• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hallåj!

tm- BIM snart, hur går det??

JLD- shit va ni handlat- härligt:) Har ni det mesta nu då?

Hur mår ni andra då? Växer magarna nått?

• Tabbs2

35-åringen håller tummarna att ÄL dyker upp snart då! testar du med äl-test?

tm- surt...men det är ju faktiskt inte över än:) men jag förstår dig man känner på ngt sätt på sig ganska väl vad som e på g...
    Hoppas att läkarbesöket blir givande o att ni får hjälp snart!

• Tabbs2

tm- har tanten dykt upp än?

Jag har hållt igen ordentligt på kaffe ända sedan första graviditeten... Mellan ÄL o BIM tänker jag extra på d o då blir kanske MAX en kopp per dag...
    Mitt "trick" är att ta en liten kopp o sen bara en liten skvätt i botten...sedan har jag ganska mkt mjölk i också...

Har idag ngt som kan liknas lite vid mensvärk... hmmm kan inte riktigt komma ihåh om ja brukar ha d el inte...men det är väl bara vänta o se vad/om d betyder ngt...man är ju liite otålig bara:)

• Tabbs2

tm- trölit att tanten kom ändå...men på måndag har nu ju läkarbesök så d e ju alltid ngt att se framemot;)stämmer fint att jag är på typ ÄL+7...
    men idag känns inget så va nog inget speciellt igår ändå... känns verkligen inte som d kommer bli nått den här gången heller..

Fick en sån himla uppgivenhetskänsla just nu... det kommer nog baske mig aldrig att gå...varför händer inget? o varför skulle d eg hända nu om det inte fastnat de andra månaderna... tankarna far fram o tillbaks så jag blir helt yr...försöker intala mig att det INTE är ngt fel på min kropp..att jag kommer att bli gravid o lyckas behålla det...men sen hopplöshetskänslan igen...usch...

Jag gör ju allt vad jag kan för att förbättra chanserna, eller, finns d ngt mer jag borde göra el prova...men om jag tänker på nästa steg dvs Aten eller IVF el liknande så går luften liksom ur mig...

Hoppas ni andra mår bättre?:)

Ngn ÄL än 35-åringen?

• Tabbs2

CT-tack så hemskt mkt för de otroligt fina orden, de värmer:)

Jag känner mig inte stark, mest otålig o skadad...men det är väl känslor de flesta har ngn gång...

O du är absolut inte gnällig! Inte heller är du oförtjänt av att få vara gravid! Allas kamp o längtan är lika mycket värd och lika betydelsefull...
    Förstår dig o de känslor du hade, det är nog inget ovanligt alls att man får olika funderingar o tankar kring sitt liv o den man lever ihop med just när man försöker bilda familj...    
    Det kommer att gå jättebra,   o du kommer att bli en alldeles underbar förälder:)

Förresten har ni inte gjort det tidigare så lyssna på sommar i P1 med Klara Zimmergren. så otroligt mkt igenkänning! Grät o skratta om vartannat o undrade om hon snott en del av mina tankar:)
    sverigesradio.se/sida/play.aspx

• Tabbs2

Hej på er!
    Hoppas helgen har varit bra?
    Jag badar aldrig, o då menar jag aldrig...men i lördags badade jag hela två ggr:) simmade om omkring lite! Superhärligt o kände mig löjligt fri när jag simmade omkring helt näck i vår lilla sjö;)

Håller tummarna för Snöuggla idag att RUL går bra
    och att tm får ett bra läkarbesök!

Ni uppdaterar väl sen?

Kram

• Tabbs2

35-åringen, fy vad segt! Har du provat att tempa för att se om du har ägglossning? kanske har så kort stegring så den missas? annars kanske du kan be gyn om pergotime?

• Tabbs2

ÄL+12 typ, neg test o spottings..så mensen e på g..faaaan...

HUR gick det igår tm och snöuggla???

• Tabbs2

Gomorron!

Grattis snöuggla till lyckat RUL:) skönt!

Draken försök att inte noja, även om jag förtsår att det inte är lätt... Men häftigt att känna rörelser:) Håller dock inte med dig om sommaren;) det känns som den bara regnar bort o inte kommit igång än! Om d fortsätter så här så blir det en greklandresa:) har kollat in ett hotell där inga barn under 16 får vara;)

Tm- härligt att det verkar varit ett bra läkarbesök! Vet du vad dom kommer fortsätta kolla i trondheim?

Själv så fick jag äntligen tummen ur o kontaktade en klinik i Aten, fick svar inom en timme- de ni:) Ska skicka mensblod för provtagning- ureaplasma, mycoplasma, hidden clamydia o lite annat...lite meckigt att få några droppar mensblod i ett rör o blanda med sterilt vatten...men va gör man inte... Bara det här provet går på drygt 2500:-...känns inte så lockande att göra en hel immunologisk utredning utomlands sen. Även om vi har råd med resa, läkarbesök o alla prover så kommer det kosta så ofantligt mkt om jag sen skulle behöva ngn medicin:( VILL inte lägga dom pengarna... Men en sak i taget...vi får väl se hur det går här nu fram till höst först o främst...

• Tabbs2
    Hjärta ÄLHjärta 
    ca 16/7 tm78
    25-27/7 tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 31/7 tm78 (försök nr. 16, nr. 10 efter MA)
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v26 JLD1979 
    v23 Draken 
    v20 Snöuggla 
    v17 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    16/7 RUL CT11
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken

BabyFÖDDABaby
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?