• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-16 18:23:38 följande:
    Jag har tydligen tagit mig en unnar-dag idag, trots 3 dagars semestermat/dryck tidigare i veckan. Jag behöver inte gå ner i vikt, men jag är väldigt intresserad av att hålla den så det känns så där (att man slarvat).....
    Det går säkert bra med någon extra unnardag ibland bara man inte gör dem till en vana. De flesta av oss här motionerar ju rätt flitigt och då får man ju få lite extra ibland Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-16 18:31:43 följande:
    Tack, nu känns det bättre. Dina fina ord plus en längre kvällspromenad i snabb takt så ..... och så givetvis en runda på gymmet imorgon igen. Förresten så är det väl ingen bra idé att köra styrka 2 dagar i rad va? Har för mig att min PT sa att man måste ha en vilodag mellan två styrkepass (kör alltid helkropp).
    En kvällspromenad läter rätt härligt. Vad jag lärt mig här är att om man ska köra gym två dagar i rad ska man gå på olika muskelgrupper, inte samma så en promenad låter som en bra plan Glad
    För mig blir det gym i morgon och jag fundrara allvarligt på att återgå till helkropp, jag tar på något vis ut mig för lite då jag delar det.
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-16 18:39:10 följande:
    En knäpp fråga: jag får sällan/aldrig träningsvärk, varken efter styrkepass eller längre löppass.Har jag då inte tagit ut mig tillräckligt? Är (måttlig) träningsvärk ett kvitto på ordentlig träning?
    Det är det nog egentligen, det är bara jag som vill plåga mig till det yttersta, men huvudsaken är väl att man har lite/måttlig träningsvärk. Då vet du ju att det funkar Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-16 20:40:05 följande:
    Naaaj, min kvälls-powerwalk uteblir . 2 ungar som inte vill sova så det blir till att stanna hemma och kämpa med dem istället. Jag tar mig ut imorgon (hoppas jag innerligt).
    En ny dag innebär ju altid nya tag och tur är ju det Glad
  • ETSS

Godmorgon alla, nya och gamla Glad
    Tror det lutar åt styrketräning och jag funderar på att ta hela kroppen och inte dela. Det blir träningsledigt, troligen två hela dagar, så jag tror det kan vara bäst med en ordentlig genomkörare. Dessutom fundrar jag på att öka antalet repetitioner men jag ver inte om jag ska våga det ikväll då jag ska ta allt?

• ETSS
    godisgrisen skrev 2011-07-17 08:49:27 följande:
    God morgon

Laddar med kaffe för nu ska jag ut på en powerwalk i solen

Får passa på att ta morgonpromenader före frukost nu på semestern, för när jag jobbar hinner jag inte (om jag inte går i halv 6-tiden på mogonen då....)

Tränade hela kroppen igår, så idag blir det ingen styrka.

Vad är bäst, träna helkropp eller dela upp i över-underkropp?

Visst ska man vila den muskeln man tränat i 48tim va? så imorgon kan jag träna igen..
    Godmorgon, så härligt att vara ute i solen Glad
    Helkropp eller över under/över är lite olika beroende på vem du frågar, kanske mest en fråga om hur mycket tid man kan vara på gymet?
    Yes, vila 48 timmar om du kör helkropp, eller i alla fall samma muskelgrupper, sen är det bara att tuta och köra Glad
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-17 08:58:04 följande:
    Etss: jag kör 3 set med maximalt med reps i varje set :)
    Samma här men jag har kört 10 *3, funderar på att öka till 12*3, tror inte att jag kan öka vikterna än. Hur mycket är maximalt?
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-17 09:19:44 följande:
    Jag kör alltid 12x3 men jag är ganska så klen och kör med lätta vikter. Jag är starkare i benen än i överkroppen, axlar och bröst är jag extra klen i men jag är på G där mä.
    Det låter som vi är ganska lika, själv väger jag 55 kg på mina 167 cm och har ju då inte tränat på gym särskilt länge. Är starkare i benen jag med, så om jag kör 5-10kg på överkroppen, kör jag 15 -30kg på benen.
    Skönt att vara på G i träning i alla fall Glad
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-17 09:57:03 följande:
    Etss: jag gör reps tills jag inte klarar fler :) tar ut mig i alla set :)
    Låter bra :)
  • ETSS

Det blev visst ingen träning idag. Alls. Det här låter lite sad men jag har för det mesta inget annat att göra. Nu har jag visst blivit bortbjuden i dag och i morgon.
    Jag tror nog jag ska överleva träningsfrihet då det är är på grund av trevliga skäl Glad

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!