Anonym (vikarien) skrev 2011-06-09 20:25:07 följande:
För några år sedan blev jag inringd av mig f.d lärare att vikariera som teaterlärare på gymnasiet.
Jag skulle vara där 1 gång i veckan i 3 månader till att börja med eftersom han (min f.d lärare) var sjukskriven.
Var väl en grupp på ca. 10 pers, och en av dom var Hon!
En väldigt söt tjej.
Vi gav varandra blickar, och flörtade, men inte så att någon annan förstod.
När jag skulle visa hur en övning gick till frågade jag om jag fick använda henne som "exempel".
När dom hade rast så snackade jag med henne och hennes polare utan att gå för nära ändå, men hon förstod.
Den lektionen jag hade var den sista på dagen, så dom slutade kl. 16.
Jag såg alltid att hon stod och väntade på bussen och efter några gånger frågade jag om jag fick köra hem henne.
Hon gick med på det och vi lärde känna varandra bra, bra kemi m.m.
Det fortsatte så, flörtar, blickar, hemkörning!
Mer blev det INTE då, förrens jag ett år senare kom tillbaka som vikarie
och då var hon även singel,
heta blickar och jag kände hur mina känslor väcktes i mig. Det var något hon hade.
Vi bytte nummer på något sätt, och smsade massor.
jag vikarierade bara några veckor och efter att vikariatet var slut träffades vi.
EN gång, hemma hos mig.
Vi hade en underbar natt tillsammans. Och jag kommer aldrig glömma henne.
Vi sa mycket till varann och delade massor.
Tyvärr rann det ut i sanden, jag höll på med mitt jobb och hon gick skolan.
Idag vet jag att hon har två barn och lever långt ifrån mig.
Själv pluggar jag, men tänker på henne ibland, och hoppas hon har det bra.
Oj, långt, men så kan det gå till. Ingen som misstänkte, ingen som sa något, det är våran lilla hemlis!
Tack för att du delar med dig av detta. Man brukar säga att liknande händelser är oetiskt eftersom man har ett ojämlikt förhållande men det är inte lika självklart när du är vikarie och det dröjde till efter vikariatets slut innan ni tog det hela vägen. Även om det var en hel del flörtande innan. Skulle vara intressant att höra dina tankar kring det som hände och även om någon annan här på FL har några tankar.
Jag personligen tror inte att jag skapar sådan distans till människor att det inte kan hända att jag tycker någon är het och för känslor för den och jag tycker inte jag är kass i min yrkesroll för det. MEN jag agerar inte på det. Jag gör vad jag kan för att inte flirta och jag skulle inte gå med på att ha någon relation annat än professionell.