Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Tänkte dela med mig av ett tips på världens snabbaste omelett. Var hemma hos min mamma som äter Lchf och som visade mig.

Man tar bara två ägg, 2 msk grädde (funkar även med mjölk/vatten), lite salt, chiliflakes (eller valfria kryddor), lite riven ost och rör runt med en gaffel så att allt blandas. Detta blandar man i en vanlig skål/djup tallrik. In i micron på full effekt i 1 minut. Ta ut och rör runt lite och sedan in i 1 minut till. Klart!!

Jag blev förvånad över hur enkelt och snabbt det gick! Gott var det också, blev som vilken annan omelett som helst! Tog sammanlagt 3 minuter att göra iordning

• Jennnyn

Sömnproblem var det här, ja! Visst är det härligt att vrida och vända på sig samtidigt som klockan frenetiskt tickar på..,,Om 5 timmar ska jag upp. Lär vakna med fet huvudvärk i morgon, men det är bara att bita ihop såvida jag inte får dundermigrän!

• Jennnyn

Precis som jag förutspått så vaknade jag med migrän...Hemma från jobbet och känner mig allmänt eländig. Ingen träning idag med andra ord !

• Jennnyn

Ikea är som ett riktigt motionspass! Speciellt när man får springa efter trotsiga tvååringar som vill leka med allt i porslin! Det är som om de hade en porslinsradar på sig Var där med en vän och hennes son för ett par veckor sedan och lektant Jenny fick sig ett ordentligt pass!

• Jennnyn
    MissKaos skrev 2011-09-12 14:02:49 följande:
    GAHHH! MIn massagetant har ställt in. Får vänta en vecka till på behanding *sur* Åh andra sidna är denna veckan gräslig så det kanske är bra? Ska träna imorgon men onsdag kv är det föräldramöte. HAde då fått in massagetien innan. Torsdag ska gubben iväg på ngt och då är det BVC kontroll (3år) och jag har lovat sonen ngt kul typ Mac´donalds. Fast det är så vidrigt.. Kanske går vi till UNiverseum istället. Leker en stund och äter pankakor. Inte nyttigare, men godare! Ska stämpla ut vid luncj (11:30) så hinner jag ett snabbpass på gymmet innan jag måste hämta senast kl 25. Helst 14:45. En sushilunch så borde det gå. Bör vara på gymmet kl 12. Kör ett tuungt pass, klar ca 13:00. Snabb dusch, äta 35min cykel till dagis. Borde gå va?
    Har ett litet mål i helgen: Att springa MINST 15km, helst 20.
    Vill gärna få in det där goa skivstång/spinning passet med på söndag. Det var superbra! Man var helt skakig efteråt dock. Men fortfarade lätt hög...
    Vilket fullspäckat schema du har! Du verkar vara på språng nästan jämt Den där sushi-lunchen lät god! Sushi är bland det bästa jag vet, men det var ett tag sedan jag åt det nu. Dags snart igen, med andra ord. Vi har världens bästa sushi-ställe här i stan. Det säger de flesta som kommer "utifrån" också

Springande tänkte jag försöka ge mig på snart jag med. Jag har inte vågat, eftersom jag får problem med mina benhinnor och knän på grund av att jag är plattfotad och belastar fel, trots bra skor. När jag ger mig på löpning brukar det funka en kortare period och sedan kommer problemen och smärtan. Tänkte dock smyga igång och börja väldigt väldigt lugnt och inte ha för bråttom att springa längre sträckor i början.
  • Jennnyn

Hej hopp! Idag blåser det friska vindar här i söder! Var ute med hunden för en stund sedan och höll på att blåsa bort. Faktiskt så måste jag erkänna att jag är för lat för att ta mig till gymmet ikväll, för jag är inte allt för sugen på att cykla i detta blåsväder och dessutom cykla över bron som ligger på väg till gymmet. Har redan cyklat över den två gånger idag och det var som ett träningspass båda gångerna

Ikväll får det alltså bli träningsfritt för andra dagen på rad. Kanske kör jag ett funktionellt magpass här hemma, om jag orkar!

• Jennnyn
    Mollly skrev 2011-09-13 19:40:48 följande:
    Läste på din press att du jobbar inom vården, vilket boende jobbar du på? Jag jobbar också inom äldrevården. Är på Bryggaren för tillfälletSkrattande
    Jag jobbar på Parkgården. Det har stått en del om oss i tidningen eftersom vi hotas av nedläggning. Har jobbat där i sex år. Läser dessutom upp till uska på distans via omvårdnadslyftet.

Vilket gym tränar du på förresten? Är det i Söderåkra/Begkvara/Torsås eller inne i Kalmar?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!