• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Men herregud så jag rör till det...

Lyckligtlottad
    : har du inte testdag den12:e? Nu fick jag för mig att du varit gravid mycket längre. Ja du, se det som ett gott tecken!!! Flört

Wannabefler: Krya på dig nu! Bebisen ligger tryggt och säkert därinne Hjärta

Grattis till alla små framsteg därute! IVF-kliniker, donatorer, gynekologer (och gråtmilda Dustpuppies Flört) m.fl.. - allt och alla som hjälper och stöttar oss på vår väg mot målet är en så'n lättnad och en bekräftelse på att även andra tror på oss Glad

• myran

Här blir det insättning v 47 om allt går enligt planerna. Vi får veta säkert o vilka dagar först på fredag om donatorns ägg har mognat osv... Har bokat och preliminärbokat huller om buller Tungan ute Respriserna går upp ju färre platser det finns kvar på båten, tänk på det! Men det är ju inte så mycket man kan göra... FET är lättare, då kan man planera liiiite lättare tycker jag.

Nu såhär några dagar innan avfärd går hunden och blir sjuk! Rynkar på näsan sitter nu och ska åka in akut till djursjukhuset. Kan vara livmoderinflammation som i värsta fall behöver opereras... Ja hej och hå! Lägligt. Ingen streeeeess!!! Förra ET var alla Åbobåtarna på service den veckan vi skulle åka Skrikandes det ska banne mig inte vara enkelt. Ja ja, tur att Progynonen denna gång gjort mig lugn och orubblig som en ko i jämförelse med mitt normaltillstånd. Ska nog gå bra det här. Ska det. Tvi tvi. Håll tummarna nu tjejer Flört

Ses vi i Åbo Mirakel Flört? Andra ET för dig med va?! Lycka till!!!

• myran

Jaha minsann, sådär lagom innan vi ska åka för ET går hunden och blir sjuk, akut livmoderinflammation och operation samma dag. Ett kalas på 30 000, det är inte bara ÄD som kostar pengar Flört Tack och lov för försäkringar, som iaf täcker en större del av kostnaden!
    Och tack o lov verkar hon klara sig bra!!!  Men matte har inte sovit knappt alls inatt i sin obekväma position bredvid hunden som mådde jätte dåligt, lilla skruttan Hjärta Slumrade till två gånger men vaknade först av mardrömmar och sen av att hunden kräktes på mig. Ja ja, man får se det lite som en övning - blir det en bebis blir väl även kräks vardag Tungan ute

Men det har blivit alltför lite vila och väl mycket livmoder sista dagarna, är det inte inflammation så är det slemhinneskikt liksom...

Idag ringde AVA, donatorn ska göra UL på måndag igen, då får vi veta när det är dags att sätta sig på båten -onsdag, kanske fredag, kanske nästa måndag... Åh, denna ovisshet!  Ändå lite skönt att skjuta på det några dagar så att hunden hinner repa sig lite mer innan resan, även om det blev rörigt med alla preliminärbokningar och slutsålda resor...

Hoppas du, Mirakel, kommer iväg som planerat!

• myran

Väntar spänt på besked från AVA imorgon, vi åker antingen på tisdag eller torsdag, hem fredag, lördag eller måndag... Allt beroende på om insättningen blir på fredag eller måndag och båtplatser. Pust vilken röra! Mannen håller på och dividerar med Viking just nu, de är väldigt tillmötesgående, tålmodiga och snälla i vårt krångel Jag rekommenderar er att ringa och prata med dom, om det krånglar med resan!

Hunden piper sig ännu igenom nätterna så sömnen är det dåligt med. Orkar inte ens oroa mig för resan Flört Känns som att ha en liten bebis, bra med lite övning!

Mirakel - om vi är där samtidigt ses jag gärna Glad

• myran

Javisst ja Mirakel, ni går ju där! Men vi kan lämna besked här imorgon och om ifall att, så kan vi pma sen

• myran

Idag ringde AVA, vi åker med båten imorgon kväll
    Nu blev det plötsligt både pirrigt och lite lättnad. Skönt att ha ett datum, men OJ, är det dags nu!?
    Imorgon packar vi in grejer och piller och crinone och en stapplande nyopererad hund i bilen och kör! Skrattande
    Ses igen i helgen...

Mirakel -
    det verkar tyvärr som vi åker om varandra... Vi åker hem på fredag, inboxar mitt mobilnr ifall vi skulle hamna på samma resa! Glad

Lillan15
    vi går på AVAkliniken i Åbo.

Kram på er!!!

• myran

Tack alla!!! Hjärta

Tuvalina - vi har väntat i kö sedan mars och fick vår nya donator i september. Fast vi har ju väntat längre än så. Ställde oss i kö för första gången hösten 2010 och på barn har vi väntat lääääänge Flört

Kram på er, jag har redan packat väskan Skål så nu tar jag väl ett sista glas vin Oskyldig

• myran

Hej på er!

Nu är vi i Åbo. Idag ringde de och berättade att de fått ut 18 ägg varav 15 var mogna och 14 blev befruktade Glad Puh!!! Nu kan man slappna av lite, det är väl bäst det så de kommer in med lilla embryot imorgon Flört (om det nu inte blir två...)

Även om inget är säkert i den här karusellen känns det iallafall som vi har s.a.s. rejält med nya lotter till lotteriet iallafall, så får vi hoppas att det blir vinst direkt! Tungan ute

Håll tummarna imorgon!

Kram kram

• myran

Hej!

Vi har bara satt in ett embryo under våra försök. Denna gång bestämde vi oss också för att göra så, eftersom vi har så många embryon och bara 1 ½ år på oss att använda dem (jag blir 45 nästa år). Alla 14 har klarat sig till idag! Glad ET ger ju bäst chans och vägt mot riskerna med att ta två så tyckte vi att det räckte med ett. Hellre minus än missfall, vis av erfarenheten. Även med tanke på tidsperspektivet, man blir krass... Obestämd 

Vi tänker att om det, mot all förmodan då förstås Flört, inte blir något på ET, så provar vi två på FET. Det har vi ju "råd" med!

Om en kvart går vi till kliniken Solig Tack alla ni som håller tummar och tår!!!! Hjärta

Kram Myran

• myran
    xxxy skrev 2012-11-23 19:35:03 följande:
    Hej Myran,

läser att du blir 45 nästa år (liksom jag) och därför bara har 1 1/2 år på er att sätta in överiga embryo. När jag var i kontakt med AVA, så fick jag veta att själva donationen och befruktningen måste göras innan man fyller 46, men att redan befruktade embryon kan sättas in till dess att man fylelr 49 (tror jag den tidsgränsen var).

Är det fel?

Vi har nämligen stått i valet och kvalet, valt finland för att det evt. barnet ska ha möjlighet att ta reda på sitt genetiska ursprung, men övervägde St Petersburg av andra skäl (bl a men inte enbart pga att vi initialt tolkat AVAs riktlinjer så som du beskriver).
    Jag vet faktiskt inte. Ska kolla upp det!
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011