Bilbarnstol till en stor 3,5-åring?
Är man helt ute och cyklar om man byter till en stol med 3 punktsbälte?
Fasiken min son får inte plats i den stolen vi har idag. Men vilken stol ska man i så fall välja?
Är man helt ute och cyklar om man byter till en stol med 3 punktsbälte?
Fasiken min son får inte plats i den stolen vi har idag. Men vilken stol ska man i så fall välja?
Internbältet är stolen bälte. Men varför har du stolens bälte när han sitter framåtvänd? Speciellt om han inte fick plats så bakåtvänd? Eller har du höjt upp nackstödet mer och anbänder mt som bältesstol? Fråga gärna på säkerhetsbutiken vad som är säkrast, framåtvänd i bältesstol eller bakåtvänd i twoway. Var du på babyproffsen i Uppsala? Där har de dålig personal... Även på barnens hus, stod å lyssnade på en kille som skulle sälja en bilstol och oj så mycket felaktigheter han sa! Många säljare verkar inte vara intresserade av säkerhet och definitivt inte pålästa!
Stolens eget bälte, vi i tråden har fattat att du använder det framåtvänd? Eller har vi missuppfattat dig? Du frågar om du kan använda en stol med bilen 3 punktsbälte och om du använder MT framåtvänd med dess eget bälte och har en son som väger 21 kg så är det tom OLAGLIGT då internbältet bara får användas till 18 kg.. sen ska man bara ha bilens eget bälte.. och ja då sitter inte stolen fast men det är ändå bra mkt bättre för nacken.
Så mitt råd eftersom du uppenbarligen inte vill ha din son säker i bilen (alltså bakåtvänd) så är det näst bästa alternativet att köpa en BÄLTESTOL och sätta din son i. Och då ingen kass från COOP eller Biltema utan typ en Britax Adventure eller Besafe IZI up... eller nåt liknande.. Ja då använder man bara bilens eget bälte men det är ändå säkrare än som han sitter nu.
Roligt att du gör en tråd å sen anmäler inlägg när vi försöker hjälpa dig... nä gör vad du vill med din son.. men gör man en tråd här på fl så kan du ju kanske förstå att du får svar som du inte vill ha!
Fetma
Ditt barns BMI är 20,16
Detta betyder att ditt barn anses lida av fetma.
Beräkningen utgår ifrån att ditt barn är exakt 4 år gammal.
Fetma
Ditt barns BMI är 20,16
Detta betyder att ditt barn anses lida av fetma.
Beräkningen utgår ifrån att ditt barn är exakt 4 år gammal.