• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

myran: Jag förstår dig så väl! Även om man vill så väl till alla, svider det med alla kommentarer om "försök på nytt!" "nästa år är er år" "bäbissnack" etc...och jag spyr på nyblivna mammor även om menar inget illa. Stort kram till dig och tänk att ni är inte ensamma. Vi kämpar så långt som det går!

• NinaCamilla

Tigermamman72:Vi fick också endast en insatta första gången men nu sätter de in 2 st om de klarar upptiningen. Mest för min del blir endometrios värre med östrogen och jag frågade om jag kan få 2 st den här gången. Den här gången känner jag knappast progynon tabletter -väldigt märkligt men snart får vi veta om det blir en resa till Finland eller inte.

• NinaCamilla

Jag var på vul idag och fick grön ljus att fortsätta med mediciner. På tisdag får vi veta om nån har klarat sig men resan är redan bokat... Hoppas hoppas hoppas!

• NinaCamilla

Grattis Lie1! Ni har fått en bonus på allt besvär

Vi väntar på kliniken som ska ringa imorgon oavsett vad händer med vår lilla embryos. Jag kan inte sova på nätterna - usch. Iaf blir det 2 st den här gången om de klarar sig.

Uppdaterar listan,
    ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Första ÄD-möte inplanerat:
    Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)
    Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk,
    3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)
    Myran 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)
    På gång:
    Ruvare:
    Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar
    Övrigt:

• NinaCamilla

Lie1:de har inte ringt idag men ringer imorn även om embryos klarar. Jag önskade att de ringer oavsett. Vi vill veta hur många klarar sig. Nu borde vi titta på dokumentär på tv5 om tvilling tripplings och fyrlings År 2012 blir bra för oss alla! Så många är på gång.

• NinaCamilla

Hej alla,
    En lilla embryo klarade sig upptiningen och den är ju klass 3 (ingen guldägg direkt). Sjuksköterskan sa att hon hoppas att den delar sig fram till imorgon - det hoppas jag med! En av 3 klarade sig och nu är det bara pruta 1088 EUR för den här..Borde inte tänka på pengar men - det gör man. Hoppas att FK kommer med besked snart om vi får pengarna tillbaka. Dessa skulle behövas.

Kram till alla...Åbo calling...

• NinaCamilla

Hej alla, nu är lilla "påskäggen" inne och det blev klass 4. Ännu sämre än innan men vem vet. Testdag blir första februari. Fru xx: menade att FET kostar 1088 EUR, mycket pengar. Ni får hålla tummarna att även om mot alla odds,klarar äggen och hittar nått ställe

• NinaCamilla

Fru xx: Jag hade också mensvärk och väldig ömma bröst samt flyttningar. Jag tror nog att med östrogen kommer kroppen på en falsk graviditetssymptom.

Hur fick du tag på Prednisolon och Trombyl? Jag försökte fråga från min läkare om jag kan få några andra mediciner nästa gång om det behövs, eftersom jag äter Levaxin för sköldkörtel och har antikroppar i blodet. Han förstod inte riktig mig. Ni är i AVA Tammerfors väl? Vad har de sagt?

Jag hoppas förstås att jag inte behöver andra gången men men...måste veta själv vad kan man kräva Nu har jag inga som helst symptomen vilka är oroande. Inte ens vanliga mensvärk molnande värk efter insättningen. Bara tysthet...råder inte bra...

• NinaCamilla

myran och fru xx: Spännande att ni har kommit igång så snabbt! Snart är vi många som ruvar här i tråden.

Själv känner jag ingenting - inga biverkningar heller om alla hormoner som jag proppar i mig ....hhmm.. Men som Lie1 säger - jag behöver inte känna något! Jag brukar övertala påskäggen att om den fäster sig, får den en liten chockladbit per dag Vet inte om det hjälper men liten mantra skadar ingen....

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011