• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Skönt att slippa väntetiden, men min kropp känns helt i obalans..tror jag är på väg in i väggen... yrsel, tryck för bröstet, nedstämd, trött osv..blää..det tär helt klart på en det här...

tm- hur vet du att du inte haft ägglossnig? tar du test kanske du missade stegringen, ibland är den kort? Tror inte att kroppen ger upp...ibland hoppar den ju över ändå...

Kram kram

• Tabbs2

9 små äggblåsor fanns det på VUL idag...en mer än förra gången alltså...
    allt såg så bra ut så o allt gick enligt skolboksexemplet blal bla bla Läkaren sa att hon inte alls blev orolig när hon såg mina resultat från gången o så. jag fick SÅ fina embryon, detta kommer att gå så bra så bla bla... skönt att höra iof men tror inte riktigt på henne:) VARFÖR har det i så fall inte gått hittills??
    Näe jag vet ska vara positiv...;)

Äggplock är inbokat på onsdag och förhoppningsvis återföring nästa fredag!

Tjingeling nu bröjar det bli spännande:) Börjar du bli otålig?

TM- hur går det??

• Tabbs2

TM- jobbigt med ägglossningen, men hoppas också att mensen kommer som vanligt o att det bara hoppade over en månad... Hur mår du annars?

Tjingeling- två och en halv vecka är ju nära nu:) Skönt att du mår så bra så det inte blir olidlig väntan..

CT- bra att det går åt rätt håll! Men det är klart att det är jobbigt med barn...tittade du på nyhetsmorgon på fyran idag? Handlade om hur man mår o känner sig efter man fått barn o så...

Men himla tråkigt med din bästa kompis! Men då kanske hon inte var din bästa kompis ändå??

Själv kämpar jag på...har ont som fasen I äggstockarna o brösten o är trot o irriterad...klarar den här sprutomgången mycket sämre...men får bita ihop..inte manga dagar kvar nu...   

• Tabbs2

Hallåj!
    Sju ägg fick de ut... Är lite besviken..De höjde ju dosen den här gången för att få ut fler ägg än sist, men så får jag färre:( Men men ska försöka släppa det o hoppas att de ägg som plockades ur är av toppkvalité..
    Återföring kl 13 idag, och än har ingen ringt o sagt att det är kört...

Har otroligt ont i magen o den är svullen som attan så i helgen blir det till att ta det lugnt...

Hoppas ni andra har det bra o får en fin helg!

• Tabbs2

Hallåj!
    Tack för att ni tänker på mig:)

Av de sju äggen blev fem befruktade och jag fick tillbaks ett toppembryo i fredags:) Gick jättebra! O vad jag hann se så hade det delat sig typ sex ggr..fyra större "cirklar" och två mindre i mitten typ..:) fick en väldigt bra känsla efteråt och kände  nu fasen kanske det går vägen:)
    De andra fyra odlas vidare för att se om de kan frysas...

Nu är det bara den olidliga väntan... ska försöka ha ngt "roligt" inplanerat varje dag så jag kan hänga upp tankar o så på det...
    Idag är det lunch med mannen som gäller:)

Tjingeling- hur går det magen??

• Tabbs2

Tm- har mensen kommit igång?

Fick brev hem igår med info om att INGA embryon gick att frysa...fan fan fan...

det betyder att om det inte blir ngt av denna räkan så måste jag börja med sprutor o allt igen o vi är då redan inne på tredje o sista gratisförsöket…

Vi bestämde igår att OM det inte blir ngt av denna så pausar vi lite med behandlingen, åker till Tobago, börjar mitt nya jobb, tränar o sånt.. Jag orkar varken psykiskt el fysiskt att köra igång med ett nytt försök direkt…

• Tabbs2

Jag har börjat blöda o rejäl mensvärk på g..det med ytterligare neg test gör att jag nu räknar bort detta o blickar framåt...
    Har bokat tid på zonterapi, beställt massa vitaminer, kontaktat klinik i england för immunologisk utredning, ska boka semesterresa i kväll, fylla på träningskortet o ta ett glas vin ikväll:) Nu laddar vi för att vara i topp till sista gratisförsöket i februari eller mars..

• Tabbs2

Spännande tjingeling!
    Håller tummarna att du inte behöver vänta länge till:)

• Tabbs2

Vi har nu bokat resa till Mexico:) känns härligt att kunna se framemot det:)
    Har fått tid för telefonkonsultation med läkaren i England på måndag redan! Känns också bra!
    Imorgon ska jag på zonterapi o ja, ikväll tar jag nog ett glas vin;)

Tjingeling- ngt nytt??

tm- hur går det? vad tror du om ägglossning?

• Tabbs2

Åh spännande nära nu Tjingeling:) Ut o gå, ha sex o drick hallonbladste...;)

TM- hoppas på ägglossning för din del då! Jag har beställt clearblues nya ägglossningstest som förutom LHökningen även ska visa östrogenökningen som sker précis innan, det ska bli spännansde att prova o se om det ökar chanserna att pricka ägglossningen o så...

Vi åker till Mexiko på nyårsafton o är borta I två veckor... sen börjar jag mitt nya jobba när vi kommer hem...så massa kul att se framemot...      

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?