• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Tack :) Ja BVC- sköterska är drömmen men är nog svårt att få som nyfärdig tyvärr... Men dsk-jobb finns det iaf. :) Skönt att du mår bra och kan jobba på. Förra gången fick jag havandeskapspenning, kändes lyxigt men lite långsamt också!

Ni har kollat upp att det är en pojke i magen? Jag var super nyfiken men min man ville inte.. Bara att vänta och se. :)

• Smilly

Ja det finns sådana tjänster, här i Sthlm har de dock börjat skilja på BVC och övriga vårdcentralen så då finns det BVC tjänster att söka.. Vi får se vad som finns i Skåne helt enkelt :)

Ja det är väldigt blandade känslor inför flytten. Känns ju lite jobbigt att vi inte hittat hus. Kommer nog få hyra lgh istället. Min man har familj och en del barndomsvänner i Skåne. Blir säkert bra när vi är på plats men just nu känns det långt dit. :)

• Smilly

Välkommen Saso87! Vad roligt att du bor i Lomma. Jätte bra med tips om dagis. :) Går allt bra med lill-killen? Det var ert första barn?

• Smilly

Härligt med en enkel bebis :) Det är en mysig tid så passa på att njuta.

Här går det bra.. Veckorna flyger iväg. Tiden går fortare så här andra gången och jag har turen att må bra.

Bor ni i hus eller lgh? Håller med om att Lomma är jätte mysigt. :)

• Smilly

Jo visst är det så.. Man hinner inte räkna dagar och veckor, finns ju en liten busunge att fokusera på. ;)

Förstår att ni trivs! Jätte mysigt i hamnen. Vi vill helst hitta hus men det börjar bli ont om tid. Vi hade planer på att flytta ner innan BF. Tror inte vi kommer hinna sälja lgh och köpa hus innan det.. Vi håller utkik iaf.

Funkar bra att jobba i både Lund och Malmö om man bor i Lomma väl? Hur är det med bussar, går de ofta?

• Smilly

VEA- Härligt att ni hade roligt på bröllopet. :) Brukar oftast vara bra fest. :)

• Smilly

Ah tack för info! Min man börjar idag.. Han veckopendlar tillsvidare.

Hur bor ni? Lgh, hus? Är du från Skåne från början?

• Smilly

Aha ok.. Ja då har ni väl familjerna där också.. Måste vara skönt. Vi har ingen släkt i Sthlm..

Första dagen som jag och sonen är ensamma.. Han har förmåga att vara extra trotsig mot mig så det kan ju bli lite kämpigt.. Men mysigt är det ju också.. :)

Ska gå och kolla Bolibompa nu ;)

• Smilly
    VEA skrev 2011-08-16 02:15:39 följande:

Vi har båda familjerna här i närheten så det är så himla skönt, vi har lätt kunnat få hjälp med barnvakt etc för egentid och så. Det är guld värt.

Hahaha, hur gick er första dag ihop? Tur det finns Bolibompa, tyvärr vet jag aldrig när det börjar, hahaha.

Men visst är det mysigt att ha egendagar med sin lille prins? Jag jobbar 80%, vilket innebär att jag är ledig en dag i veckan med min lille prins och det är hur härligt som helst.

Precis hemkommen från middag med goa vänner.

Ska gå och lägga mig om en stund så godnatt så länge!!!

Vad skönt för er... Vi har verkligen saknat att ha lite stöttning... På tre år tror jag vi har varit på bio en gång.. Hade en kollegas dotter som barnvakt några gånger, men tyvärr var vi för dåliga på att anlita henne så vår son kom inte ihåg henne mellan gångerna. Alltid så mycket enklare med familj.

Vi har iaf överlevt vår första dag här ;) Han går lite kortare dagar nu när jag inte har schemalagd tid i skolan. Håller på att förbereda för examensarbetet.

Perfekt att jobba lite mindre när man har små barn. Vill inte heller jobba heltid sedan när det är dags för jobb här. Då har du säkert bra tips på vad man hittar på med de små i Malmö? :) 

Nu ska jag jobba lite till innan det blir promenad till stan och lunch med kompis.

Ha en bra dag!
Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.