• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Grattis Wiggum!!! Vet hur bra det känns med ett bra kub-resultat!

• Kattflickan

Ja, de lägger in måtten och andra uppgifter i programmet direkt och väger ihop det med analyssvaren på blodprovet, så får man en risksiffra direkt. För mig blev det lite klurigt för man ska ange om man tidigare haft barn med kromosomfel, då dras risken upp markant. Samtidigt så har ju mitt embryo redan undersökts och ska inte kunna ha något av de kromosomfelen. Hur räknar man då? Ska man räkna in att jag haft foster med DS? Vilket då gav en risk på 1: 800 för mig, eller ska man inte räkna in det, då blev risken ca 1: 1700. Jag var mest nöjd över att få se en normal nackspalt. Har inte hänt mig innan.

Är i vecka 30 nu. Idag har hon levt om därinne och nyss såg det ut som om jag hade en alien i magen när hon rörde sig. Varierar en del från dag till dag hur mycket hon rör sig.

Simple: när vi var i Huddinge i somras så byggdes parkeringshuset om och det var lite svårt att hitta parkering. Du kanske kan kolla om de är klara med det än.

• Kattflickan

Simple: Det kommer att gå bra. Tänk på att ni troligen är närmare att bli gravida nu  än någonsin tidigare. Förutsättningarna kan nog inte bli bättre än de blir när ni gör PGD. Jag upplevde mötena med läkarna som positiva. 

Jag hoppas ni får köra igång innan sommaren.

Millan

• Kattflickan

På mig gjordes ultraljud för att se antalet folliklar. Har du mens går det ju ändå inte att se. Troligen gör de inget Ul då.

• Kattflickan

Äggblåsor. Kan vara för att jag har lågt AMH och då troligen har få äggblåsor som de gjorde en extra koll på Huddinge. Lågt AMH innebär att jag kommer gå in i för tidigt klimakterie och att jag får ut få ägg vid stimulering. Det är ju egentligen ett under att jag är gravid med så dåliga förutsättningar. Ännu märkligare att jag blev gravid naturligt 3 ggr på ett år.

• Kattflickan

Grattis Simple!

Jag fick ett svagt plus på mitt första försök. Det försvann dock, jättetidigt missfall. Sen lyckades jag på andra försöket.

Jag slutade med koffein, tränade mig i bra form, åt d- vitamin och E- vitamin samt folsyra. Sen drack jag ingen alkohol. Men jag vet att var överambitiös. Jo, jag tog akupunktur också inför andra försöket.

• Kattflickan

Hade du totalt 30 äggblåsor? Har du PCOS?

Du är nog lättstimulerad då. Jag hade totalt ca 9 st och jag är svårstimulerad.

Vitamin E ska vara bra för blodcirkulationen och slemhinnan tror jag.

• Kattflickan

Nu klippte den satans telefonen mitt meddelande!

Vad jag skrev var att tecken på PCOS är oregelbunden/ lång menscykel, svårt att hålla vikten mm. Ägglossningen uteblir ofta vilket gör det svårare att bli gravid på naturlig väg.

Om du har PCOS så är du iallafall en bra kandidat för Ivf. De får ofta ut många ägg.

Jag är ingen läkare och skulle du ha PCOS borde väl nån gynekolog sagt nåt?

Oavsett så har du bra chanser att få ut många ägg med så många folliklar.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång