• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-07-05 14:57:28 följande:
    tm- trölit att tanten kom ändå...men på måndag har nu ju läkarbesök så d e ju alltid ngt att se framemot;)stämmer fint att jag är på typ ÄL+7...
    men idag känns inget så va nog inget speciellt igår ändå... känns verkligen inte som d kommer bli nått den här gången heller..

Fick en sån himla uppgivenhetskänsla just nu... det kommer nog baske mig aldrig att gå...varför händer inget? o varför skulle d eg hända nu om det inte fastnat de andra månaderna... tankarna far fram o tillbaks så jag blir helt yr...försöker intala mig att det INTE är ngt fel på min kropp..att jag kommer att bli gravid o lyckas behålla det...men sen hopplöshetskänslan igen...usch...

Jag gör ju allt vad jag kan för att förbättra chanserna, eller, finns d ngt mer jag borde göra el prova...men om jag tänker på nästa steg dvs Aten eller IVF el liknande så går luften liksom ur mig...

Hoppas ni andra mår bättre?:)

Ngn ÄL än 35-åringen?
    Åh Tabbs. Vill liksom ge dig ngt som värmer eller lyfter bort det tunga. Vet inte vad jag har att säga eller så, men jag tror att jag kan känna någonstans hur du har det. Min kamp "bleknar" i jmf med din, min var tung på sitt sätt, men du verkar så otroligt stark tycker jag. Det är alla ni här inne tycker jag. Du o sambon testar troget varje månad, så hängivet och verkligen försöker. Du läser och studerar och analyserar, funderar och känner efter vad som är rätt för dig. Självklart kommer du ha en liten i din famn, jag VET det!!!! 

Efter bara ett par månaders "testande" så vet sig min självkänsla. Jag blev faktiskt helt knäckt direkt, jag hade inte någon direkt inre styrka. Jag kände mig helt styrd av omgivningen, alla mina närmsta träffade någon snubbe och blev gravida efter 1-5 försöket och då hade de knappt bott ihop. Och deras liv verkade så fullkomliga. Jag och min sambo har varit tillsammans snart 5 år och vi "borde" ha varit först med barn, men jag har tvekat och känt mig olustig inför barn hela mitt liv. Det sista månaderna innan jag blev gravid kunde jag -först då- känna riktig barnlängtan. Efter bara någon månads test blev jag så stressad så jag funderade över om jag och min sambo var rätt för varandra, skulle jag byta partner och bli sådär gravid direkt??? Som alla andra verkade hålla på med... Suck. Jag var verkligen inte stark. Och nu sitter jag här och är gravid och känner mig nästan oförtjänt och har världens oro inombords över hur det ska gå och om jag kan lita på mig själv att det kommer gå bra etc... 

Vill bara säga att jag tycker att utifrån vad jag "känner" dig och er här inne så upplever jag att jag absolut är den gnälligaste spiken, och att du Tabbs är så otroligt stark. Även om du kanske inte känner dig så stark alltid så tror jag definitiv att du är det. Lyckos din iyckligt lottade sambo{#emotions_dlg.flower}

KRAM på dig
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-07-10 08:57:03 följande:
    ÄL+12 typ, neg test o spottings..så mensen e på g..faaaan... HUR gick det igår tm och snöuggla???

Åh neeeej!
  • CT11

Tackar! Min mage verkar ha krympt och jag har gått ned i vikt... :(. Men jag känner lite rörelser så det är säkert ok, men jag är ganska orolig över tillväxten. Håller tummarna. Ska upp t mvc efter då jag har otroligt ont i huvudet och svullen... Kanske förgiftning, hoppas verkligen inte!! !! Alla dessa nojjor. Och uppkörning på torsdag- herregud. Ok lite positivt nu, va bra Tabbs med test skickat nu!! Bra där, skönt att ha det gjort?! Och TM- super med utredning igång nu. Ett tips- ge er inte utan ligg på som en terrier!! JLD, vilken fantastisk lista . Draken- hur ser magen ut? Har du berättat på jobbet? Snöuggla- stort grattis till RUL!!

• CT11

Hallå igen, allt gick toppen;). Och jag hade "bara" ganska mycket järnbrist, ingen fara ju;)

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-07-22 18:07:34 följande:
    Hej hej! Kul att magen börjar synas lite nu Draken:) ser frameot bild:) Fick provsvar idag, testen visade positivt på ureaplasma..så nu antar jag att det blir antibiotikakur för mig o mannen...man kan ju alltid hoppas att det är det som spökat men är ganska tveksam...men är ju alltid bra att få bort, det ska tydligen förvåra en implantation också... kram på er!       

Häftigt att du fick svar så fort, och till och med recept. Hoppas det hjälper någonting iaf. Håller tummarna att det ger utdelning!
  • CT11
    35åringen skrev 2012-07-24 16:53:38 följande:
    Testade idag. Negativt, men ingen mens än. Vi ska på utredning genom Göteborgs kvinnoklinik, i slutet av augusti. Jag har haft problem med både äl och nu, mens så det blir bra att komma till utredning. Hur går det för dig, Tabbs2? Vart går ni?

åh beklagar 35åringen! Jäkla skit;(
  • CT11
    Hjärta ÄLHjärta 
    ca 16/7 tm78
    25-27/7 tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 31/7 tm78 (försök nr. 16, nr. 10 efter MA)
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v28 JLD1979 
    v24 Draken 
    v22 Snöuggla 
    v20 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • CT11

Hej!
    Har varit iväg utan dator, men här kommer bild på mage utanpå och innutiGravid . Hoppas fotona inte blir så gigantiska som de ser ut hos mig nu.... 

• CT11
    Snöuggla skrev 2012-07-28 23:06:27 följande:
    Härligt ct :) avis på din fina mage jag är en barbamamma :/

Åh, kan man få se en bild kanske?:)
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?