagsplaner. Är grymt sugen på lady och lufsen mat.

• Paradigm
    Evenstar skrev 2011-07-25 14:25:33 följande:
    Fav - Haha tur att du kom till sanning så egot inte får sig en törn. ;)

Lätt gott med räksalladen,
    Vi ska äta ädelostfyllda biffar med spenatsallad och valnötter till middag. Nåt potatisaktigt till det också.

Vad äter ni andra?
    Gud vad gott! Själv är jag förvånande nog sugen på pasta. Äter det annars aldrig. Så det blir spaghetti och någon typisk italiensk pastasås. Därefter blir det träning.
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-25 14:55:41 följande:
    Middag blir hemmagjorda hamburgare (utan bröd till mig) och sallad. Frågan är om jag kan hålla mig från träning ikväll?? En PW kanske?
    En PW är ju aldrig fel eller för mycket. Kör på!
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-25 16:05:46 följande:

Ikväll blir det ett axlar+bröst+triceps-pass tillsammans med min yngsta bror. Han är 18 år och behöver en spark i rumpan! För något halvår sedan var han igång och tränade nästan dagligen och byggde en jättefin kropp, men nu har han legat på latsidan och blivit tunnare. Dags att köra ett pass tillsammans med syrran, alltså

Hehe, låter härligt och framförallt kul. Alltid trevligt med sällskap.
  • Paradigm
    Matsina skrev 2011-07-25 20:34:24 följande:
    God kväll! Fick syn på denna tråden och tänkte att här kanske jag kan få hjälp. Jag är en skild två barns mamma som tänkte sattsa på att gå ner i vikt. har ca 15-20 kg i övervikt. Vill lägga om min kost och börja träna, tänkte simma och gå på bandet till att börja med. Tyvärr kan jag bara träna 2 veckor av 4 eftersom de inte finns barnvakt till mina barn på gymet då dom är för små. 
    Tänkte kolla om det är någon av er som har tips på hur jag ska träna och äta?

Tack för hjälpen 
    Vad gillar du för mat?

Jag tycker att det är viktigt att äta den mat man gillar för att det ska bli hållbart i längden.

Jag skulle fokusera mycket på konditionsträning, dvs satsa på crosstrainer, springa, powerwalk, simma.

Kom ihåg att kosten kommer före träningen om du är ute efter resultat.
  • Paradigm

Dagens träning blev löpning 4 km. Det blev dessutom en hel del "plankan" utförd på olika sätt med pilatesboll. Lite övningar med fria vikter, benpress samt rump & ben övningar.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!