Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-07-20 16:22:58 följande:
    Hmh, här har jag längtat efter träning sedan sist, nu när det snart ska bli av känner jag mig slö och i behov av motivation. Tror att det är jag ska be er som sparkar idag Glad
    *spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaark*
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-20 18:18:52 följande:

Bor du seriöst i UAE? Shiiiiiiit!!!

Det förklarar avsaknaden av falukorv och de bra öppettiderna.

När jag bodde i Amazonas hade apoteken öppet dygnet runt och hemkörning. Förstår inte varför Sverige är så långt efter. Himla U-land...

Jag tror det beror på att Sverige vill ha rimliga löner. Annars hade nog företaget gått i konkurs, men det är en annan tråd det.

Däremot har Apoteket i Sthlm öppet dygnet runt. Jag vet inte hur det ser ut i resterande Sverige, tyvärr.

Aja...

Hur går det med att få ihop träning och egenföretagande då?
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-07-20 18:36:38 följande:
    Har hunnit med 30 min ben+ plankan och 60 min power walk idag

Nu blir det grillat och rött vin ( som vanligt på semestern..)

Först ska jag överdosera torkad frukt för att få fart på magen igen....totalt tvärstopp just nu (ursäkta infon,,)
    Torkad frukt är gott, speciellt dadlar. Mums!

Förresten, skål! Skål
    Och så önskar jag dig en trevlig semester!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-20 19:24:04 följande:
    Tack Glad Nu blir det sen middag, fläskotletter och stekta tomater och avocadoröra. Det kan till och med hända att en bit FinnCrisp slinker ner Glad
    Haha! FinnCrisp passar ju till allt, finns inga regler.  *s*

Din middag lät riktigt god. Blir nyfiken på din avocadoröra. Vad innehåller den?
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-20 19:56:18 följande:
    Kräks Hemma från ett yoga-pass med en instruktör som nog är asylsökande direkt ifrån helvetet! Jag har tränat mycket yoga genom åren och har aldrig tidigare haft en instruktör som gått direkt på svåra och djupa positioner. Det brukar vara: "Nu gör vi så här... och du som vill utmana lite mer gör så här... och du som är riktigt avancerad kan prova det här." Idag var det mer: "Gör så här... bli nu inte ledsen om du inte kan, det kommer så småningom." Vilket ledde till att flera övningar blev halvdana och att jag emellanåt gav upp och bara ställde mig i hundens position och väntade in. Trist! På lördag är det samma instruktör. Vet inte om jag ska avboka eller om jag ska prata med henne innan passet och be henne vara lite mjukare. Obestämd 

Cyklade hem från träningen och fick mat av sonen när jag kom hem! Hjärta Så nu, efter en dusch och en god middag, mår jag bättre i själen! Är sugen på ett glas rosé med is. Kanske går och hämtar ett. Om jag kommer upp ur fåtöljen. Drömmer
    Om jag hade varit instruktör hade jag uppskattat feedback. Hellre det än att en dag märka att ingen kommer till mina pass längre.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-21 00:01:35 följande:
    Favete linguis- Är det Jennifer Nicole Lee du har på din avatar? Den magen vill jag ha!
    Ja, inte är det jag i alla fall, men jag tycker att hon har en snygg vältränad kropp. Boobsen kanske är lite för mycket för min del.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-20 23:23:06 följande:
    Var lite snabb med att posta....

Idag blev det utfallssteg, både framåt och med vikter i händerna samt stillastående med stepbräda till hjälp. Övergick sedan till att köra maskiner och då blev det bencurl, benpress, benspark, vadpress samt höftpress utåt sidorna. Avslutade med mage och då började jag med abcoaster (en maskin där man sitter på knä och drar sig snett uppåt via en skena åt vardera håll. Den tränar de snea magmusklerna). Sedan blev det vanliga crunches i crunchesmaskin och avslutningsvis crunches på pilatesboll. Hade tänkt köra plankan också, men då var jag helt död i magen så jag gav upp tanken
    Abcoaster vill jag testa! Lät annars som ett tufft träningspass.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-21 00:37:12 följande:
    Jag tänkte på sånna där före- och efterbilder. Jag funderar på att ta en före-bild på mig själv och sen leta bilder på andra att ha som låtsas-efter-bild. För att ha målet tydligt liksom.

Vad tror ni om den idén?
    Om det motiverar dig så kör på det! Glad
  • Paradigm

Igår blev det 20 minuters hillintervall (APJOBBIGT!)
    20 minuters cykling 10 km
    20 minuter magövningar (plankan, crunches etc)

Nu på morgonen innan frukost blev det lugn joggning 5 km, 30 minuter.
    Ikväll blir det förhoppningsvis träning då med, med fokus på styrka.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-21 09:58:50 följande:
    Ut och powerwalka idag. Det känns så segt trots  vackert väder och jag behöver mer sparkar Glad
    Antar att du är ute nu i och med att du är offline, men bjuder på en spark för vänlighetens skull. *Spaaaaaaaaaaaaark*

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!