Jennie med ie skrev 2011-07-11 14:53:48 följande:
Så nu är semestern inledd och jag har satt upp en ny målsättning för de kommande 4 veckorna:
- Gymbesök minst 3 dagar/vecka (om vi inte är bortresta då) och då ska både en konditionsdel och styrketräningsdel för 1-3 (1 när det är ben/rumpa eftersom det passet är längst, 2-3 när det är övriga) muskelgrupper ingå.
- Övrig motion/konditionsträning minst 2 dagar/vecka, och här kan jag inte smita undan ens om jag är bortrest
- Viktminskning 2 kg
Jag kommer att vara bortrest 6 resp 3 dagar under semestern men då ska träningskläder, jympaskor och mina vikt-set följa med. Jag ska inte komma alltför lätt undan
Denna veckan jobbar maken och jag är ensam med sonen på dagarna, så jag måste anpassa mina pass lite efter makens tider och efter hurvida han vill umgås med mig på kvällen eller ej
Men preliminärt är det inplanerat gymbesök idag, på onsdag och på fredag (på fredagen kan jag träna e.m och således ha kvällen med familjen ändå). sen powerwalk, jogging eller cykling minst 2 av dagarna tisdag, torsdag eller lördag. Söndagen kommer till största delen att spenderas i en bil på väg till Bohuslän och sen ska det fixas och grejer när vi kommer fram så jag räknar med att den blir en vilodag. Eller träningsfri dag i alla fall
Vad skönt med semester! Glöm inte att njuta så att semestern inte blir ett enda träningstvång.