Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 7/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v10 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979

Draken: det finns ju dom som mår kalas å utan illamående under hela grav. Du kanske är en av dem. Vissa får symtom lite senare å andra jätte tidigt. Jag tror inte på att graviditeten är starkare bara för att du mår illa konstant. Vissa reagerar mer å andra mindre på hormonpåslaget. Sista dagarna har jag varit helt symtomfri ändå är allt som det ska. Så ta det lugnt till ul för du har fått ett plus å det är allt som räknas nu :)
    Så hoppas vi på att din kropp nu har fattat galoppen å behåller det denna gång.

Kram

• JLD1979

Just nu känner jag mig väldigt ogravid. Sedan är det som svårt att veta vad som är gravsymtom och vad som är min depression ibland. Så jag får hjärnspöken och tror att det har dött men att kroppen inte har fattat det än och börja stöta ut det.

Ska ta blodprover på tisd inför KUB-test. Gillar verkligen inte sprutor. Dessutom är jag så svårstucken så de behöver oftast sticka mig flera ggr innan de får ut nått.

jag hade massa kraftig molvärt i början kring v6 sedan försvann det och började kring v 8 igen men var då svagare. Nu kan det gå några dagar emellan och så innan jag känner av den igen. Nu är den dock inte lika kraftig utan mer som att det drar i ljumskarna... i början var det som en ordentlig mensvärk.

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979

CT11: med facit i hand å att jag blir 33 i sommar. Hade det varit jag så hade jag gett hela världen fingret för att bli gravid. Vi har tiden emot oss som kvinnor så skulle jag vara du så skulle jag vara fullkomligt ego och få min dröm uppfylld dvs bli gravid. Det finns ingen arb.givare som tackar dig för att du lägger ditt hopp å dina drömmar på hyllan. Å jobb kommer du alltid kunna få. Bli gravid är inte alls lika självklart. Å det finns aldrig en bra tidpunkt till att bli gravid oavsett hur man försöker bli det.
    Sätt dig och din framtida familj först. Det är fanimej er tur nu! Kram

Draken: underbart att läsa. Så glad för din skull. Grattis!!!

• JLD1979
    HjärtaÄLHjärta
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid
    v11 JLD1979
    v8 Draken 

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Skumt... men jag känner mig inte gravid. Har inget illamående sen några dagar tebax, ingen växtvärk, inga ömmande bröst och kan inte påstå att jag är särskilt trött heller.

Jag får helt enkelt lägga min tro på att jag fortfarande är gravid tills motsatsen bevisas.
    Jag tror ju inte att UL och VUL är helt ofarligt så jag har ingen lust att göra såna stup i kvarten bara för att jag får tillfälliga psykbryt titt som tätt.

Enda som jag har märkt är att jag har blivit svagare. orken räcker inte riktigt till. 
    Håller ju på att packa i min hyresrätt. Bar ner kartonger till nedervåningen igår. Var max 7 st men det var så himla tungt. Var helt slut efteråt. Jag som i vanliga fall gör sånt med lätthet utan problem.

När vi har hittat vårt nästa hem kommer jag aldrig mer flytta. De får fanimej bära ut mig i en liksäck då. jag hatar det verkligen. Stressigt, jobbigt och så är man så beroende av hjälp. Sedan så har jag råkat göra grova långa repor i golvet i vardagsrummet så jag måste slipa golvet för hyresvärden slår ned på det med all säkerhet. Å då det är en hyresrätt får jag inte utnyttja ROT-avdraget. Man måste äga bostaden för att få göra det. tycker det är dåligt. Jag har alltid bott i hyresrätt och jag har målat om i samtliga bara för att de standardtapeter som de har är riktigt hiskliga. Det är nog många som lägger sina pengar på en hyresrätt just för att man vill trivas där man bor och få sätta sin egna prägel på det.

Nån som känner el kan rekomendera nån som slipar golv i Stockholm? :)

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Draken: där sa du nått. Har läst om det förut så det är inte omöjligt så då passar jag på att njuta av att slippa må konstant illa ett tag

Tack!

• JLD1979

Tabbs: ha en underbar semester!!!!

Så lättad. Tömde min lägenhet på möbler igår o magasinerade allt. Första gången jag flyttat utan att behöva bära nått tungt. På 3 Tim hade sambon å hans 2 vänner hunnit hämta bil flytta saker och lämna igen bilen.
    Skönt att den stressfaktorn äntligen är borta

• JLD1979

Verkar fortfarande ha spökveckor. Mycket problem m magen i form av smärtor. Har inte kunnat sova de sista 4 nätterna trots trötthet. Mitt järn är väldigt lågt så jag ska få det i dropp. Har kub den 17/4.

Hur mås det själv?

Hoppas alla har en fin påsk!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?