• Tigermamman72

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej!

Ska på vårt första möte med AVA Åbo i oktober, har ni några tipps som är bra att tänka på
    inför detta möte? Vad har ni för erfarenheter från kliniken?

Vi har haft vårt psykologisamtal i Stockholm och har turen har jag förstått att ha en toppen gynekolog som
    ställer upp med hjälp runt behandlingen.

Vi har gjort två IVF försök men har för små chanser att bli gravid på detta sett.
    Så ska nu ta nya tag och pröva ÄD.

Och det känns jätteskönt att kunna läsa om era erfarenheter för att få lite mer koll
    på vad vi har och vänta oss:)

• Tigermamman72

Hej Tussilago73

Vi resonerar som ni, vi kände också ha en öppen donator passar oss bäst och valde därför
    Finland med Åbo i vårt fall.

Lycka till!Skrattande

• Tigermamman72

Hej Tack Lie1 för ditt svar. Börjar förstå att detta kommer bli en"spännande resa;) mycket att ha koll på och styra upp själv. Ja åldern är en stor stressfaktor i sig. Skönt att detta forum finns som stöd och peppning:))) Hållervtummarna för er alla!

• Tigermamman72

Hej alla!

I morgon åker vi till Åbo och vårt första möte,  känns spännande och lite overkligt.
    Känner mig lugn och har  lagom förväntning på behandlingen, men vet att ju närmare man
    kommer desto mer känslomässigt påverkad blir man. Har ju gjort några IVF innan och hoppet finns ju alltid där.

Har också kollat in båda serierna och man blir otroligt berörd och inser att man inte är ensam
    och hur stor längtan efter barn är.

Myrslo - jätte grattis, vad härligt och för min egen del blir jag bara glad när det äntligen lyckas för andra och det
    visar ju att det faktiskt kan bli barn även fast man tvivlar ibland;)

NinaCamilla- håller tummarna

Ja nu är vi i alla fall igång och hoppas att det hela inte tar allt för lång tid.

6-7 månader har vi fått som väntetid

• Tigermamman72

Hej! Besöket på AVA Åbo gick bra, alla var trevliga O jag tycker att de gav ett poffsigt intryck. Så Nu är det bara att vänta:) blir runt februari om allt Funkar. Ett restaurang tips i Åbo är Mami nere vid Aura floden, vi åt lunch där o det är bara att Gå dit då det inte går att boka för lunch, mysigt o trevlig Personal. Alltid mysigt att göra något annat också När det är så mycket med känslor med i spelet. Håller tummarna för er alla!

• Tigermamman72

Hej igen!

Var ett tag sedan jag skrev här, men är inne och läser då och då:)! 
    Grattis Lie1, vad spännande.
    Vi har nu skickat in alla papper, prover och varit på första besöket i Åbo. Har varit hos min gynekolog
    och stämt av allt så nu väntar vi bara på en donator. Men enligt Åbo så kan vi förvänta oss att starta upp i februari:).
    Har dock en fråga till er alla, när vi var på vårt besök så blev vi rekommenderade att inte sätta in mer en ett ägg
    då det skulle öka risken för  missfall och havandeskaps förgiftning. Vad har ni hört om detta och vad kommer ni göra/har gjort?

• Tigermamman72

Tack för svar ang två el ett embryon. Tåls att tänka på. Vad spännande att så många är på väg över till Åbo igen, ska hålla Alla tummar:) Kram

• Tigermamman72

Hej alla!

Nu har vi äntligen fått en donator<3, jätte spännande. Vi drar igång den 27:e med Procren och sen ska jag ta progynon. Om allt funkar så är det ET v 13. Är det någon annan som fått samma recept som jag? och hur har ni mått?

Uppdaterar listan:

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD: 

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: 
    Amy69 (köat sedan mars) 
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)

NinaCamilla  (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade  minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3,en klarade upptiningen) - testade minus Feb-12 
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)

Tigermamman, 1a ÄD, (köat sen Aug 2011) fått donator och ska börja med Procren injektion den 27/2

På gång: 
    Fru XX, 1a ÄD, tog Procren injektion 25/12, är igång med medicineringen nu, prel ET i början av februari 2012. 

Ruvare:

Gravid: 
    Lie1,  stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8,  inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys,  Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar

Övrigt:

• Tigermamman72

Tack för alla svar, så himla skönt att få delta i detta forum och kunna få ta del av all kunskap och
    medkänsla. Ska hålla tummarna för alla er som är på gång och redan är på väg<3.

Nu väntar jag med spänning tills jag ska börja med medicineringen.

Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011