• Millan83

Har du en djurförsäkring el. buffert?

Läser så många trådar om djur som far illa pga att ägarna antingen inte har försäkrat dem eller att de inte har en buffert att ta av och då inte har råd med vård när det otänkbara händer, .

Vill därför göra en liten undersökning, hur ser det ut här på FL? Är ditt/dina djur försäkrade? Om inte, har du en buffert du kan lägga på veterinärvård etc? 

Den som vill får gärna motivera och berätta hur ni skulle hantera eventuella skador/sjukdomar/olyckor ifall svaret är NEJ på frågorna! 

Hade gärna lagt denna tråd anonymt men det gick inte att skapa omröstningstrådar där  så vi får väl hoppas på en OK samtalston här inne ändå!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en djurförsäkring el. buffert?
  • riboflavin

Både försäkring och eget konto för djuren, utifall att något skulle hända mig så ska mina föräldrar inte tyngas ekonomiskt av att  ta hand om mina hundar.

Eftersom jag vet med mig att en del saker inte nödvändigtvis kommer täckas av försäkringen så har jag sparat så att jag kan betala en större operation och regabiliteringskostnader om det någon gång skulle bli aktuellt. (Har en ras som inte sällan drabbas av höftfel och som är benägen till tarmomvridning)

Händer något så ska hundarna opereras bums, inte efter det att försäkringsbolaget tagit ställning till huruvida vi har rätt till ersättning. Och oavsett vart vi befinner oss så ska vi kunna hosta upp stora summor kontant, alla veterinärkliniker kan ju inte erbjuda direktreglering, så då får man ändå betala själv först.

• Lemonysnickets
    riboflavin skrev 2011-06-16 14:18:31 följande:
    Både försäkring och eget konto för djuren, utifall att något skulle hända mig så ska mina föräldrar inte tyngas ekonomiskt av att  ta hand om mina hundar.

Eftersom jag vet med mig att en del saker inte nödvändigtvis kommer täckas av försäkringen så har jag sparat så att jag kan betala en större operation och regabiliteringskostnader om det någon gång skulle bli aktuellt. (Har en ras som inte sällan drabbas av höftfel och som är benägen till tarmomvridning)

Händer något så ska hundarna opereras bums, inte efter det att försäkringsbolaget tagit ställning till huruvida vi har rätt till ersättning. Och oavsett vart vi befinner oss så ska vi kunna hosta upp stora summor kontant, alla veterinärkliniker kan ju inte erbjuda direktreglering, så då får man ändå betala själv först.
    later jattebra! Skrattande
    happy feet!
  • riboflavin
    Lemonysnickets skrev 2011-06-16 14:19:45 följande:
    later jattebra! Skrattande
    Skönt att något tycker det, normal sett brukar jag kallas neorotisk snobb (fast bara på FL Solig
  • Lemonysnickets
    riboflavin skrev 2011-06-16 14:23:40 följande:
    Skönt att något tycker det, normal sett brukar jag kallas neorotisk snobb (fast bara på FL Solig
    Vilken javla overraskning Tungan ute ar vi sakra pa att forsakringar inte ar WT?!  mwahahahaha
    happy feet!
  • UntilTheDark

Ingen försäkring men buffert. Han är snart 10 år så det känns inte lika viktigt att försäkra honom längre, dock var han det som yngre. Hoppas än dock få ha kvar han några år till i livet. 

• Svea 123

Hej, jag har min hund och katt försäkrade i agria, katten är en vanlig bondkatt och hunden en shih tzu! Jag sparade ihop en buffert på 25 000 innan jag skaffade båda två! Jag har den försäkringen som täcker allt så har en månadskostnad på ca 450 kr för båda och ser det som en självklarhet! Jag har även så att vid varje lön dras 3000 per månad från mitt konto och rätt in på djurens buffert! Har man inte råd att spara till djuren så ska man inte heller tahand om djur :) en stor kram till alla som verkligen tänker på sina djur! Man vet aldrig när något händer :)

• Svea 123

Menar en månadskostnad på 650:- för både hund och katt, och även en buffert på ca 65000!

• Jagbyttenick

Fick nyss användning för försäkringen, veterinärnotan gick på 26000, jag betalade 4500! Tack gode gud för det

You can't write if you can't relate
  • riboflavin
    Jagbyttenick skrev 2011-06-19 00:55:39 följande:
    Fick nyss användning för försäkringen, veterinärnotan gick på 26000, jag betalade 4500! Tack gode gud för det
    Hoppas att allt gick bra.
Svar på tråden Har du en djurförsäkring el. buffert?