• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT- säkert hänger allt ihop så är det ju:) åh ja det påverkar nog jättemkt att det är som det är med min mamma just nu, men vet inte vilket som är värst...det var så mkt som gjorde mig upprörd förut oxå:) det är som det är...

Fick reda på att ett par vänner ska få sin tvåa nu i oktober...de fick sitt första barn ett tag efter vårt första MF...o nu ska de redan ha sitt andra....o vi kämpar på med första...känns bara för mkt...jag pallar inte...o nästa vecka är det BF för vårt tredje MF....great...

TM- hur går d?

• Tabbs2

Nu blir jag så jvla less, på riktigt...
    dag 11 borde ha ÄL fre-sö ngn gång, men en liten brunröd flytning fick jag precis!
    va fan e problemet...haft liten efter ÄL vid ngt tillfälle (förra månaden i fyra dgr) men aldrig innan:(
    orkar inte mer...o d kanske inte kroppen heller gör...?

• Tabbs2

Har inte fått ngn glad gubbe än så tror inte ÄL e tidig...

Frågade om IVF men får inte ställa mig i landstingskön eftersom jag blir med barn inom ett år hela tiden...privat är ju ett alternativ..men känns just nu som ett stort och tungt steg...

• Tabbs2

Tack för ert stöd:)

Ja kroppen e bra konstig...MEN Draken du hade rätt! det är nog ägglossning... fick tokglad gubbe igår kväll! Måste haft en raketökning av LH..hmmm.. så ja så kan d va...

Draken- "vår" läkare va väldigt tydlig med att det troligen inte är fel på spermierna eftersom vi blir gravida- så trots att jag frågat tre ggr om spermatest så har hon sagt att det inte behövs... mina ägg har de ju bara kollat med det där AMH värdet- det säger ju inget om kvaliten på äggen bara hur många typ man har... Jag frågade precis som du påpekade om IVF:en men hon sa nej till det oxå- de samarbetar med sophiahemmet men det fanns visst inget som  visat att det skulle va på det viset...vette katten va jag själv tror...

CT- läst "bibeln" inom teorin ang immunförsvaret o finns en del bra grejer där...det blir ju vårt nästa steg att åka utomlands, men känns som jag vill prova en gång till o se..(alltså bli gravid en gång till o se hur det går..)

Snöuggla- gjorde alla dom där testerna vid missfallsutredningen...
    Gick ju tidigare på akupunktur, en gång i veckan under ett års tid men slutade i febriari typ...jag mådde väl bra av det men tyckte inte att det gav så mkt att det är värt att fortsätta..fick ändå ett MF under tiden jag gick o det var var det som syftet för min del- att motverka MF...

Jaja, nu får vi väl se vad som händer...

• Tabbs2

Hallåj!

Välkomna 35-åringen och BaraCarro:)
    Tråden får en nytändning så här framåt ettårsdagen;)

35-åringen- förstår att det är tungt att det inte händer ngt fastän man försöker månad efter månad.. hoppas ni får snabb o bra hjälp!
    Frågar som Draken- om du testar med älstickor, tempar eller ngt annat? nyfiken i en strut..:)

BaraCarro- kan föreställa mig hur besviken o ledsen man blir efter att bli gravid efter flera års försök men sen att det inte vill sig... även om det är en klen tröst ( i varje fall fö rmig) så vet du ju nu att du kan bli gravid... så hoppas att kroppen fattat galoppen nu o snabbt blir gravid igen:)
    Va är det för skillnad på puregon o pergotime? eller är det helt olika saker? fått för mig att de båda stimulerar ägglossning?

Draken- förstår va du menar med IVF:en, o sen finns det ju ngt de kallar för ngt som jag inte kommer på nu, men där de väntar ytterligare innan de återinför det befruktade ägget o gör en del tester på det för att se om det har downs syndrom eller annat...(utomlands kan de ju även kolla om det är tjej/kille...)
    Vi får väl sehur det blir... har jag inte blivit gravid igen efter sommaren får jag väl se om jag kan ställa mig i landstingskön eller om vi överväger privat...men känns i nuläget som jag hellre lägger pengarna på yttreligare MF-utredning utomlands....

Tror att ÄL va idag på morgonen..otroligt spänd äggstock, nästan som kramp/håll o som släppte efter ngn timme...kände hur det byggdes upp igår..märkligt va tydligt allt börjat kännas...inge mer blod sen i tisdags...så nu är det bara att vänta o se!
    Tur är ju iaf att jag lär veta innan midsommar hur det blir;)

TM- HUR går det för dig??

Kram på er!

• Tabbs2

TM- tungt att ÄL verkar utebli, men så kan det ju vara, behöver eg inte ha ngt med akupunkturen att göra..kanske bara ett sammanträffande? Men du ska se att det blir bra framöver:) Förstår din känsla angående födelsedatum o så...jag skulle också föda nästa vecka om sista MF hade gått vägen...är ju inte heller  gravid ingen...MEN man måste väl tro att man kommer att vara det snart! Eller hur? kram kram

• Tabbs2
    Uppdaterar lite då jag tror att ÄL kom tidigare...

HjärtaÄLHjärta 
    ca 31/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 14/6 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v20 JLD1979 
    v17 Draken 
    v13 Snöuggla 
    v12 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
  • Tabbs2

Grattis i efterskott tråden:) Jag firade med att vara på bakkurs hela dagen- gött:)

CT- va jobbigt att du mår så dåligt när du reser..har du provat med postafen eller att få starkare grejer av läkaren?
    Jag förstår att det känns tungt att berätta för chefen, men tänk inte på att du är nyanställd o så...för det första så får de inte behandla dig "illa" pga graviditet, oavsett när den kommer...o sen så har arbetsgivare generellt en så konstig syn på sånt tycker jag. Va fasiken gör de så att man trivs så kommer man ju stanna där ett tag- vad gör då lite föräldraledighet då i det långa loppet...?
    Tänk på dig själv i första hand ändå, det är ingen som tackar dig för att du tar ut dig o ställer upp m.m. Allt löser sig, det brukar det alltid göra:) Det är arbetsgivarens anvsar att lösa "problem" som uppkommer..inte ditt...
    Finns det ingen mellanchef eller personalansvarig som du kan prata med först innan chefen?

Vill oxå tacka er alla för att ni finns här o stöttar!
    O speciellt tack till Draken som startade tråden o som jag "hängt" längst med;)

• Tabbs2

Grattis i efterskott snöuggla:) Hoppas du hade en bra dag?

Tm- surt med mensen... Men du tiden kommer fort till den 9 juli! Midsommar o grejer emellan så svojs så är det juli:)

KUB imorgon CT- hur känns d?

Kram på er!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?