• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken- lycka till på vägningen då:)

CT- fortsätter Drakens beskrivning av levaxin... det ges om man har problem med sköldkörteln...man testar TSH o ser hur den fungerar.. helst ska man ligga under 2,0 när det handlar om att skaffa barn, en del läkare speciellt utomlands vill trycka ner det ännu mer (mellan 0 och 1). Jag har 1,8 ungefär så det är ju eg bra men man kan ändå må bra av att få en pytteliten dos levaxin (ca 25 mg/dag)..det skadar i varje fall inte. För mannens del är det en del läkare som säger att en låg dos levaxin (25mg) kan hjälpa simmarna att bli lite piggare, bättre svansföring:) skadar inte att prova iaf vid en så låg dos...

• Tabbs2

tm- håller tummarna att det ändå sker ett mirakel:) OM det nu inte gör du så är det ju spännande att sätta igång med IVF!

• Tabbs2
    Draken skrev 2012-10-12 09:31:09 följande:
    Vikten igår var 2140! Jippi!!!! :D

Härligt:)
  • Tabbs2

Tm- även jag undrar:)

Draken va härligt att han går upp så bra i vikt!

Själv så är jag dag 14 nu men ännu inte fått ngn glad gubbe...borde få ikväll om strecken inuti testet är tillförlitliga... Tycker bara att det är lite skumt att jag inte har några flytningar alls i princip... Brukar ha rikliga flytningar innan ÄL så jag brukar lätt kunna avgöra när det närmar sig, men nu inget:( jaja man får väl gå loss med pre seed o hoppas att det hjälper:)

• Tabbs2

Nej va tråkigt tm! Men skönt att ni har något "att se framemot".. nu ändras ju förutsättningarna radikalt! Spännande med sprutstart:) Kör du lång eller kort metod? Berätta gärna hur det går o hur du mår av sprutor o sprayer, om du vill:)

Själv fick jag ingen glad gubbe igår, men imorses flina den åt mig, den andra gubben va väl måttligt road när jag väckte honom "mitt i natten":) men va gör man inte...
    Asså nu får ni sluta läsa om ni vill för det kanske blir lite kladdigt o personligt:) men funderar som vanligt alldeles för mkt... Tyckte att det inte blev så "blött" som d brukar bli efter att mannen kommer..undrar därför om satsen va mindre än vanlligt? Undrar därför också om vi måste få till det imorrn igen för att säkra upp? Men e lite rädd för att "push it too far"...alltså att mannen ska tycka att det blir för jobbigt o inte vill el kan prestera... fattar ni hur jag menar?

Hur mår ni andra?

• Tabbs2

hej hej!

Kom precis från läkaren. Läkaren e himla mysig o trevlig o känns som hon e villig att hjälpa till.. ett bra möte, så nu har jag huvudvärk av all anspänning:)

Nu har vi startat vägen mot IVF iaf... lämnade lite prover redan idag, sedan ska vi ta om några prover som togs förra året, mannen ska lämna spermaprov nästa vecka...

Fick ny tid den 11 dec (!) då ska vi få alla provsvar o först då skickas remissen iväg för IVF. Sedan är det ungefär ett års kötid, om man inte åberopar sjukvårdsgarantin- då är det ju inom 3 månader men kan då bli i Uppsala eller Falun el nått...får väl se hur vi känner framöver om d...

Under tiden som vi väntar på IVF kan vi få prova pergotime om vi vill, sedan gäller ju samma som från förra gången att jag får Innohep vid graviditet o progesteron... Hon sa också att det kan vara en poäng att bli sjukskriven i början av graviditeten vilket hon gärna gjorde bara jag säger till...

Så på det hela känns det ok:)

Tm- hur går det? hur mår du?

Mår ni andra bra?

Kram kram

• Tabbs2

Just ja, ska göra en äggledarspolning oxå...blää men antar att d e bra att d kollas...

tm. usch va segt att vänta! Hoppas att mensen dyker upp snart så ni kan starta med sprutorna, eller ja allra helst att det blir ett plus...

• Tabbs2

tm- va tråkigt att mensen kom men skönt att få sätta igång nu! Kommer säkert gå kanon med sprutorna men förstår att det är lite läskigt... ett tips jag läst är att sätta en isbit på det ställe där du sticker dig så känns o syns d mindre...Håller tummarna imorrn att det går bra:)

Jag e eg inte så orolig för spolningen, man får ju lite smärtlindring o sånt men ska nog stå ut... gjorde en hydrosonografi förra året (sprutar in kontrastvätska i livmodern o så) det kändes ju men gjorde inte direkt ont...

• Tabbs2

Skönt tm o va igång!
    Hoppas du svarar bra på behandlingen o får många fina mogna guldägg att plocka:) o inte blir överstimulerad eller får andra jobbiga biverkningar:)

Den här veckan lämnar mannen spermaprov o jag ska till sjukhuset imorrn o ta lite blodprover...ska också boka tid för äggledarspolning idag..

Hur mår ni andra?

Hoppas sonen mår bra Draken?

• Tabbs2

CT- tack för info, det är bra att veta så man kan ställa de rätta frågorna:) Vet de vad som räknas som normalt/bra? Behöver man va sjukskriven/ledig från jobbet den dagen man gör spolningen tycker du?
    Shit e d bara 8 veckor kvar för digFörvånad Men du jag tror det kommer jättebra med förlossningen! Har ni köpt allt? Gått ngn föräldrautbildning?

Jag e inte smärttålig alls tror jag:) blir ju lätt i huvudet bara av att ta blodprov:)
    Nu är cykeldag 21 proverna tagna iaf, det va progesteron, prolaktin, Tsh, hiv, hepatit m.m. Sen ska jag ta andra prover cykeldag 4-6.. o ja de kollar AMH oxå men det gjorde jag även för ett år sen... Det var överhuvudtaget samma o färre prover än vad som togs vid missfallsutredningen...men antar att de vill ha fräscha nya prover...

Draken- va himla skönt att allt går så bra med er lille:) måste vara en otrolig lättnad! Hur mår du nu då? Hur känns allt? Va tycker din man/kille om att blivit pappa?
    Spännande att du har en kompis som ligger i fas med mig, få se vem som blir först då, hehehe:) Nä men skämt å sido så e d ju intressant att höra hur det går för dem... Jag har räknat ut att om ALLT går supersmidigt o så snabbt det bara kan så har vi barn absolut tidigast feb 2014..."bara" tre år efter att vi skulle fått om vår första grav inte blivit MF...

tm- huvva låter inge vidare med tjocka nålar...går det bra att ta dom själv? Hoppas verkligen att det ser bra ut på VUL imorrn o att de e många ägg på g:)

Snöuggla- hur mår du nu? men herregud så har ju du ännu mindre än 8 v kvar!?

undar fortf hur det går för JLD... e d ngn som kan hitta länken till hennes blogg, för visst hade hon en sån ett tag?

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?