• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Fan! Det gick inte alls bra att köra ett "riktigt" pass som jag gjorde sist. Haft konstant värk sen dess... Sjukgymnasten på fredag. Har börjat renovering av hela huset här hemma idag, vi har mer eller mindre flyttat in halva huset i matsalen ser ut som ett kaos.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-11-06 17:48:14 följande:

Fan! Det gick inte alls bra att köra ett "riktigt" pass som jag gjorde sist. Haft konstant värk sen dess... Sjukgymnasten på fredag. Har börjat renovering av hela huset här hemma idag, vi har mer eller mindre flyttat in halva huset i matsalen ser ut som ett kaos.

Trist med knät! Tänker du på operation?

renoverar ni hela på en gång? Det låter jobbigt....

Vi har köpt hus och flyttar i vår, kommer nog renovera innan vi flyttar in!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-11-06 18:50:36 följande:

Trist med knät! Tänker du på operation?

renoverar ni hela på en gång? Det låter jobbigt....

Vi har köpt hus och flyttar i vår, kommer nog renovera innan vi flyttar in!

Ja om det går så är inte jag den som protesterar men det ska ju vara opererbart också.

Vi köpte 2009 och har inte gjort någon större renovering tidigare, jag tror på att bo ett tag innan för att känna hur man vill ha det. Sen kanske man inte behöver vänta så länge som vi gjort men jag pluggade till 2013 så ekonomin fanns inte riktigt tidigare. Av 215m2 så renoverar vi ca 100m2 och i det ingår köket vilket såklart blir en utmaning.
  • K grrl

Vårt hus renoverades sist 1951. Det var en del... vi är ännu inte klara, flyttade in 2009 med fyra kallställda rum (badrum, kontor och två sovrum). Nu är i alla fall inget rum kallställt! Har en förbaskat envis senfästesinflammation i knäet, höften och hälsenan i samma ben och vilar nu från träning.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2017-11-06 23:59:50 följande:

Vårt hus renoverades sist 1951. Det var en del... vi är ännu inte klara, flyttade in 2009 med fyra kallställda rum (badrum, kontor och två sovrum). Nu är i alla fall inget rum kallställt! Har en förbaskat envis senfästesinflammation i knäet, höften och hälsenan i samma ben och vilar nu från träning.

Låter som en jobbig inflammation! Har ni fått vinter nu? Såg det var nästan åkbart i kittelfjäll även om bilden säkert var tagen för att visa det så.
  • K grrl

Ja, det hade jag gärna sluppit. Yes, vi har vinter! På några ställen är det absolut åkbart, de har träningsläger i Kåbdalis nu, men snön kom senare till Kittelfjäll!

• Margaux

Så himla tråkigt att ni är sjuka och skadade! Blir så monotont att vara den enda!

Funkar det inte att simma för er?

Idag vilade jag. I morgon blir det wod igen! I love Crossfit! Yoga not so much! :)

• K grrl

Jag har ju varit simmare, men skadade/överbelastade axeln. En anledning att jag började styrketräna. Med facit i hand var det antagligen reumatismen!

• Studentpappa

Pass 113

E90Sek Jerk + split jerk 8 set bygg tungt men inga fail.

5 Strikt press 45kg + 5 strikta pullups 4varv

1 minut on 4 min off 12 stoh 45kg (unbroken) resten av minuten assault bike fullt ös 4 varv.

• Margaux

Dagens wod var;

1-1-me Deadlift körde 100kg och det var sjukt tungt idag.

Sen var det Amrap 15 med:

15 toes to bar

10 Shuttle run(10m)

15 Hspu

10 shuttle run

4 varv sånär som på ett par reps.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!