• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tm- nej va tråkigt!! men skönt att ni har frysisar att prova...det brukar väl vara nästan bättre chans med FET va? Är det bestämt när det r dax?

testade inte mitt Dhea- värde först 8ev att det va med i förra testomgången men inget jag reflekterade över då)...men tänkte eftersom jag är 34 så har det väl redan börjat sjunka...så skadar inte att prova tänkte jag... zonterapeuten sa att det va allmänt känt som föryngringsdrogen:) har läst väldigt mkt om det bla i den tråden jag rek dig...det är ju dopingsklassat i sverige så svårt att få tag på utan recept, prasteron skrivs ut av iaf Falunkliniken när man gör IVF....man kan köpa på nätet o hoppas att det kommer igenom tullen... jag fick köpa under disk...äter låg dos oxå...
    sägs ju föbättra äggkvaliteten...

• Tabbs2

Gomorron!

Äl+5, hittills har det gått rätt bra att vänta o inte tänka för mkt...har en känsla av att kommande vecka inte blir lika lätt... Har mkt inplanerat iaf så det är bra...jag o sambon firar 10 år imorgon o ska överraska honom med yasuragispa o middag m.m. på fredag...

Jag klarar fortfarande inte riktigt av att tänka på att min kompis ska ha barn igen... gör jag det känner jag mig bara väldigt misslyckad..hennes kropp bara producerar barn på löpande band- hon kan fortsätta leva som vanligt osv... medan min kropp inte klarar behålla ngt o jag måste ändra mitt liv så fort jag blir gravid:(

tm- hur känns d idag?

CT_ hur mår du?

Draken o snöuggla hoppas ni har det mysigt och bra med era små?

• Tabbs2

Hallåj Draken!
    Skönt med lite soffhäng:)
    Ang lägenheten... ja d e ju lite svårt att veta, men om ni inte är helt nöjda med det budet ni fått så skulle jag avvakta lite..var det många på visningen? hur verkade intresset då? är det ngra som vill tänka lite? hur bråttom har den som lagt budet, kan de tänka sig att vänta lite eller drar de sig ur om ni vill ha en visning till?
    Det kan ju vara lite segstartat ibland, men tror ändå att ju fler visningar man har (inom en viss gräns naturligtvis) desto bättre..kanske kommer ngon mer som är intresserad?
    Å andra sidan är det ju skönt att slippa stressen inför visning o ovisshet med ev fler bud osv, det kan ju också vara värt en del... klarar ni det ekonomiskt att sälja nu?
    fundera lite till o  jag tycker absolut att ni ska fråga mäklaren, himla oproffsigt om hon inte kan svara objektivt...

• Tabbs2

CT- låter bra att du börjar bearbeta lite pö om pö...mysigt att ni ska iväg över helgen oxå:)
    Är din kille orolig att pillren ska skada barnet eller är det ngt annat som gör att han tycker det är jobbigt att du tar dom? Kan ni inte prata båda två med läkaren o resonera kring det?

Draken- hur har det gått med bud o visningar?

Ego- haha vilket jvla antiklimax d blev för mig då... tio år igår som sagt, men det var visst bara jag som tyckte d va viktigt att fira...hade lagat oxfile o massa goa tillbehör o sås o förätt m.m. o som sagt bokat överaskningen idag... men min sambo hade inte ens vett att köpa blommor eller nått!! Blev väldigt ledsen får jag allt medge...när jag sa det blev han sur o sura hela middagen...det fick mig att tappa sugen helt så jag har avbokat yasuragi..haha vilken jvla taikonfamilj vi e...

• Tabbs2

Snöuggla_ va skönt att bebis äter ikapp:) måste vara oerhört skönt!

Min helg blev ganska ok ändå trots vattenläcka lö fm o veterinärbesök på söndagen...sambon mötte upp efter jobbet ifredags o bjöd på restaurang o så, så d va mysigt ändå..vi skrattade tom åt att vi beter så som vi gör...lite typiskt oss...

