Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
JZ: Jag fick den 3 gången spruta som innehåller Hcg i Finland. Det är inte i standard. Jag minns inte bad den heter. I Grekland får man samma spruta 3 ggr varje annan dag.
JZ: Jag fick den 3 gången spruta som innehåller Hcg i Finland. Det är inte i standard. Jag minns inte bad den heter. I Grekland får man samma spruta 3 ggr varje annan dag.
Hej på er! Vill börja med att beklaga ditt missfall Vargmor. Finns inte ord för att beskriva hur hemskt det är att tvingas gå igenom en förlust av någon så efterlängtat.
Till er andra som är på gång eller ruvar önskar jag er all lycka till.
Jag har precis fått preliminärbesked om fortsatt behandling. ÄP planerat till fredag 28/11 och ET 1/12. Tar progynon 4gr/dag och ska börja med vaggisar 3gr/dag från och med fredag, då sambon även ska lämna spermaprov. Jag är på cd22 idag och har inte varit på vul sedan den 10/11 och då var slemhinnan 9mm och treskiktad. Verkar upplägget normalt, jag har ju inget att jämföra med :/
Om ET blir av som det är tänkt så blir det på cd29 ca 3 veckor efter vul; känns långt, kan inte slemhinnan vara alldeles för gammal/tjock då?
Zwillinge: Du behöver nog inte vara orolig att slemhinnan är gammal/tjock. De hade inte låtit dig gå så länge om det inte hade varit ok. De är ju rädda om sitt rykte, tänk om det skulle spridas att de gör fel och misslyckas med sina behandlingar. Deras utländska patienter är nog viktigare för dem än så... Min erfarenhet är att privata kliniker vill ha bra statistik för att kunna locka till sig ännu fler patienter.
Är det någon av er som varit med om att få lite blödning under stimuleringen? Jag har fått det nu. Det står ju iofs som en biverkning av Progynon och jag äter ju fyra tabletter per dag så jag borde nästan märka av de flesta biverkningarna... Jag är egentligen inte så orolig, borde jag kanske vara det? Vad kan det innebära för behandlingen? Någon som vet?
Jag äter ju faktiskt omega3... Bara två kapslar per dag men det är klart, det ökar ju blödningsrisken något. Det tänkte jag inte på. Hur hög dos hade du då? För jag tar ju redan fyra Progynon per dag, känns inte som att jag kan öka det riktigt. Jag får nog vänta och se vad som händer, ska göra ultraljud nästa vecka och då ser de ju hur slemhinnan utvecklat sig.
Zwillinge: Det låter lite konstigt... Blir det bara ett enda vul innan återföring? Trodde standard var åtminstone två.
Jag tänkte på hur stor Progynondosen var.
Jag hoppas på ET på måndag, men tyvärr ringde inte kliniken och bekräftade det idag :/ så nu vet jag inte vad som gäller....
Hoppas ändå få vara med och starta en gravidtråd med er andra snart!
Ett 9-celligt embryo återfört idag. Av de 9 ägg vi fick från donatorn (oklart om vi delade fler par) blev 7st befruktade. Dock menade läkaren att de övriga 6 var för långsamma i delningen varför hon trodde att alla kommer att kasseras :( känner mig riktigt besviken då jag hoppades att detta skulle ge oss lite andrum innan vi måste ge oss in i ÄD-processen utomlands. Dessutom var detta vårt sista landstingsförsök vilket känns surt att slösa på dålig utdelning, särskilt efter som landstinget utökar antalet försök efter årsskiftet vilket vi i och med detta försök går miste om... Vet att jag ska va göad för det embryo jag fått, men jag har ju haft bättre utveckling på mina egna ägg även om de varit få....
Tack för peppning Myra, jag hopoas förstås att den här lille spurtaren är en vinnarskalle. Jag vet inte heller för de svarade inte på min fråga om hur gammalt embryot var. Men jag misstänker ju att det var ÄP i fredags eftersom mannen lämna sitt bidrag då, så då var väl embryot 4 dagar, eller man kanske inte räknar den första dagen? Hur många celler är normalt? Vet bara att de sa, "oj det har visst hunnit dela sig lite till" precis vid återföringen.
Ang de utökade reglerna som jag tror kommer ge 3 ET och samtliga FET ska enligt rykten gå igenom vid årsskiftet. De har dock inte sagt ett knyst till oss, vilket jag (som den konspiratoriker jag är) tolkar som att de försöker mörka informationen. Jag tänker att de stressade på oss att köra innan jul, så nu är vi färdigbehandlade oavsett utgång av detta försök så då slipper de säkert erbjuda vård enligt de nya reglerna nästa år. Så ett gäng ägg till frysen hade varit guld värt.
Håller tummarna för dig nu :)
Känner igen mig i allt du skrev Sira...