• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Japp mensen kom igång idag... E på kurs med middagar på kvällarna så jag kan lugnt sörpla vin... Kan oxå fortsätta projekt träning o viktminskning o slipper vara nära bf på bröllopet... Men detta kan få vara sista mensen faktiskt... Tm- ngt nytt?

• Tabbs2
    tm78 skrev 2013-02-01 10:07:19 följande:
    Det blir ingen tillbakasättning, inget embryo överlevde.

Åh tm va himla fruktansvärt tråkigt och jobbigt!!!
    Men ni fortsätter med IVF och nytt färskförsök snart eller??

Håller ändå tummarna att hemmaförsök ger utdelning...

Massa kramar o hoppas du hittar nya krafter snart!
  • Tabbs2

Haha tm- låter ju superlätt! Kan man kolla på blocket efter en sån man kanske?:)

Hört ngt mer om IVF? (fått tag på dom?)

Usch tjingeling för mens o åldersnoja...jag håller med..fyller 35 i år o det lär ju säkert dröja innan jag får barn...förhoppningsvis blir det iaf innan jag e 40...men vem vet...

• Tabbs2

Hallåj!

Tm- va trist att de är så dåliga på att kommunicera...men du har ju iaf fått en tid, alltid ngt!
    Känns d inte som d ofta e så, att privata är bättre på att ta hand om sina patienter?
    ang AMH-värdet så har jag läst att man kan få ett bättre resultat om man tar d-vitamin o alltså lägre om man har låga värden av d-vitamin---tar du extra d-vitamin? e ju extra viktigt nu på vintern..

Själv e jag sjuk o vi har troligen missat ÄL.. blä...         

• Tabbs2

Hallåj!

Äntligen fredag så himla skönt:) Händer det ngt roligt?

TM- hur gick det på mötet på sjukhuset??

Tjingeling- tror nog ni träffade ÄL ganska bra ändå, ÄL-testet ger ju utslag innan ägglossning. Ägget brukar släppa 12-48 h efter första positiva ÄL-testet..sen lever ägget ett tag också efter att det släppt...Hur länge tvistas det väl om men minst 6 timmar iaf...
    jag tjatar ju om det där med att tempa men det är så himla bra för då ser man när ägget HAR släppt också...så då vet man ännu mer hur rätt eller fel man prickade...läs på www.fertilityfriend.com

Själv fick jag mens idag, inte så konstigt alls eftersom vi inte haft sex typ överhuvudtaget...va ju sjuk vid ÄL...

Draken länge sen man hörde av di, hoppas allt är bra??

Mår allas bebisar bra?

kram kram

• Tabbs2

Tjingeling!! Det är ju ett solklart plus!!!:)

Åh vad underbart! Grattis grattis grattis!

Hur känns det?

Kram kram

• Tabbs2

Tjingeling- det är absolut INGET spökstreck! Det är faktiskt ett starkt plus:) dessutom flera dagar innan BIM! testa med digitalt på BIM så får du svart på vitt;) Tycker nog att du kan fira detta nu:)
    Håller tummarna att det,som du säger, inte blir MF eller X utan att allt flyter på finfint:)

TM- inte hört ett knyst om IVF sedan vi fick info om att vi stod i kö...Vi har ju bara stått i tre månader nu o väntetiden va 3-6 månader, så snaart kanske vi blir kallade till första mötet...?
    Under tiden så fortsätter jag projekt "shapeaupp - kroppen - efter - flera missfall- o för lite träning":) Har gått ner fem kilo och minskat midjemått o höftmått en hel del...väger nu 62 kg till 168 cm o satsar på att gå ner till iaf minst 59 kg...när man sen blir gravid så blir inte viktuppgången så jobbig heller...

• Tabbs2

Hmm skrev ett inlägg som inte kom med..undrar vart d hamnat då;)

Tjingeling- förstår att det är svårt att riktigt njuta men försök att inte ta ut ngt negativt i förskott...
    Hoppas huvudvärken blir bättre o att d inte ngt allvarligt..det är inte spänningshuvudvärk?

TM- det är minst lika jobbigt att gå upp i vikt som ner...hade samma problem när jag va yngre..folk trodde jag hade anorexia...men d vände i tjugofemårsåldern...

• Tabbs2

TM- gud va skönt att du fått tid så fort!! Jättebra:) sen när du e klar efter den så är det snart dax för IVF;)

• Tabbs2

Tm- förstår att det är nervöst, det är det ju alltid med operationer oavsett vad det är..
    Men det kommer säkert att gå alldeles utmärkt, o det kan väl bara bli bättre eller?

Tjingeling- hur går det? Försök hitta ngt sätt att avleda din oro lite, det är ju så oerhört påfrestande att gå omkring o vara nervös..men vet att det är grymt svårt att släppa...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?