• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

Han menar att jag börjat bli stor som i "inte kvinnlig och slank" som jag var tidigare. Han sa väl som tillägg att han respekterade vad jag ville men vi har nog börjat få olika ideal. Jag hänger ju med många som är sådär Crossfit stora precis som Holte och typ Briggs. Killarna ser ju ut som klippta ur 300, och är topplösa på träning. Jag är alltid minst och sämst typ. Man ändrar ju referens av sånt.
    Min man är 195 cm lång och 100kg. Absolut inte vältränad men inte ur form heller. Normalt bredaxlad....

• Margaux

Förövrigt är jag inte deffad. Man märker att allt lyfts och det är nice. Hullet på nedre delen av magen magen måste nog deffas bort med hård diet. Ev om det går till sig automatiskt till sommaren 2018. Men det verkar gilla att vara där. Jag är heller inte direkt intresserad av sträng diet. Jag är 1,80 lång och rätt normal, smal i benstommen. Men ja, axlar har jag fått, och lite lår men det var bristvara tidigare så den biten är positivt.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-03 20:55:16 följande:

Förövrigt är jag inte deffad. Man märker att allt lyfts och det är nice. Hullet på nedre delen av magen magen måste nog deffas bort med hård diet. Ev om det går till sig automatiskt till sommaren 2018. Men det verkar gilla att vara där. Jag är heller inte direkt intresserad av sträng diet. Jag är 1,80 lång och rätt normal, smal i benstommen. Men ja, axlar har jag fått, och lite lår men det var bristvara tidigare så den biten är positivt.

Låter väl inte som något att klaga över, är väl roligt (skulle jag tycka) att sin partner hittat en hobby hon trivs med.

Jag skulle aldrig orka gå på diet, ser liksom inte vitsen med det. Jag har aldrig varit i superform men den duger gott och är helt ok året runt, även om jag tappat på benen nu när knät pajjade.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • K grrl

Jag får bara komplimanger för min kropp. Jag tycker ju ändå att jag är lite musklig, framför allt på ryggen, men också ben, och har axlar och bröstmuskler. Just benen får jag mycket komplimanger för. Faktiskt tycker jag själv att jag har mycket kvinnligare former nu än när jag var mager (min man håller med).

Ligger ännu rätt lågt i intensitet på min träning... och upptäckte idag att jag har tappat mycket i styrka i frontböjen!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-03 21:25:08 följande:

Apropå form, 48 år gammal, skaplig deffning

Vem är han?
  • Margaux
    K grrl skrev 2017-10-03 22:30:01 följande:

Jag får bara komplimanger för min kropp. Jag tycker ju ändå att jag är lite musklig, framför allt på ryggen, men också ben, och har axlar och bröstmuskler. Just benen får jag mycket komplimanger för. Faktiskt tycker jag själv att jag har mycket kvinnligare former nu än när jag var mager (min man håller med).

Ligger ännu rätt lågt i intensitet på min träning... och upptäckte idag att jag har tappat mycket i styrka i frontböjen!

Hur går det med hälsan?
    Eller hur det är mycket snyggare med muskler? I alla fall när man börjar bli lite äldre. På en typ 20 åring är ju allt tight ändå men det går ju fort utför efter 30.... eller ett barn eller två.
    Jag ska se om jag vågar lägga upp ett kort en dag.
  • K grrl

Hälsan är det bra med, kroppen lite sämre. Men det går framåt. Har en envis senfästesinflammation vid knäet, det ställer till det mest just nu, i fötterna och armbågarna börjar de ge med sig. Alla MR-bilder såg bra ut, så jag har inte den leddestruerande varianten som tur var.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-03 23:03:51 följande:

Vem är han?

En av svensk fotbolls legendarer från bland annat VM -94 Stefan Schwarz.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-10-04 06:19:58 följande:

Hälsan är det bra med, kroppen lite sämre. Men det går framåt. Har en envis senfästesinflammation vid knäet, det ställer till det mest just nu, i fötterna och armbågarna börjar de ge med sig. Alla MR-bilder såg bra ut, så jag har inte den leddestruerande varianten som tur var.

Låter ju betydligt tråkigare än mitt knä, vad gör man åt dina problem är det rehab eller medicinering? Eller både och kanske?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!