• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

Vill med tiden ska gå fortfare.... Väntar och väntar på remissen ska komma till Huddinge.., :0/

• simple82

De är ju såååå sexigt med stöd strumpor oxå ;) men finns ju faktiskt bra färger numera :)

• simple82

Är de någon här som INTE lyckats på de försök de fått? Vi har fått två besök till en början...

• simple82

Tack alla :0)) och grattis igen nellang, ska även hälsa grattis från mannen min :0))

• simple82

När de får remissen är de två-tre månader för info samtal sen är de igenom snitt tre månader för hitta analys sen börjar man pgd :)

• simple82

Dunna: de måste hitta en analys om hur de ska kontrollera att just era embryon är friska.. Och att hitta den analysen är väldigt olika tidsmässigt vissa hittar dom på några veckor vissa månader.. Men ofta runt om 3 månader.

• simple82
    Kattflickan skrev 2012-11-10 09:17:18 följande:
    För mig som har en vanlig analys tog det bara 3-4 månader från att de skickade in remissen tills jag var igång med PGD. Men det varierar hur lång tid det tar beroende på analys.

Simple: En del lyckas inte på sina PGD försök dels för att en del inte får fram friska ägg som överlever. Det finns tyvärr ingen garanti för att lyckas, vilket gör att hela processen är så mentalt påfrestande. Men det här är ändå den bästa chansen för många av oss att få ett friskt barn. Därför är jag så glad att vi är så många här i tråden som lyckats på sistone!

Ja, stödstrumpor är väl sexigt va? Ska inhandla några idag.
    Ja jag har fått intryck av tråden att de flesta ändå verkar lyckas.. Men de är bara hoppas på att man får ut friska ägg och att de fäster, de vet jag ju. Nog mest bara otrolig för de inte ska funka att de inte fäster och vi inte får några friska alls. Eftersom mitt kromosom fel gör att min kropp inte blir gravid naturligt så är detta ända sättet.. =0/
  • simple82

I slutet av veckan som kommer borde väll Huddinge ha våran remiss va? Fick ni nått brev om att de hade tagit emot remissen?

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång