• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Ja det går väldigt långsamt eftersom en av oss måste bära på honom hela tiden... Känns riktigt stressande faktiskt. Storebror fick gå på dagis två dagar nu för att vi skulle få något gjort.. Vad skönt när allt detta är över..

Vi kör också med minifom men glömmer att ge det ganska ofta dessvärre. Hur ofta ammar du? Jag tycker det är väldigt ofta här. Oftast två timmar mellan.. Kämpar på med napp, vill inte hamna i samma amningshets som med storebror...

• Smilly

Flytten gick bra men det var tungt. Nu är vi på plats iaf och huset är jätte fint. Verkar funka jätte bra med dagis vilket känns otroligt skönt. Har oroat mig massor för hur det skulle gå. Det tar väldigt lång tid att få ordning i huset eftersom lillen vill bli buren hela tiden.

Hur är det med er? Har det ordnat sig med magen?

• Smilly

Hur går det för er? Kommit in i livet som tvåbarnsfamilj? Hur funkar det med storebror? Här är det ganska bra nu. Har haft en tuff tid med dagisunskolning och en hel del skrik från lillebror. Allt börjar dock lösa sig.. Vi har fortf inte kommit i ordning i huset.. Allt tar sådan tid. Jag ska vara tärna på ett bröllop om två veckor.. Efter det får vi se till att komma igång med det sista fixet.

Annars så saknar jag nog Sthlm ganska mycket. Är ju ganska stor kontrast mot Lomma, även om det så klart är jätte fint här. Får ge det en chans iaf! :)

• Smilly

Ja det var längesedan... Har glömt bort internet en aning senaste tiden ;) Håller med om att det är mysigt att ha bebis i huset igen. Försöker verkligen njuta av bebistiden den här gången... Fika låter väldigt trevligt. :) Måste kolla upp hur bussarna går, hittills har jag bara lämnat Lomma när jag haft bil. Vi hörs!

• Smilly

Ja det gör de säkert... Man åker inte gratis med barnvagn på bussarna här va?

• Smilly

Vad säger du om fika någon dag nästa vecka? I så fall tar vi oss in efter jag har lämnat på dagis.. Funkar fm för dig? :) Jag hittar urkasst i Malmö och har noll lokalsinne så du får nog lotsa mig fram ha ha ;)

• Smilly

Men jag åker nog in så jag är i stan vid tio.. Kan man gå från typ centralen till Entre?

• Smilly

Fenja- Skoj med någon i samma sits. :) Ska kolla din profil när jag är vid datorn. Skriver på mobilen nu. Var bor ni?

• Smilly

Fenja- det är bara att haka på när du vill. :) Trevligt med mammabesök!

Välkommen miism!

Kommer från BVC precis. 2 mån kontroll, nämnde då allt skrik på nätterna. Vi kom fram till att jag ska prova mjölkfrikost en månad... Tänkte över vad jag äter på en dag och det är ju mjölkprodukter i jätte mycket! Jösses vet ju inte vad jag ska äta nu, kanske är nyttigt för mig också med andra ord. ;)

• Smilly

Välkommen Gaddis! Jag fyller också 33 i år, ingen ålder ju ;) Grattis till bebis. Hur mår ni?

• Smilly

Miism- självklart är det ok! Bara roligt att vi blir fler. Jag har bott i Lomma i en månad och har dålig koll på avstånd, men häng gärna med på fika på torsd om du vill.

• Smilly

Vad roligt med någon mer från Lomma. î? Hur gamla är barnen? Mår du bra efter förlossning och allt?

• Smilly

Ja vi är nyinflyttade. :) Våra barn är 3 mån och snart 4 år. Var på kyrkans minsta idag, väldigt trevligt! Brukar du gå dit?

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.