Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT: Så fin mage

Alla säger att jag har en flickmage men jag vet ju att jag väntar en pojke.
    De säger att jag bär den så som flickmagar är... Jag tycker jag bär magen "all over the place".
    Har ju gått upp 10 kilo men har stått still på den viktuppgången i ca 1 månad nu. Hoppas på att det inte blir så mycket mer med 11 veckor kvar. Det ska ju bort sen oxå  :-/

v.29. Nu börjar det kännas att man är gravid. Magen börjar bli tung. Parerade en snubbling i trappen med magmusklerna. Det gjorde ont och jag märkte av att magmusklerna har delat sig nu... De satt inte där de brukar längre. Nu har jag som träningsvärk i dem och den sitter inte där den normalt brukar sitta när man har tränat magmusklerna fram.

Det är även knöligt att vända sig i sängen. Vaknar och måste vända mig. Kan inte göra det i sömnen längre. Sover numera som prinsessan på ärten. Vanlig sängmadrass + 3 st tältsängsmadrasser på det. Måste ha de så... får ont i bäckenet å fogarna annars.

Annars har jag mått rätt bra mentalt sista dagarna. Känt mig mer stabil. Börjar se fram emot flytten. Otålig rättare sagt. bestämt att det blir en resa till sol och värme nästa sommar oxå. Less på kass sommar utan sol och bad och då kommer jag kunna sitta i solen och dricka drinkar. Längtar! Skulle kunna döda för ett glas rött på kvällarna nu. Å ostbricka. GUD SÅ GOTT!

Hoppas ni alla har det så bra ni bara kan!

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-08-02 11:41:40 följande:
    Hej, behöver era klocka ord. Jag har kännt mig väldigt sårbar och "hudlös" hittills i grav och har haft så otroligt mycket tankar kring hur jag ska klara av att bli mamma. Massa tankar och oro, massa skuldkänslor för det och att inte vara "starkare". Lyfte det med bm och började stortjuta. Hon bokar mig hos chefsbarnmorskan som ber mig berätta och jag börjar stortjuta igen. Nu t sak, att de vill att jag sjukskrivet mig ett par veckor. Har fått tid hos kurator för att prata mödraskap etc vilket känns bra, men sjukskrivning? De vill att jag tar hand om mig. Känns lockande men så skamligt inför min chef! Är ju ny och "besvärlig".. Eller..? Hur hade ni resonerat?

Du behöver nog tid för dig själv. Jobb kan du alltid få ett nytt men bli gravid och få ett barn är inte lika självklart. Tycker det är av stor vikt att du sätter av den här tiden för dig själv och ditt egna mående så att du inte går in i en djup depression.

Jag förstår dina tankar med... det är stort att bli mamma och få ansvar för en annan människa. Det är nervöst och läskigt när man inte har en aning om vad som väntar en... men kan de på "unga mödrar" klara det så kan vi det oxå!

Jag undrar ofta hur fan det här ska gå. Hur ska jag klara det här? jag kan ju inte ens skriva ett förlossningsbrev. Men nånstans så kommer det gå... jag tror nån urinstinkt kommer att ta över och när du väl håller ditt barn så är det som om att du aldrig ha gjort nått annat. Du bara vet, det är det naturligaste i världen för dig.

Skit i att du är ny och besvärlig. Du ska bli mamma. Who cares om allt annat när man väl börjar tänka på vad som växer i magen på en? Nått som faktiskt inte är så självklart för alla att få uppleva. Vi i denna grupp har fått kämpa till att bli gravida så nu när du äntligen är det... ta vara på de möjligheter du får till att bli/vara den bästa mamman du kan bli om det så innebär en sjukskrivning för ett tag.

Bry dig inte om jobbet.
    De skiter i vilket. Vi är alla utbytbara. Allt handlar om vinst och i slutändan är all personal bara ett anställningsnr och lätta att byta ut/ersätta. Så se det inte som nått personligt och att du sviker dem på nått sätt. För så kommer inte de se det.

Var rädd om dig! Du är viktigast just nu. *kram*
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Tack för de fina orden. KÄnner mig som en heffarklump nu.

Jag buffrar upp m kuddar och täcken överallt i sängen samt mina tältsängsmadrasser. Har en amningskudde som jag har mellan knäna och kan som hålla om för att kunna ha armarna nånstans. Toksmart grej

Snöuggla och Draken: Jag behöver få se magbilder ju Det finaste som finns just nu!

Hur är det med er andra? 

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 8/8 tabbs
    ca 26/8 tm78 (försök nr. 17, nr. 11 efter MA)

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v30 JLD1979 
    v27 Draken 
    v22 Snöuggla 
    v21 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

TUL = Tillväxt ultraljud :)
    Ser så att allt växer och utvecklas som det ska. 

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-08-08 13:22:23 följande:
    Åh! Vilken vecka har man det ca?
    Runt v 32 brukar man ha det iallafall på min MVC.
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    23/7 35åringen
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v32 JLD1979 
    v27 Draken 
    v25 Snöuggla 
    v23 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    23/8 TUL, Draken
    24/8 BM besök Snöuggla
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Jag håller med om att det är varmt och kvavt. Inge skönt alls.

Här håller vi på att börja småpacka inför flytten den 3 sept.
    Har precis rensat upp i förrådet och packat det som packas kunde i kartonger. Skönt. Ett problem mindre.

Nu börjar det bli riktigt tungt. Ryggen börjar kännas av. Börjar bli tungt att gå ned på huk och upp igen. Men än så länge så kan jag fortfarande stå rakt upp och ned och böja mig ned framåt och sätta handflatorna i golvet vid fötterna.

Imorgon ska jag till BM. Tycker just SF måttet är spännande att se. Tyvärr så visade mina senaste blodprover att jag fortfarande har en massa vitaminbrister så nu måste jag ta ännu mer piller.  Men men... va gör man inte för bebisen.

Vi kan inte komma på några namn och vi sågar varandras förslag hela tiden... bebisen kommer nog vara namnös länge :-/

Hoppas det är bra med er andra

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Vi var ju inne på Lucas ett tag men så föll det bort lite... Jag gillar mjukare namn som Sixten, Samuel och Ludwig medan sambon gillar namn som Tor och Tore. Hopplöst att försöka enas just nu. HOppas allt bara faller på plats när han väl kommer ut

Ja precis, Hejja TM! 

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    TUL - Allt såg bra ut. Han väger ca 1728gr. -12,8%. Fullt normalt enl Ultragyn.

Beräknas väga ca 3-3.5kg vid förlossningen. Låter helt lagom för mig. Vill inte behöva krysta ut en större bebis än nödvändigt.

Har runt 1-1,2liter fostervatten. Alldeles lagom det med

Så nu kan jag fortsätta flyttpacka i lugn och ro.

Hur är allt med er andra?
    jag tycker det är så skönt att det är svalare ute nu. 
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    23/7 35åringen  
    ca 6/9 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v33 JLD1979
    v27 Draken
    v26 Snöuggla
    v23 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    23/8 TUL, Draken 
    24/8 BM besök Snöuggla 
    13/9 FUB, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Grattis Draken!

Jag ligger inne m graviditetskomplikationer. Är i v36 nu å hoppas på igångsättning.

Nu ska jag in å kräkas lite till :-/

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?