Inlägg från: Gryndrömmen |Visa alla inlägg
  • Gryndrömmen

Träningsnördar - här samlas vi!

Misskaos: vad är skivst.spinning? Låter spännande.

Lchf funkade inte på mig heller, konstant magkatarr pga fettet!

• Gryndrömmen
    Frukostflingan skrev 2011-09-26 06:40:22 följande:
    Jag har haft en kanonbra helg. Igår återupptog jag löpningen efter 2 månaders frånvaro på grund av graviditet och missfall. Lugn jogg på dryga 5 km. Inga problem alls. Och så lite styrka efteråt.
    Skönt att komma igång igen

Själv har jag återfått min motivation igen så nu är jag så att säga back on track
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Gryndrömmen

hej vännerna!

Har varit off ett tag, haft en hel del att göra.

Tränat på mycket, omflyttningar på jobb osv.

Ni som har barn och tränat under graviditeten, hur har ni tränat?

Misstänker att jag är gravid

• Gryndrömmen
    godisgrisen skrev 2011-10-22 21:13:10 följande:
    Spännande, håller tummarna

Har inga råd att ge ang. träning då jag inte började träna förrän efter andra barnet.  Men du går till PT va? han/hon borde ju ha koll
    Tack

Ja det gör jag, han säger att man kan träna men kanske inte lika hårt som innan. men ville höra folks erfarenheter
  • Gryndrömmen
    Fattig student skrev 2011-10-22 21:23:17 följande:
    Jag tränade med andra barnet. Jag tränade till vecka 30 sedan började det göra ont i nedre delen av magen och i underlivet. En krampliknande känsla, så då var det bara att lägga av.
    Härligt att höra, vill verkligen kunna träna under ev. graviditet
  • Gryndrömmen
    Fattig student skrev 2011-10-23 07:51:06 följande:
    Håller tummarna för att du väntar ett litet Gryn.
    Tullemi skrev 2011-10-23 08:13:08 följande:
    Lyxmorgon!
    Jag ska också stoppa i mig nåt i frukostväg, men det blir nåt lätt för jag ska träna direkt efter. Sen är det dags att gå till jobbet igen. Men imorgon är jag ledig .

Gryndrömmar: Vad spännande! Vi hoppas på ett frö
    Tack + 9 dagar idag.. testade negativt på +5.. vet inte när jag ska våga testa igen
    Fattig student skrev 2011-10-23 07:54:03 följande:
    Nu har jag käkat frukost som bestod av en rågmacka med ost och kalkon i ugn, ett glas banansmoothie samt ett glas juice. Ingen vidare "deff frukost", då lämpar sig havregrynsgröt och ett ägg bättre, men det får välla funka i alla fall.

Om en timme ska jag iväg på ett 2,5 timmars frisörbesök. Det blir att ljusa upp håret och klippa bort en bra bit av hårsvallet.
    Idag ska jag faktiskt unna mig frallfrukost som min man kommer hem med sen, tränade sex timmar igår
    Skönt att gå till frissan, jag ska dit på onsdag
  • Gryndrömmen
    Tessou skrev 2011-10-23 19:52:41 följande:
    Har du något bra tips på nån länk, med grundövningar och så? Vet ju att det finns 1000-tals på youtube, men vill gärna ha tips & råd iallafall! Tänkte nämligen köpa mig en kettlebell på Lördag då vi ska shoppa.... Har du någon hemma, hur många Kg isåfall?
    jag har bara kört lite på gym med min pt
  • Gryndrömmen
    MissKaos skrev 2011-10-23 19:46:13 följande:
    Jag isntruerade spinning till 2 v innan beräknbad nedkomst. Gick fint. Körde då endast nybörjarklasser i slutet. Innan dess körde jag även spinn/Styrka (instruerade) Fick anpassa magövningarna till planka för det kan amn ju göra som gravid (tills musklerna delar sig)  Man ska dock inte göra situps, men statiska övningar går fint. JAg tränade i gymmet, HathaYoga (tuff träning..) och vattengympa (vattenspinning) gick då på de mest intensiva klasserna för dom där gravidgrejjerna kändes så mesiga.. Sen gick jag på gravidyoga i slutet. Det var väl trevligt, men ingen direkt träning.. Jag cyklade till/från jobbet tills det blev kallt och risk för halka. Vågade inte cykla sen för om man rammlar med magen.. *huu* Jag mådde relativt bra under min graviditet och började eg inte "lida" av den förrsen jag slutade träna! DÅ blev det JOBBIGT för då sammlade jag vatten och det där karpaltunnelsyndromet jag hade blev 100ggr värre. JAg gick upp massor av vätska osv. Gick sen över ca 16 dagar. Slutade köra spinning pga att det blev jul med uppehåll av "min"klass och jag blev förkyld.

Lyssna på din kropp bara! JAg är säker på att man ska röra på sig om man orkar!
    Skönt att höra att det kan funka
    Tessou skrev 2011-10-23 20:16:05 följande:
    Aha okej... vad brukar du göra för övningar? Har aldrig testat..... tänkte om övningarna har olika namn, som man kan söka efter på youtube....
    Tyvärr vet jag inte vad dem heter Sökte på min pts blogg i hopp om att han lagt upp några där men inget napp
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!