Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken: Underbar bild på bebis :o)

Jag har RUL i slutet av Maj... känns som en evighet dit. Hela 20 dagar. Hur får man tiden att gå fortare?

Å jag har min pollenallergi nu. Kan inte medicinera mig som jag brukar så går jag ut nu så känns det i kroppen och i andningen som om att jag joggar hela tiden. Så idag håller jag mig inne med stängda fönster. Får gärna komma ett skyfall nu och trycka ned det i marken.

Hur mår ni allihopa?

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Snöuggla skrev 2012-05-03 20:37:52 följande:
    Härligt :) Vilken vecka är du i nu?

Mår illa typ hela dagarna, har offrat mig och tar en lergiigan innan jag åker till jobbet för att kunna stå ut. Har ett pedagogiskt yrke så jag kan inte ta paus och äta när jag vill tyvärr. Igår smakade det mysko beskt i munnen också. Så har jag fortfarande ömma bröst.

Men det är värt det.Tänker att det betyder att den mår bra och växer. Det är ju faktiskt positivt 
    Jag knapra lergigan komp som om det vore godis i nästan 3 v. Inget farligt för bebis. Så gå inte och må illa i onödan. Tar för mycket på krafterna och kör bara ut dig i förtid :(
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-05-04 09:47:16 följande:
    Åh Draken vilken mysig bild:) En liten människa verkligen:)

Jag fick glad gubbe igår på eftermiddagen, o "inatt" blev jag en glad tjej:) Å d va nog allt vi hinner med den här gången tyvärr men d få räcka...

Ha en bra helg!

Kram kram
    ;o)
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-05-05 08:00:01 följande:
    Snöuggla, haha, så stor är den inte min lilla...på mig syns det inte ett skvatt än... Men då har du inte så många veckor innan ditt Nupp-ultraljud. Spännande! Vill ni veta kön? En del säger ju att duktiga uskare kan se redan i vecka 12.

Tm, håller med. Att inte känna innan BIM är ett gott tecken. Hoppas hoppas!

Tabbs, en gång kan räcka alldeles utmärkt.

JLD, ja, denna väntan på undersökningar. Man får försöka sysselsätta sig med annat helt enkelt. Är du fortf i spökveckorna?

CT, vad bra att du fick en tid så snabbt. Du ska se att det tickar på som bara den. Vad är du i när du ska dit 7+?
    Jo det känns som evigheter att vänta till nästa UL. Är fortfarande kvar i spökveckorna men så jämförde jag bild på magen fr idag i v16 med en bild fr v8. Ojoj... jag e en riktig tjockis!

Så glöm inte att fota er mage veckovist. Man tycker inte att det händer nått men när man jämför mellan veckorna så är det en enorm skillnad helt plötsligt.

Jätte kul å se och bra att kunna titta på när man har sina sämre dagar
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Snöuggla skrev 2012-05-03 21:10:08 följande:
    Så stor och fin :) Jepp 25 ma har jag kub tid,j tre lååååånga veckor. ska den hinna bli så stor, kommer aldrig lyckas dölja det på jobbet Tungan ute
    Jag har mitt stora UL den 24Maj så jag förstår hur du menar med att det är en låååång tid dit. Orka vänta liksom. Jag hade gärna fött bebisen igår.
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Jag har samlat vuxenpoäng igår.

Jag tog en graviditetsförsäkring.
    Satt och lusläste i timmar och kom fram till att alla gravförsäkringar som man betalar för är mer el mindre snarlika. Så jag bytte fokus och tittade på vilken som sedan går över och blir den bästa barnförsäkringen och då vann trygg-hansa.  Så nu har jag försäkrat mig hos dem.

Har tittat lite på vagnar och nu har jag nog bestämt mig för en Emmaljunga Duo edge.
    Emmaljunga känns mest robusta och är lite större och en sån passar mig då vi hoppas på att komma ut mer mot naturen när vi flyttar. Vara kvar i city är inte aktuellt. Å en större liggdel blir bra för då kommer barnet även fast det föds i okt kunna ligga i den utomhus till nästa vår/sommar för den har inte hunnit växa ur den tills dess. Emmaljunga har oxå ett något bättre andrahandsvärde på blocket än de andra vagnarna ifall man känner för att sälja den och köpa en ny inför nästa barn.

Ha nu en underbar helg tjejer!

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Ska rota fram dom å få in dem i datan bara. Hoppas ni kan se för jag håller på att dö av nyfikenhet. Orka vänta till 24 maj :-0

• JLD1979
    Draken skrev 2012-05-05 18:14:55 följande:
    Spännande! Vad tror du själv?
    Jag har drömt om en flicka men tror det blir en pojke... känns bara som om att det ska vara en pojke. kan itne riktigt förklara varför det känns så :)
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Snöuggla skrev 2012-05-06 00:33:21 följande:
    Ja huuuuu....

När är spökveckorna? 
    Det är lite olika men för mig började det i v11. var övertygad om att de skulle säga att han dött när vi skulle göra UL delen på KUBet. Är i v16 nu och känner mig totalt ogravid än. Vet inte hur länge de varar men de brukar komma några perioder under graviditet då man känner sig totalt ogravid så det är inte ovanligt alls. Sedan sker det nog vid lite olika tidpunkter för olika kvinnor. Jag njuter så länge jag kan med tanke på hur illa jag har mått m.m.

Jag är gravid och allt är bara tokbra tills motsatsen bevisats! *mantra*
    ♥ BF 121026 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?