Themis skrev 2011-06-04 12:45:07 följande:
Jag upplever tvärtom att programmet i sak är hyfast representativt om man stämmer av mot de artiklar som syns i dagspressen, min omgivning i bostadsområdet samt t.o.m. inom min perifera släkt.
Alla lägger pengar på skit i viss mån, men de som har mindre pengar har egentligen inte råd att göra det, det är väl så man kan sammanfatta saken.
Så ser man snyftartiklar i dagstidningar (ej kvällspress) om t.ex. en familj där de var långtidsarbetslösa ute i buskabygden, inte kunde tänka sig att flytta, hade två barn och ett nytt i magen och hon rökte och han snusade.
Nåt annat exempel var från Malmö oom en kvinna som MÅSTE ha en affärsny cykel av Soc till sin tonårsson annars skulle han bli mobbad eller hur det var.
Kom och säg det till mig som fått en ny cykel under hela min uppväxt och fick tjäna ihop en ny själv när den gamla blev vandad i högstadiet! Och vi hade aldrig socialbidrag.
Jag blir bara arg av såna artiklar, det är inte ett piss synd om folk som sätter sitt nikotinbegär före mjölk till sina barn och bara ska ha och ha utan att prestera nåt.
Jag har vänner som är arbetslösa, en kille med fru och barn ska nu börja månadspendla till Amsterdam för att jobba, medan folk här kvider över att det är fyra mil till deras nästa praktik och bussen inte går ända fram. Buhu buhu...väx upp istället kanske!
Lyxfällan och Aftonbladet är representativa liksom 2 personliga exempel....
Det går sannerligen utför med skolan, vilket rasande förfall rent ut av.