Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn skrev 2011-07-09 22:07:58 följande:

Ikväll tog jag en promenad till gymmet och körde där ett axel/bröst/triceps-pass. Det var riktigt skönt! Efter passet tog jag en omväg hem och passade på att promenera en bra bit. Tyckte att jag kunde få unna mig något onyttigt så jag gick faktiskt förbi "Max" och handlade en hamburgare och en milkshake. Det var smaskens

Känner att jag har blivit mer eller mindre glassberoende såhär i dessa tider. Är det någon mer än jag som syndar?

Jag åt cheesecake glass igår, men det var fredag. Då brukar jag unna mig nått extra om jag är sugen på nått.
  • Paradigm
    mandie skrev 2011-07-09 17:28:06 följande:
    Tack för svaret :) Jag sprang ett 5 km lopp här i vår lilla stad igår nämligen och landade då på lite drygt 27 min. Verkar vara en ok tid då ju. Siktar på 25 till nästa år då ;)
    Du kan nå det innan 1 månad i och med att du springer redan 5 km på 27 minuter.
  • Paradigm

Vad jag skriver tokigt!

Inom en månad = innan 1 månad

• Paradigm
    mandie skrev 2011-07-10 11:02:14 följande:

Vill gääärna förbättra min tid på 5 km under semestern! Ska nämligen springa ännu ett lopp i malmö i slutet av augusti. Har hört att intervallträning ska vara det bästa sättet att kapa tid på löpningen?!

Igår var vi ute och käkade. Mår som man förtjänar idag och längtar redan efter kvällens löprunda! Men instämmer med Mileas mamma  tung kost är inte alltid så samarbetsvillig dagen efter..

Ja, dels det också, men också för att bygga upp muskler så att du orkar springa så fort enligt önskemål.
  • Paradigm

25 minuters intervall 5 km
    Styrka 20 minuter

• Paradigm
    Ponycorn skrev 2011-07-10 00:08:18 följande:
    Jobbar som en tok nu men funderar på om jag orkar ska jag klämma in ett gympass mellan mina två pass imorgon? :) 

Tack för uppmuntringen! :)  
    Ja, det låter ju tufft. Annars kan du ju träna när du är ledig.
  • Paradigm

Idag har jag ätit världens nyttigaste mat... McDonald's. Så blev det en donuts till efterrätt.
    Nu känner jag mig riktigt trött, men ska snart bege till gymmet. Det blir löpning och cykling, kanske styrka på det.

• Paradigm

Nu är jag totalt utmattad. Skrattande

25 minuters löpning 5 km
    10 minuters cykling 5 km
    1 h styrketräning
    Avslutade med 10 minuters kutning (säger man så?)/ springer så fort man kan.

• Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-11 15:54:18 följande:
    JIPPIE.
    Igår simmade jag Vansbrosimningen och i och med att jag klarade det så har jag numera gjort En Svensk Klassiker
    Hur kul som helst så det blir nog en till
    Värst måste jag säga var skidåkningen.. Enklast helt klart simningen.
    100000 like!!!
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-11 14:53:48 följande:
    Så nu är semestern inledd och jag har satt upp en ny målsättning för de kommande 4 veckorna:

- Gymbesök minst 3 dagar/vecka (om vi inte är bortresta då) och då ska både en konditionsdel och styrketräningsdel för 1-3 (1 när det är ben/rumpa eftersom det passet är längst, 2-3 när det är övriga) muskelgrupper ingå.
    - Övrig motion/konditionsträning minst 2 dagar/vecka, och här kan jag inte smita undan ens om jag är bortrest
    - Viktminskning 2 kg

Jag kommer att vara bortrest 6 resp 3 dagar under semestern men då ska träningskläder, jympaskor och mina vikt-set följa med. Jag ska inte komma alltför lätt undan

Denna veckan jobbar maken och jag är ensam med sonen på dagarna, så jag måste anpassa mina pass lite efter makens tider och efter hurvida han vill umgås med mig på kvällen eller ej Men preliminärt är det inplanerat gymbesök idag, på onsdag och på fredag (på fredagen kan jag träna e.m och således ha kvällen med familjen ändå). sen powerwalk, jogging eller cykling minst 2 av dagarna tisdag, torsdag eller lördag. Söndagen kommer till största delen att spenderas i en bil på väg till Bohuslän och sen ska det fixas och grejer när vi kommer fram så jag räknar med att den blir en vilodag. Eller träningsfri dag i alla fall
    Vad skönt med semester! Glöm inte att njuta så att semestern inte blir ett enda träningstvång.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!