Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken: var på gymmet igår å gjorde några övningar jag fått av dig och min sjukgymnast. Känner det idag måste jag säga. Har inte tränat sen innan nyår så nu chocka jag kroppen rejält. Va inte kul igår men träningsvärken idag är skön

Tabbs: tråkigt m den där j-vla tanten

• JLD1979

Draken: Om det är till nån tröst så är jag nu i v 19 (18+5) och fortfarande i spökveckor och allt ser bra ut enl. UL idag.

Tabbs: Tack, jo jag har pratat och ältat. Men men... min mamma gnäller om de mesta jag gör så egentligen så är jag inte förvånad.

TM: Usch va trist med en vattenläcka. Hoppas ni hittar vart det läcker nånstans snart så ni slipper slita upp alltihop.

Mitt Bf blev flyttat till 121021. Vilket var det som jag faktiskt fick när jag utgick fr ÄL så nu fick jag hoppa fram de 5 dagarna som de snodde ifrån mig i v 6 :)

Just ja, det är en välskapt liten pojke så min dröm var inte sann men min/vår känsla var rätt

Kommer bilder så snart jag har fått in dem i datan.

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Ja jag drömde ju om tjej men det kändes så fel... KÄndes som en pojke så tydligt.
    Har oxå alltid trott att mitt första barn kommer vara en pojke ända sen jag var liten.

Så nu är det tebax till att hitta namn men nu kan vi fokusera på pojknamn :) Lite lättare.

Vill ni ta reda på kön?

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

CT: Jag blev erbjuden kub gratis och kände bara det att jag tar allt jag får av MVC samt att det innebar ett till UL och få se bebisen. Det är först vid 35+ som de säger att risken för DS ökar.

Jag blir 33 i sommar och fick 1:13000 vilket är jättebra för min ålder. Hade blivit jätteglad för 2500 och hoppat av glädje för 5000.

Ta det som känns bäst för dig. Jag såg de mest som en chans att få ett UL till. Vill se min bebis hela tiden. Skulle lätt kunna göra UL 1gång i veckan.

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 1-3/6 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 17/6 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 27/3 
    Snöuggla 9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v19 JLD1979 
    v16 Draken 
    v13 Snöuggla 
    v11 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt) 
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Tabbs: jag trodde inte heller att jag nånsin skulle bli förälder. Började fokusera på adoption och så tog det.

Snöuggla: Grattis till ett bra UL. Visst blir det mer verkligt när man ser att det faktiskt är en mäniska och inte en böna.

På begäran:

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

KÄnde honom igår och imorse... som små bubblor som åker upp i vatten mot ytan... så kändes det. helt otroligt.

Vi är nu husägare!!!! *chockad*
    Vi har precis varit och skrivit kontrakt på vårat hus. Inflytt 3 september. Helt otrolig känsla.

Var iallafall jättekul tills jag ringde mina föräldrar och min pappa mer el mindre ryckte på axlarna och mina mamma indirekt sa att vi har betalat överpris för ett ruckel och kommer att få flytta till en husvagn inom kort. Det är kul nästan jämt...

Jag tycker det är fint iallafall och tror att det kommer bli bra. 

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Draken: det är min mors sätt att visa omtanke. Att peka ut alla fel å misstag man gjort el är på G att göra så jag inte gör om dem.

I detta fall/hus så handlar det om en lite för hög radonhalt pga dålig ventilering som har gett utslag på lite förhöjd fukthalt i huset men det går att åtgärda genom att se över ventliationen å få in och ut mer luft. I övrigt så är huset topprenoverat m nytt tak, panel, dränering, 3-glasfönster å ny relax avd. Vi kan bara flytta in nu å se över vent.flödet i huset å enl hantverkare vi känner är det inga större problem egentligen bara det att vi inte kan göra det själva. I övrigt vill jag inte ens måla om nånstans

Vi har säkert tittat på 40 kåkar/radhus å det perfekta/felfria huset finns helt enkelt inte. Det är alltid nått tom på nybyggen. Jätte trist å det är ett lotteri men vi hittade äntligen ett objekt som "kändes hemma" för oss båda å vi kommer aldrig behöva flytta såvida vi inte vill. Läskigt att det är ett riktigt hus m 1200kvm tomt det första vi köper men alla mina vänner som bor i radhus vill ju till hus men har inte råd. Vi hade det å jag hade nöjt mig m radhus men sambon ville verkligen ha hus fr början. Detta är hans stora dröm å jag är inte alls missnöjd

Snöuggla: tack!

• JLD1979

Hamnat på akuten. Trots graviditet i vecka 20 så fattar inte min endometrios att den ska lägga sig latent till BF men lillkillen mår bra och just nu så känns det som att det är en liten Lucas som huserar i magen

• JLD1979

Tack Draken! Väntar på läkare nu. Fastat sen 19 igår å de börjar kännas i magen nu :-/
    Vill hem! Mat! Jag som skulle lura ut Gubben min på brunch som en överaskning idag.

Jo mamma min, hon är udda å själv duktig på att klanka ned på andra så. Hon fattar fortfarande inte att sättet hon gör det på sårar andra. Hållt på såhär sen jag va liten så hon kommer nog aldrig fatta. Därför vi bråkar så mycket å hon fattar inte varför. Tur jag har vettiga svärföräldrar.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?