• Proxima

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Ja, det känns jätteskönt Ypke. Läste lite på nätet om polyper och de tros kunna orsaka missfall om de sitter på fel ställe så det är skönt att den är borta innan vi gör vår första återföring. Hoppas, hoppas, HOPPAS! Få klartecken för att göra FET så snart som möjligt :)

• Proxima

Hej på er tjejer! Nu var det jättelänge sen jag var inne här. Bestämde mig för att ta en paus från allt som har med ÄD att göra i våras. Ni som minns mig minns kanske att jag i januari fick veta att jag hade celler som kunde utvecklas till cancer i livmodern :( Jag har nu medicinerat mot detta i 6 månader och har gott hopp om att bli friskförklarad på mitt återbesök på måndag! Jag har inte hunnit läsa ikapp i tråden men kan se att det har kommit lite bebisar precis, fantastiskt, underbart, ljuvligt!!! Ska uppdatera mig så snart jag kan på vilka som fått och väntar. Vi hoppas på försök med våra frysta embryon så snart som möjligt. Fertinova rekommenderade oss att långtidsodla eftersom vi har så många embryon i frysen (16 stycken). Någon som gjort det? Kram på er, jag är glad att vara tillbaka igen :)

• Proxima

Tilda76: Jag inväntar svar på cellprov och livmoderslemhinneprov (skulle ta ca 3-4 v) och sen räknar vi med att göra ett försök så snart som möjligt. Hoppas det ordnar sig för dig!!!

• Proxima

Nej, vad jättetråkigt Tilda!!! Vilken dålig utdelning och vilken oro att inte ens veta om ni ska dit... Håller tummarna för att detta lilla embryo är en fighter av högsta kvalitet :)

• Proxima

Nu har jag fått svar på mina prover och allt såg bra ut :) Det innebär att jag väntar på mensen nu och ska börja med medicinerna så fort den kommer, spännande!!! Vi har inte kommit så långt som till återföring någon gång, varken men IVF eller ÄD så jag håller tummarna nu. Vi kommer att långtidsodla och sätta tillbaka 1-2 embryon beroende på kvalitet. Vi har 16 st tredagars i frysen och som jag förstod det så måste de tina hälften att odla vidare på. Om vi har tur så blir det två att sätta in!!! Känns så fantastiskt att vara på gång igen efter det långa avbrottet för medicineringen av min begynnande cancer :) Kram på er alla!

• Proxima

Spännande att du snart ska testa!!! Jag väntar på mensen som inte vill komma... Jag har medicinerat mot förstadiet till cancer i sex månader och den har varit oregelbunden. Kroppen är inte riktigt i fas än även om allt är bra igen. Tror säkert att jag spänner mig också eftersom det är så viktigt att den kommer snart... Men, men, den som väntar på nåt gott ;)

• Proxima

Stort grattis Vargmor!!! Fantastiskt, underbart och jättekul :)

Virvla: tack, det hoppas jag med :)

• Proxima

Ååå, denna väntan på mensen :( Igår hade jag äntligen lite rosa flytning och tänkte att NU är det dags men nej... Idag är det ingenting :( Blääää!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011