• Tigermamman72

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

I dag börjar resan på riktigt!
    Ska ta min Procren spruta idag! Lite nervös men väldigt förväntansfull.

Är det någon annan som börja sin behandling nu i feb/mars?

• Tigermamman72

Hej, När kan man väntasig att blödningen startar efter att man tagit Procren sprutan? Har UL på ons o förstådd det som att jag då borde ha haft blödning i 2-3 dagar innan undersökningen. Måste man få riktig blödning för att kunna fortsätta? Förstår att slemhinnan ska vara tunn för att börja bygga upp den inför ÄD. Konstigt att man nu ska gå o längta efter en blödning;) Har förbehandlingarna funkat för er andra. Kram

• Tigermamman72

WannebeFler, vad spännande! Förstår att du/ni är nervösa men förväntasfulla❤ känner igen mig nu när man närmar sig själva ÄD! Jag uttryckte mig lite konstigt, menar såklart medicineringen inför ÄD:). Vi åker till Åbo v 13 Om allt funkar. Håller tummarna för er! Kram

• Tigermamman72

Hej alla!

Nu är det inte långt kvar tills vi åker över. Ska på UV på måndag så då hoppas jag att allt ser bra ut för  att
    åka över till Åbo. Har också försvunnit från listan så jag uppdaterar den igen.

Tänker på er alla kram!

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)

Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen)

På gång:
    WannabeFler (köat sedan maj -11 i Åbo). Procrenspruta togs 27/1 och insättning 7/3 (idag!) om allt går bra.
    mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3.
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till åbo v 13  

Ruvare:

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar.

Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.    

Övrigt:

• Tigermamman72

Fru xx - Nej vad ledsen jag blir, har också upplevt ett missfall i v 7-8. Så himla grymt och orättvist.
    Finns inga ord men hoppas du/ni kan finna styrka och kämpa vidare. Tänker på dig!

Välkommen Sakura 77 - följs vi också åt:), åker över till Åbo med sambon på söndag
    om allt fungerar som det ska. Sista UL imorgon och sen hänger det på att allt funkar med donatorn.

Wannabe Fler - Håller alla tummar för dig!!!

Mirakel - jag fick en blödning med inte lika lång som vanligt, min gyn.läkare menade på att när man nedreglerar så behöver det inte komma någon blödning med det är bra om det kommer en lite då det rensar ut lite.

Kram till er alla!

• Tigermamman72

Hej!

Har nu pratat med AVA Åbo och allt är klart inför onsdagen! Nu är resan och boendet bokat så nu är
    det bara att vänta och hålla tummarna att allt går bra för donatorn så vi får många, starka ägg:)

Kram till er alla!

• Tigermamman72

Hej tjejer!

Tänkte höra av mig och berätta hur det gick med vår resa i veckan.
    Vi åkte över i tisdagskväll och var på AVA kliniken tidigt onsdagsmorgon då sambon
    fick göra sin insatts. Sen skulle de ringa upp oss på torsdagens fm. Vi stannade i Åbo
    och hade en skön dag med god mat och fint hotell. På torsdagen var vi rätt nervösa
    och tog därför en tidig promenad, sen följde ett par jobbiga timmar med väntan på telefonsamtal.
    När detta väl kom så var det tyvärr inga roliga nyheter, vår donator hade inte fått några bra ägg, de var
    inte helt mogna och de delade sig på ett konstigt sätt. Så det var bara att boka om resan och åka hem.
    Nu är känslan bara tomt, ni vet ju hur mycket med tid det går åt att förbereda sig både fysiskt och psykiskt.
    AVA trodde att vi skulle vara igång igen om 8 veckor för ett nytt försök med ny donator. Då man inte får några ägg så hamnar man först i kön som som de sa, men vi får se när mensen kommer och när det hittar en donator som matchar. Känner inte någon sorg men en otrolig trötthet. Då jag inte har några ägg själv av god kvalité så är det så här långt vi har kommit då vi gjort IVF försök så det är väl det som känns extra jobbigt. Ja ni vet ju hur det känns.

Tack för att ni finns och nu tycker jag att denna tråd haft sin del av otur, så jag håller tummarna för er
    som är på gång och skickar styrkekramar till er som är i min sits som behöver samla kraft och börja om!

• Tigermamman72

Hej tjejer!

Då är vi igång igen, gick lite fortare än vad jag förväntade mig men det är väl bara bra att köra på och inte fundera allt för mycket. Börjar med ny kur nästa helg. Och om allt funkar så åker vi över v 23. Om det finns något bra med att det inte funkade sist, så är det att vi nu vet man mer hur allt funkar och vad man har att förvänta sig.
    Fick veta att vi fick 15 ägg sist, dock var ju alla obrukbara, omogna och delade sig konstigt från start, väldigt ovanligt enligt de själva. Hoppas nu på mer tur så vi kan komma förbi detta steg, då det var hit vi kom när vi gjorde våra IVF försök.

Ang 1 eller 2 ägg så är det verkligen ett svårt beslut. Vill man sätta in två på AVA Åbo så kan man som jag uppfattar det be om detta. Dock avråder de detta då riskerna då blir större. Har ett par bekanta som gör sin ÄD i Spanien, de har redan ett barn genom ÄD och vill bara sätta in ett ägg pga av den ökade risken, men denna klinik sätter alltid in två ägg så de har en svår diskussion åt andra hållet. Som sagt inget lätt beslut!!!!

Mirakel - ska hålla tummarna för er, vi åkte också över tillsammans för att tillfället skulle bli mer än ÄD. Både jag och sambon både jobbar och har som hobby, mat & dryck så om du behöver några bra tips om restauranger i Åbo så säg till;)

Fru xx - vad glad jag blir att ni är igång igen, håller tummarna!

Sakura 77 - är så ledsen för din skull, håller allt jag har för att det beror på medicinen och att ni sen hittar kraften att fortsätta<3

Lie 71 - skönt att ha dig kvar i tråden, ger hopp!

Kram kram

• Tigermamman72

Grattis Myran till ersättningen, så roligt!!!!

Och Wannebefler - håller tummarna för er att allt ska funka nästa gång.

Uppdaterar min status igen;)!

ÄD I FINLAND  

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:  

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:     

Fått donator o väntar på ÄD: 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3) 

På gång: 
    mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3.
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg. Tar procrenspruta igen den 21/4. 

Ruvare: 
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3 

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar. 
    Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.      

2:a ÄD och väntar på donator:
    Myran: 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i jan 2012 (4 ägg i Frysen) inget klarade sig. Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12.
    Övrigt:

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011