Inlägg från: riboflavin |Visa alla inlägg
  • riboflavin

Har du en djurförsäkring el. buffert?

Både försäkring och eget konto för djuren, utifall att något skulle hända mig så ska mina föräldrar inte tyngas ekonomiskt av att  ta hand om mina hundar.

Eftersom jag vet med mig att en del saker inte nödvändigtvis kommer täckas av försäkringen så har jag sparat så att jag kan betala en större operation och regabiliteringskostnader om det någon gång skulle bli aktuellt. (Har en ras som inte sällan drabbas av höftfel och som är benägen till tarmomvridning)

Händer något så ska hundarna opereras bums, inte efter det att försäkringsbolaget tagit ställning till huruvida vi har rätt till ersättning. Och oavsett vart vi befinner oss så ska vi kunna hosta upp stora summor kontant, alla veterinärkliniker kan ju inte erbjuda direktreglering, så då får man ändå betala själv först.

• riboflavin
    Lemonysnickets skrev 2011-06-16 14:19:45 följande:
    later jattebra! Skrattande
    Skönt att något tycker det, normal sett brukar jag kallas neorotisk snobb (fast bara på FL Solig
  • riboflavin
    Jagbyttenick skrev 2011-06-19 00:55:39 följande:
    Fick nyss användning för försäkringen, veterinärnotan gick på 26000, jag betalade 4500! Tack gode gud för det
    Hoppas att allt gick bra.
  • riboflavin
    lagamba skrev 2011-06-26 23:46:12 följande:

Självklart är mina hundar försäkrade! De försäkrades innan jag ens blev det :D

Trots försäkringen har min ena kostat ca. 30 000 kr i veterinärvård och snart ska de kastreras för massa tusingar till. Så trots försäkring har man SJÄLVKLART undanlagda pengar att spendera om det behövs. Tycker det annars är egoistiskt och oansvarigt att skaffa hund om man inte har råd med det vilket man inte har om man ej har sparpengar undanlagda åt dom!!!

Vi ska också kastrera nu i slutet på sommaren, och passar på att fixa med tandstensskrapning på bägge hundarna samtidigt, när vi ändå är inne på sjukhuset liksom.
    Landar på runt 9000 kr, visserligen kommer ju försäkringen på tiken att sjunka lite, men i övrigt så täcks det ju inte av försäkringen alls.
    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • riboflavin
    lagamba skrev 2011-06-28 09:35:34 följande:

Ja det e inte klokt hur dyrt det ska va! Jag köpte en chihuahua för 17000 som efter 6 månader blev krypt och måste kastreras för dubbla kastreringspriset nu..sån otur har jag. Min äldsta som har båda nere kommer väl kosta ca. 3000 "bara".

Upptäckte även att han konstigt nog hade en extra tan på ena sidan munnen som var lös...ännu fler tusingar för det tänkte jag men här om dagen hade den ramlat av själv...OM jag blev glad? :)

Så nu ska jag BARA betala ca. 9000kr för deras kastrering samt runt 10 000kr för den äldsta som ska magnetröntgas..

Men visst är de ändå värda det?
    Jag kan bli lite matt ibland när plånboken ska fram, men i slutändan så tycker jag att jag tjänar på att ha hundarna ändå, det värde de tillför mitt liv är omätbart.
    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
Svar på tråden Har du en djurförsäkring el. buffert?