• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tack va ni är gulliga! Jag har firat med en kitkat:). Vi åt lunch efteråt det var väldigt skönt att inte bara rusa tillbaka till jobbet direkt. Allt känns ganska safe just nu.. Nu börjar bearbetningen av att livet är helt förändrat...!

• CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 25/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 11/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v16 JLD1979 
    v13 Draken 
    v9 Snöuggla
    v9 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder 
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt)
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
  • CT11

Tabbs- jag röstar såklart också på nidblödning! Hoppas nu för bövelen!! Annars ett VUL för att kolla så allt stämmer...?

Tm- Jag tycker att gott humör är ett ganska säkert tecken faktiskt. Båda gånger som jag blivit gravid det senaste året har jag innan bim varit på väldigt gott humör. Har då inte heller haft så mycket känningar. Håller tummar och tår!!

JLD- Gulliga! På en vägg eller hela rummet?? Jag tycker också att bitar av tapet kan sättas i ram eller liknande så tröttnar man inte lika snabbt.

Draken- måste erkänna att min mage putar en hel del... Jag har nog inte dina magmuskler gissar jagFlört.  

Snöguggla- hur går det för dig, hur mår du?

Ego- mår mycket bättre de senaste 2 dagarna, har lyckats klämma ned både espresso (behövde för ett jobbmöte) och lite mat. Har gott på JLDs trogna mack-diet senaste veckorna pga illamåendet... Lill-räkan behöver lite grönsakerOskyldig. Har också träffat en terapeut för att få prata av mig om det här mörkret som jag har känt av. Det var jätte skönt. Vi kommer att ses ca 6 gånger. Välbehövligt.

• CT11

Ok oj jag märker att min gravidhjärna påverkar jobbet... Glömmer saker och är lite fumlig och distraherad... Är ju helt ny här dessutom. Lite pinsamt.. Sover så himla dåligt också så det spär väl på. Dagens iakttagelse.

• CT11
    Draken skrev 2012-05-10 15:32:25 följande:
    Gjorde testet som du gjorde. Det skummade som tusan... Jag har ett jättebra träningsprogram för gravida som jag kan skicka till dig om du vågar ge ut din mailadress. Du kan skicka till min inbox om du vill. 

vill gärna också ha:)
  • CT11

Hej allihopa! Tabbs- grattis till din födelsedag!! Just nu önskar jag att jag inte vore gravid.. Mitt psyke är satt ur spel och illamåendet och tröttheten får mig att nästan ångra alltihop. Så ett glad vin och en oförstörd fräsch kropp känns såååå avundsvärt. Jah, ni hör ju;). Kram på er och hoppas alla har en trevlig helg!

• CT11
    JLD1979 skrev 2012-05-18 12:03:27 följande:
    Been there. Done that. Vet precis hur det känns. Håll ut! Det blir bättre. *styrke kram*
    ♥ BF 121026 ♥

Åh tack. Låter bra att det blir bättre.. Kram
  • CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 27/3 
    Snöuggla 9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v18 JLD1979 
    v15 Draken 
    v12 Snöuggla 
    v11 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder 
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt) 
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • CT11

JLD- grattis va kul med en pojke!! Måste känns så på riktigt nu?! Åh vill bara säga ang din ilska och stress, tror det är helt normalt, även den nog är jobbigast för dig själv. När jag fick reda p att jag var gravid kom stressen som ett brev på posten så nu vaknar jag av stress och har svårt att andas varje natt vid kl04.30. Som en förberedelse inför livet som förälder haha. Hoppas du kan hitta lite ro. Jag har börjat meditera och hoppas det ska funka. Kram t dig

• CT11

Förresten, vi står i valet och kvalet att göra kub. Vad säger ni? Fördelat och nackdelar? Risker att få barn med Downs, är sen hög för oss 30+ ? Draken och JLD, vad gick er att göra kub?

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?