VEA skrev 2011-08-16 02:15:39 följande:
Vi har båda familjerna här i närheten så det är så himla skönt, vi har lätt kunnat få hjälp med barnvakt etc för egentid och så. Det är guld värt.
Hahaha, hur gick er första dag ihop? Tur det finns Bolibompa, tyvärr vet jag aldrig när det börjar, hahaha.
Men visst är det mysigt att ha egendagar med sin lille prins? Jag jobbar 80%, vilket innebär att jag är ledig en dag i veckan med min lille prins och det är hur härligt som helst.
Precis hemkommen från middag med goa vänner.
Ska gå och lägga mig om en stund så godnatt så länge!!!
Vad skönt för er... Vi har verkligen saknat att ha lite stöttning... På tre år tror jag vi har varit på bio en gång.. Hade en kollegas dotter som barnvakt några gånger, men tyvärr var vi för dåliga på att anlita henne så vår son kom inte ihåg henne mellan gångerna. Alltid så mycket enklare med familj.
Vi har iaf överlevt vår första dag här ;) Han går lite kortare dagar nu när jag inte har schemalagd tid i skolan. Håller på att förbereda för examensarbetet.
Perfekt att jobba lite mindre när man har små barn. Vill inte heller jobba heltid sedan när det är dags för jobb här. Då har du säkert bra tips på vad man hittar på med de små i Malmö? :)
Nu ska jag jobba lite till innan det blir promenad till stan och lunch med kompis.
Ha en bra dag!