• Millan83

Har du en djurförsäkring el. buffert?

Läser så många trådar om djur som far illa pga att ägarna antingen inte har försäkrat dem eller att de inte har en buffert att ta av och då inte har råd med vård när det otänkbara händer, .

Vill därför göra en liten undersökning, hur ser det ut här på FL? Är ditt/dina djur försäkrade? Om inte, har du en buffert du kan lägga på veterinärvård etc? 

Den som vill får gärna motivera och berätta hur ni skulle hantera eventuella skador/sjukdomar/olyckor ifall svaret är NEJ på frågorna! 

Hade gärna lagt denna tråd anonymt men det gick inte att skapa omröstningstrådar där  så vi får väl hoppas på en OK samtalston här inne ändå!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en djurförsäkring el. buffert?
  • Smultron ett

Nej mina fiskar var inte försäkrade. Vi hade igen budget heller.
    Nu har vi iga fiskar kvar. De dog av vita pricksjuka, trots behandling med fiskmedecin.

Tror ite en försäkring hade räddat dem heller tyvärr.

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Millan83
    Smultron ett skrev 2011-06-15 16:55:32 följande:
    Nej mina fiskar var inte försäkrade. Vi hade igen budget heller.
    Nu har vi iga fiskar kvar. De dog av vita pricksjuka, trots behandling med fiskmedecin.

Tror ite en försäkring hade räddat dem heller tyvärr.
    kollade på argia.. undrar om fiskar räknas som smådjur...? Men fint att de fick fiskmedicin! Många fiskar dör nog toalettdöden här i världen.... Utan att få prova meducin alltså!
  • lövet2

Nej, det har vi inte haft. De katter vi haft har inte varit planerade, utan de har varit katter dömda till döden, som vi har tagit hand om utan någon förvarning. De har aldrig behövt någon annan vård än en kastrering som ungkatter.

• Smultron ett
    Millan83 skrev 2011-06-15 16:58:55 följande:
    kollade på argia.. undrar om fiskar räknas som smådjur...? Men fint att de fick fiskmedicin! Många fiskar dör nog toalettdöden här i världen.... Utan att få prova meducin alltså!
    Klart man försöker rädda sina älsklingar!
    Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Millan83
    lövet2 skrev 2011-06-15 16:59:05 följande:
    Nej, det har vi inte haft. De katter vi haft har inte varit planerade, utan de har varit katter dömda till döden, som vi har tagit hand om utan någon förvarning. De har aldrig behövt någon annan vård än en kastrering som ungkatter.
    Har du/ni nån uppfattning om vad ni skulle gjort om katten HADE behövt vård? 
  • MrsKnapa

Mina hundar är försäkrade och den täcker även rehabilitering samt medicin! För mig är det extremt viktigt, betalar hellre pengar varje månad och inte behöver försäkringen än o inte ha den o behöva.. Mina hundar är en del av familjen o ska få all vård dem behöver och direkt när dem behöver den :)

• bumsis mamma

Har IF-hundförsäkring som är storhundsförsäkring.Fast självrisk på 2500:-. Betalar ca 2300:- per hund/år då vi har kennel.Tycker den är kanon då man även har rehablitering som ingår.

• lövet2
    Millan83 skrev 2011-06-15 17:02:15 följande:
    Har du/ni nån uppfattning om vad ni skulle gjort om katten HADE behövt vård? 
    Det hade berott på vad det rörde sig om. Nu har vi ju haft utekatter, så de har helt enkelt hållit sig borta om de inte mått riktigt bra. När de kommit hem igen, så har de varit friska.
  • Muminstjej

När jag hade min Shar pei var hon inte försäkrad. Dels för att ingen försäkring täcker de vanligaste felen hos Shar pei. (Ögon och hud.) Så vi la undan pengar varje månad istället och såg till att ha en buffert om något skulle hända. Som tur var levde hon ett friskt och hälsosamt liv. Behövde bara besöka vetrinären engång och då efter en skada som skedde efter att hon hamnat i slagsmål med en annan tik. Vi har den bufferten kvar idag, ifall vi vill köpa en ny Shar pei framöver. Då kan den bufferten vara bra att ha! Eftersom jag inte kommer teckna någon försäkring.

Svar på tråden Har du en djurförsäkring el. buffert?