• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

Tror jag ska vila i morgon. Så slut som jag är ska man inte bli av några Thrusters....

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-04 20:17:00 följande:

Tror jag ska vila i morgon. Så slut som jag är ska man inte bli av några Thrusters....

Vilan är en viktig del av träningen så det låter inte så dumt
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

Idag var det dags igen. Dagens wod

3-3-ME 95kg
    Kom lite av mig på sista set, blev bara 3. Borde klara 5. Ska testa det nästa gång.

Amrap 15min
    400m run
    20 m walking lounges 32kg
    5 bar muscle ups(jumping)
    2 varv plus run, lounges och en bmu

• Margaux
    Margaux skrev 2017-10-06 21:50:19 följande:

Idag var det dags igen. Dagens wod

3-3-ME 95kg
    Kom lite av mig på sista set, blev bara 3. Borde klara 5. Ska testa det nästa gång.

Amrap 15min
    400m run
    20 m walking lounges 32kg
    5 bar muscle ups(jumping)
    2 varv plus run, lounges och en bmu

Ser att jag glömde skriva att det var deadlift ... :)
  • Ellindra

Jag har en fråga till er som löptränar. Jag joggar 8-10 km när jag är ute och nu undrar jag hur många ggr i veckan man kan göra det. Räcker det med en vilodag? Om jag ska variera träningen, kan jag byta ut ett par dagar mot pw? Styrketräning, gympa och cykling tycker jag inte om.

• Studentpappa
    Ellindra skrev 2017-10-07 08:52:34 följande:

Jag har en fråga till er som löptränar. Jag joggar 8-10 km när jag är ute och nu undrar jag hur många ggr i veckan man kan göra det. Räcker det med en vilodag? Om jag ska variera träningen, kan jag byta ut ett par dagar mot pw? Styrketräning, gympa och cykling tycker jag inte om.

Är du en van löpare kan du springa varje dag sen får du känna efter hur din kropp svarar. Får du ont så drar du ner på antal pass eller spring kortare och oftare. Det är väldigt olika hur man vill köra.

Klart du kan byta ut det mot pw, frågan är var ditt mål är? Du har ju garanterat större nytta av att lyfta skrot kombinerat med löpning än pw+löpning.
  • Margaux

Idag har jag riktig träningsvärk typ bak knäna, övre del av rumpa, rygg, sida etc. Gissar på utfallen med vikt. Det var tungt. Vila idag i alla fall! Var ute och slarvade igår kväll!

• Studentpappa

Pass 103

Strikt press

5-5-5-5-3 50-60-70-80%

Wod 5varv

10 pushpress

10 powerclean

15 situps

15 boxjump

Vila 1min mellan varje varv

Rx var 50kg, jag fegade och körde 40 och kunde köra unbroken de två sista varven och då är det för lätt. Men jag har ingen koll på min status längre och är väldigt ojämn. Just pressar och powerclean är jag fortfarande stark i antar jag.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-09 20:02:37 följande:

Pass 103

Strikt press

5-5-5-5-3 50-60-70-80%

Wod 5varv

10 pushpress

10 powerclean

15 situps

15 boxjump

Vila 1min mellan varje varv

Rx var 50kg, jag fegade och körde 40 och kunde köra unbroken de två sista varven och då är det för lätt. Men jag har ingen koll på min status längre och är väldigt ojämn. Just pressar och powerclean är jag fortfarande stark i antar jag.

Var inte det skönt då? Att formen är bättre än antagit?

Jag har jobbat hela dagen och kvällen så det blev en snabbis hemma.

1000m rodd
    15 push ups
    15 butterfly situps
    *3

Blev rätt mör efter fredagen så har vilat i helgen. I morgon har jag ett påtvingat möte på lunch så missar wod och hinner inte träna efter jobb. Får klämma in sats på morgonen tror jag...
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-09 22:18:29 följande:

Var inte det skönt då? Att formen är bättre än antagit?

Jag har jobbat hela dagen och kvällen så det blev en snabbis hemma.

1000m rodd

15 push ups

15 butterfly situps

*3

Blev rätt mör efter fredagen så har vilat i helgen. I morgon har jag ett påtvingat möte på lunch så missar wod och hinner inte träna efter jobb. Får klämma in sats på morgonen tror jag...

Jovisst är det väl det såklart, men det är lite störigt att ha så dålig koll. Jag känner ju inte längre när jag kan gasa och när jag behöver bromsa, det där hade jag ju stenkoll på tidigare och visste när jag började hur jag skulle lägga upp det. Nu fegar jag också märker jag för sent att jag har kräm kvar i tanken.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!