ÄL+10 idag...igår fick jag yttepytte lite brun flytning o samma idag..vet inte alls vad jag ska tro..nidblödning eller mens på g eller annan knasig mellanblöding...neg gravtest i morse iaf...
    ont i brösten, lätt mensvärk, spänner i rygglsutet o lätt illamående..
    Har haft ALLA dessa symptom tidigare utan att det varit ngt så jag intalar mig att det inte är ngt den här gången heller...säger till mig själv att det bara är bra om det inte blir ngt nu.. DÅ kan jag dricka på julfesten o d blir inget knas med IVF-remissen osv... o vem vill ha barn i augusti eg..? låter det övertygande;)

Hur va eran helg?

• Tabbs2

CT- åh va skönt att läsa att du redan mår lite bättre! Det i sin tur gör säkert att man mår ännu bättre och så blir det en god cirkel istället för en ond cirkel:)
    När du mår bättre sen så kommer säkert din sambo också att tycka att det är bra!
    För att inte prata om när barnet kommer! Då gäller d ju att må så bra som möjligt:)

• Tabbs2

Hej på er!
    Nu följer ett långt förvirrat egoinlägg:)

Att jag aldrig lär mig får jag väl börja med att säga...så vet ni att jag  vet att det jag håller på med är dumt..:)

Igår på vägen hem fick jag enorm mensvärk så jag nästan börja gråta...när jag kom hem så hade det kommit lite brunt typ som en femkrona o jag tänkte att jaha då e mensen på väg iaf...
    Hade (dumt nog) sparat gravtestet från morgonen o fasiken om man inte kan se ett yttepytte svagt streck om man håller upp det mot ljuset! Jag vet att man inte ska kolla på testen efter så lång tid o att det säkert bara är spökstreck o allt det...men hjärtat hoppar till likt förbaskat...

idag på morgonen kom det fortf lite bruna rester, fortf mensvärk men ömma bröstvårtor..så jag tänkte äsch jag testar igen... nada:(
    MEN när jag tittar på det senare igen så ser jag ett svagt streck.. som faktiskt är något lite starkare än igår....men fortf inte så att det är ett plus...

Så nu har ju ett jvla hopp tänts...d e ju faan!
    Är det så att det fäste i söndags när den första bruna flytningen kom så stämmer det ju o då borde testen va lite starkare imorrn o kanske ett ganska klart test på to?
    Men jag har ju sån jädra mensvärk, alltså så det krampar emellanåt, o dessa jdra bruna flytningar... ibland är inte brösten lika ömma heller...

Fattar inte varför jag ska krångla så här...om jag bara kunde vänta lite o se hur det går..om mensen nu sätter igång så kommer jag ju bli tusen gånger mer besviken än om jag aldrig sett dessa jädra spökstreck...GAAA!

jaja fortsättning följer antar jag:)

• Tabbs2

näe...
    idag syntes ingenting..
    så va d än va så tvärstannade det i dörren och vände tillbaks:(
    symtomen har också avtagit ngt..
    lite tungt idag kan man säga:(

• Tabbs2

Det måste vara ngt fel på dom här jädra testerna... Testet från morse har ett tydligt streck.. svagt men starkare än gårdagens... Va faan... spökstreck eller svaga plus? Eller är det en kemisk grav? Hade tänkt skita i att testa imorrn men måste nästan d nu ju;)

• Tabbs2

Kan inte riktigt tro att detta är sant...men idag blir det ett svagt tydligt streck inom avläsnings tiden... Man ser det utan att hålla upp det mot lampan;) Känner inte så mkt...lite ömma bröstvårtor men d va mer för ngra dagar sen...lite mensvärk o tyvärr fortfarande lite bruna flytningar:( Tänker inte säga ngt till sambon förrän det ev blir positivt på ett digitalt test... Så håll nu tummarna för fasiken att detta håller i sig!!!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?