Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Annika i Gbg skrev 2011-07-01 15:01:29 följande:
    Tack för lite pepp! Jag trodde nog själv att det var okej/naturligt men det känns skönt att fler upplevt samma sak. Min midja har blivit mindre också... 
    Fattig student skrev 2011-07-01 12:56:22 följande:
    Jag tror inte att du har hunnit bilda ordentliga muskler ännu faktiskt utan jag tror snarare att det beror på ökad vätska i kroppen då nya muskler binder just vätska. Denna vätska är bra då den leder till ökad förbränning. Vänta 2 veckor till innan du väger dig.
    Ska försöka låta bli vågen! Men det är inte lätt. Tack för pepp!

Nu ska jag Zumba loss!!
    Vad väger du och hur lång är du?
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 21:05:35 följande:
    Nu väger jag drygt 70 kg, är 166 lång. Mår bäst vid ca 65 kg så det är dit jag siktar. 
    Okej, då står jag fortfarande fast vid att din viktökning beror på ökad vätska. Det försvinner sen!
  • Paradigm

Kvällsmål: Keso med färska jordgubbar toppade med valnötter.

Gott!

Vad äter/åt ni till kvällsmål?

• Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 22:18:01 följande:
    Låter bra med din teori om vätska. Jag dricker onekligen mer vatten. I och för sig svettas jag ju som en gris vid träningen och kissar mer än vanligt så det är svårt att veta vad som stannar och vad som passerar och vilket som är hönan och ägget men det känns överlag bra. 

Ditt pass idag ser ut att ha suttit fint, tufft jobbat! Jag tycker ju att det är så tråkigt att träna styrka så jag blir imponerad av det du gör.

Mitt kvällsmål blev lite udda idag... Knaperstekt bacon som min mamma hade över från sin middag (jag var så sugen efter zumban Tungan ute ) och en kopp te med grädde. Plus en liter vatten under kvällen... Mätt och glad är jag! 
    Du dricker säkert mer, men träningen i säg binder vatten i musklerna, därav ökningen. Googla så kommer du se att det stämmer.

Ja, träningspasset satt fint. Jag lyssnar på musik när jag tränar. Det hjälper.

Härligt kvällsmål. Finns inga regler tycker jag. Ät det man tycker är gott och det sin individuella kost tillåter.
  • Paradigm
    Sthlmsparlan skrev 2011-07-02 22:55:13 följande:
    Kul tråd, jag hänger också med :)
  • Paradigm

Dagens träning:

5 km löpning 30 minuter
    4,5 km cykling 10 minuter
    + styrketräning 20 minuter

Blev en ganska dålig träning idag, tyvärr.

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-04 11:17:44 följande:
    Snyggt jobbat Själv har jag fem dagars återhämtning nu, fyra dagar kvar och jag vill redan tillbaka till gymmet Får nog gå upp och hälsa på imorgon och snacka lite skit iaf
    Hehe, men det är ju kul att du känner så och inte tvärtom.
  • Paradigm
    KOTJ MF skrev 2011-07-04 08:20:45 följande:
    Deffen har gått fint, deffat bort 7 kilon på 6 veckor, magrutorna sitter där dom ska och är förövrigt tight i kroppen, bådar bra inför festresorna i sommar till spanien och cypern.

En annan fördel är att dips och chins går lite lättare nu när man väger mindre, kan till och med köra viktade chins nu.
    Wow, 7 kilo på en redan vältränad kropp. Fick bilden av att du redan var vältränad...?
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-07-04 11:06:03 följande:
    kan du inte berätta lite om vad du äter och hur du tränar under deff? snälla
    Han äter i princip bara protein och fokuserar på fettförbränning är min gissning.
  • Paradigm
    Jag saknar några medlemmar här! GråterCool
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!