• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Åh Tjingeling! Grattis vad underbart:) du ska se att detta kommer att gå fin fint:) Himla roligt!

• Tabbs2

Hallåj!

Hoppas ni haft en bra helg?

I fredags när jag kom hem så låg det en kallelse i brevlådan! Den 16:e har vi fått tid redan på IVF-Sverige:)

Shit va spännande nu kör det igång på riktigt! Jag blev helt tårögd när jag öppnade brevet, äntligen:) Borde få kör aigång med sprutor o grejs vid nästa mens som kommer i slutet på april början av maj...
    Lite jobbigt bara att man nu är så himla inställd på att det kommer att bli bebis så man kommer bli sjuukt besviken om det inte går...Men men ska försöka tänka positivt men realistiskt...

• Tabbs2

Men va faan TM! vad är det för jävla resonemang!!
    ALLA borde ha samma rätt till statligt finansierade försök! De borde ju iaf börja behandlingen och därefter ta ställning beroende på utfall...
    Och HUR kan de ha endast AMH-värdet som referens? Det ändras ju hela tiden, det säger ju även läkarna att det inte är tillförlitligt!! Du är ju också relativt ung och borde ju därför ha fler år på dig att försöka... Fy faan va dumt...
    OCH Hur jvla pedagogiskt är det att skriva i ett brev att man har låga chanser att lyckas!!
    Asså jag blir så jädra provocerad o arg vilka dumheter!!!

Försök lägga det jädra idiotiska brevet åt sidan o tänk att ni nu ska få göra ett försök och komma igång! Ta inte ut ngt negativt i förskott!! Det kanske räcker med detta försöket?:)

NI ska INTE ge upp!! Ni har ju bara gjort ett IVF förösk och de flesta behöver flera innan de lyckas!
    Bli förbannad på systemet men ge inte upp! Du klarar det här! Ni har dessutom andra möjligheter att utforska innan det är dax att börja fundera på att ge upp!!

• Tabbs2

Hej på er!

TM hur känns det nu när brevet kanske sjunkit in lite? Jag tycker också att de måste ge dig ett nytt test o se hur det ser ut  osv...

Draken hur gick din tenta förresten?

Idag är det dags för oss att träffa IVF-läkaren m.m. ska bli spännande..e allt lite nervös...
    Hade förresten ÄL igår troligtvis, positivt ÄL-test i söndags morse och fick en liten blödning igår...vore ju grymt om kroppen kan bli lite skrämd av det överhängande IVF-hotet o slå till med en graviditet:) men sån tur ska vi väl inte ha...

Ha det gott!

• Tabbs2
    tm78 skrev 2013-04-16 18:15:38 följande:
    Hur gick det idag på mötet Tabbs?

Mötet gick bra:)
    Jag gillade läkaren skarpt, hon va rak, tydlig, ärlig, intresserad och påläst. Inget daltande m.m.:)
    Hon gjorde ett VUL och kunde se att jag ägglossat precis, hon visade mig gulkroppen. Så himla häftigt att man kan se sånt eg:) Hon ville kolla hur många ägganlag jag hade o det verkade vara en 4-5 på varje sida ungefär..
    Det tillsammans med mitt relativt låga AMH gör att jag ska få börja med en medelhög/låg dos av GonalF..
    225 vad det nu är för enheter...
    Börjar spruta på dag 2 vid nästa mens som bör komma i slutet på april/början av maj:) Spännande! Sen VUL runt dag 7 för att se hur det växer och sen äggplock några dagar senare o efter det förhoppnings återföring:) Vill bara komma igång nu!!
    Fick prova att ta sprutan i magen också, det kommer nog gå bra...lite värre kan det ju bli med orgalutranet som ska förhindra ägglossning, den va lite "kärvare"...;)
  • Tabbs2

Hej hopp!

Har varit ngra välbehövliga dagar i Kroatien och fått äta god mat och vin och laddat med massa sol:)

Tog första sprutan i går så nu är vi igång...känns märkligt...
    VUL på tisdag för att se hur det artar sig..

Hur är det med er andra?

• Tabbs2

Hallåj!

CT- låter bra att du fortsätter prata med psykolog o skönt att det går o rätt håll! Nu  när sommaren ä rpå ingång kanske du kan släppa det sista bakom dig..? Mår bebis bra?

TM- hur går det för dig?

Sprutandet går bra, tycker det är lite läskigt att sticka mig själv i magen så igår fick sambon ge mig den "läskiga" orgalutranet (förhindra ägglossning)...
    Jag har haft en hel del huvudvärk, speciellt i fredags men nu är det bättre..magen är ganska uppblåst men känner inte eg av äggstockarna så jag hoppas innerligt att det händer ngt där...
    Ska bli spännande med vulet imorgon..tror ju inte att det kommer vara en massa ägg eftersom det inte verkar finnas jättemånga ägganlag varje månad..men men ngra borde vi ju verkligen få...

Kram på er!

• Tabbs2

Hallåj!

So far so good:) VUL idag visade ca sex blåsor på ena sidan och tre-fyra på andra, alla i jämn storlek så det såg lovande ut tyckte läkaren:) Nytt VUL på fredag och eventuellt äggplock på måndag- shit pommfritt;)

Förresten glömde jag berätta att jag blev möhippad i lördags:) så jädrans kul!

Ha det gott!

• Tabbs2

Hallåj!

Jo det blev äggplock igår:)
    Gjorde inte alls ont, va ganska drogad:) Sen när det släppte vart det lite värre men inte så himla farligt ändå..
    Det blev 8 st ägg ut så det får väl va ok antar jag, även om jag hade hoppats på ngra fler...
    Ingen ringde idag heller vilket betyder att iaf ett ägg har klarat sig och befruktats:) så återföring imorgon!    

Då får vi väl se om det är ngra andra som kan frysas eller om det bara blir ett litet skrutt ägg...

Har varit hemma idag också vilket är skönt för det spänner i magen så fort jag rör på mig för mkt..ska va hemma imorrn också o vila så det lilla ägget kan känna sig hemmastadd;)

kram på er!      

• Tabbs2

Nu är jag ruvare till ett perfekt fyrcelligt litet embryo:) fick se det på en skärm innan de stoppade in det igen, så häftigt o grät en liten skvätt:)

Alla(!) 8 äggen hade blivit befruktade så de odlas vidare nu för att förhoppningsvis frysas som blastocyster om ngra dagar:)  Håll nu tummarna att det lilla embryot bestämmer sig för  att stanna kvar i nio månader:) 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?