• Funderaren

Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?

Hej alla! Om någon vet genom erfarenhet eller nåt annat, svaret på min fråga så vore jag väldigt tacksam.

Frågan är alltså om chanserna blir mindre vid ivf om äggen är av dålig kvalitet? Alltså anledning till ivf är just dåliga ägg. Blir äggen bättre vid ivf än vad de då är vid en vanlig menscykel?

Mycket tacksam för alla svar som kan bidras med.

Vill tillägga att det inte gäller mig utan en nära bekant som gjort ett par ivf:er nu. Vi kör ivf av annan anledning

• Svar på tråden Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?
  • Fiaflopp

Jag har dålig äggkvalitet och har gjort 6 ivf försök nu och det utan resultat!
    Man kan inte hjälpa kvaliteten på något sätt vid ivf så ja,det blir svårare att lyckas med dålig kvalutet tyvärr.
    Vi har gett upp nu tyvärr...

• Funderaren

Nej va synd! Beklagar verkligen. *kram*
    Verkar ju inte så lovande då tyvärr. De är inne på sin tredje eller fjärde gång nu, men jag har ingen koll på om de gjort nån FET dock, tror inte det.

• Fiaflopp

Så är det med dålig kvalitet också..att man inte får till frysen!
    Sorgligt men sant...

• TheBlueRose

TS,, det där beror på .

Har man redan från början dåliga ägg innan man kör på med IVF så kan det vara att rekommendera äggdon.

Men det beror HUR dålig kvalla dom är. tar ett ex nu så du förstår mig,, Om man tar en skala 1-10 å ligger äggkvallan på sina ägg runt 1-5 så ska det inte spela någon roll,,men liggar man över den, så är äggdon att rekommendera....Förstår du hur jag menar här?..

Kolla med din väninna om hon kan få utskrivet Prednisolon-tabletter om dom ska göra nå mer försök om inte detta funkar..Dom gör så att det blir bättre äggkvalla. På mina ägg vid sista ÄP som gjordes förra året så fanna knappt något fragment på dom, vissa behövde dom knapp rengöra.

• Anette m 2st 01

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter att dela med mig av. Vi fick veta att vi bara hade max 10% chans med IVF att få ett barn. Då hade dom konstaterat att jag hade fragmenterade ägg (ägg som var grummliga av någon anledning). Vi gav då upp efter
    7 IVF försök och gick på en äggdonation i Finland. Detta resulterade i ett tvillingpar på första försöket. Hade hellre gjort detta tidigare om läkarna bara hade berättat detta tidigare.

• TheBlueRose

Anette,, Prednisolon-tabletter gör så att man får mindre fragment på äggen . Har du inte fått den infon?..

• Handygirl

Hej!

När får man veta att man har dålig äggkvalitet? (Ska påbörja nedreglering om nån vecka, och har tid för ÄP i v 4, så jag försöker läsa på.)

• TheBlueRose

Det ser dom vid ÄP.

• Anette m 2st 01

TheBlueRose:

Nej den informationen fick vi aldrig. Fast det borde ha hjälpt mig eftersom jag ofta äter just Prednisolon (har astma). Nu var det drygt 5 år sedan jag gjode min sista IVF och äggdonation så tekniken och kunskapen har säkert gått framåt sedan dess.

• Handygirl

OK, tack! Det är alltså då man verkligen kan få sin dom, själva anledningen till att det inte funkat. Då vet man vad man har att se fram emot.

Svar på tråden Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?